Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Κυπριωτισμός


Τούτη εν ανάρτηση που το ταξίδι στην Αμερική. Γράφω την καθώς ταξιδεύκω για πρώτη φοράν πάνω που τον Ατλαντικόν ωκεανό. Κρατώ το laptop στο lap μου τζιαι γράφω, τζιαι εν συνδεδεμένον τζιαι σε πρίζαν παρακαλώ, δίπλα που τα πόθκια μου. Έshιετε το υπόψη σας, στα «υπερατλαντικά» ταξίθκια μπορείτε να πριζώσετε το laptop σας τζια να μεν έshιετε έννοιαν να λείψει η παταρία. Έshιει τζιαι usb πορτ για το smartphone ή το tablet σας. 
Η καλή αεροσυνοδός στο Λάρνακα - Άμστερνταμ έδωκεν μου έναν «ΠΟΛΙΤΗ» να θκιαβάσω, παρόλον που ήμουν οικονομική θέsη, διότι εζήτησα το ευγενικά. Ήταν τζιαι κυριακάτικος,χαζίριν εφκήκαν οι 4 ώρες ως το Άμστερνταμ. 
Ένας που τους τακτικούς αρθρογράφους του κυριακάτικου φύλλου, κάποιος  τύπος ονόματι Χρίστος Ιακώβου, που γεννικά βρίσκει με αντίθετον τες παραπάνω περιπτώσεις, τόσον λόγω των απόψεων που εκφράζει όσον τζιαι του ύφους του, το οποίον εν έντονον έως militant, με χρήσην ειρωνίας τζιαι μειωτικών εκφράσεων για όσους εν στο στόχαστρον του.
Ο παρέας τούτος λοιπόν τούτην την Κυριακήν, είshιεν αποφασίσει να τα χώσει σε κάποιους τους οποίους εβάφτισεν οπαδούς/ θιασώτες του «κυπριωτισμού» (όποιος θέλει μπορεί να θκιαβάσει το άρθρο δαμέ). Αφορμήν έδωκεν του η στάση κάποιων κυπραίων στην στάσην κάποιων άλλων συντοπιτών τους, οι οποίοι εν χάννουν ευκαιρίαν να πανηγυρίσουν την «ελληνικότηταν» τους, ειδικά όταν η εθνική Ελλάδος, για στη μάππαν για στο μπάσκετ για αλλού δώσει τους την αφορμήν να ξεχαρμανιάσουν. Τούτοι οι κυπραίοι ψέγουν την τάσην αρκετών συμπατριωτών μας να νιώθουν ουσιαστικά «πρώτα έλληνες», τζιαι μετά κυπραίοι. Που εν χάννουν ευκαιρίαν τζιαι αφορμήν να υπερτονίσουν τες ελληνικές τους καταβολές τζιαι να γράψουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους το ότι γεννιούνται τζιαι ζουν σε έναν κράτος, το οποίον καλώς ή κακώς ΔΕΝ αποτελεί μέρος του μητροπολιτικού ελληνικού «έθνους-κράτους». Το οποίον εν το μόνον ελληνόφωνον κομμάτιν της υφηλίου πέραν της «μαμάς πατρίδας» που συνιστά κρατικήν οντότηταν διεθνώς αναγνωρισμένην. Η οποία κρατική οντότητα, είτε αρέσκει σε κάποιους είτε όϊ, εν τη γενέσει της το 1960, αποτελούσεν ουσιαστικά, μέσα που το σύνταγμαν το οποίον έχουμεν μέχρι σήμερα, έναν συνεταιρισμόν θκιό διαφορετικών εθνικών ομάδων, των ελληνόφωνων τζιαι των τουρκόφωνων κυπραίων. Τούτος ο συνεταιρισμός εδιαλύθηκεν ντε φάκτο (διότι νομικά-ντε γιούρε ακόμα υφίσταται) που το 1963, όταν αφορμής δοθείσης που τον φωτισμένον εθνάρχην με την προσπάθειαν αναθεώρησης του συντάγματος σε 13 τόσα σημεία, οι τουρκόφωνοι κυπραίοι εσηκωστήκαν τζιαι εφύαν, αφήνοντας τους ελληνόφωνους με μιαν κολοβήν πλην ελληνοκρατούμενην δημοκρατίαν. Είπα αφορμή,διότι η πραγματική αιτία της διάλυσης του συνεταιρισμού τούτου, είναι στον στοιχειωδώς θκιαβασμένον  τζιαι αντικειμενικόν αναγνώστην της ιστορίας,οι εκατέρωθεν εθνικισμοί. Ο μεν «ελληνικός» απαιτούσεν «ένωσην τζιαι μόνον ένωσην», ο δε τουρκικός «για ταξίμ για τίποτε». 
Σήμερα, 51 χρόνια που το ’63, οι θκιό κύριες κοινότητες του νησιού πάσχουν που την εξής σχιζοφρένειαν: έχουν έναν κράτος κυπριακόν στο οποίον γεννιούνται τζιαι ζουν (ασχέτως αν οι τουρκόφωνοι μόνον τμηματικά «ζουν» μέσα του) αλλά ΔΕΝ νιώθουν κυπραίοι, νιώθουν κάτι άλλον, νιώθουν «έλληνες» ή «τούρτζιοι».
Έτσι οι μεν ελληνόφωνοι εξακολουθούν να εκφράζουν έναν εθνικισμόν με επίκεντρον τον «μητροπολιτικόν ελληνικόν χώρον», το έθνος/ κράτος δηλαδή της μαμάς –Ελλάδος, τζιαι οι δε τουρκόφωνοι τον αντίστοιχον δικόν τους χώρον της δικής τους «μαμάς-πατρίδας». 
Μια έκφανση τούτης της κοσμοθεωρίας εν τζιαι η αγαλλίαση, η ηδονή, η ταύτιση, όϊ με την «εθνικήν»του κράτους του, με τες δικές της νίκες, προσπάθειες, μεγαλεία (που έννεν τζιαι πολλά ελαίω μεγέθους) αλλά με τες εθνικές των «μαμμάδων». Κάποιος εξωτερικός παρατηρητής, αν δεν κάτσεις να του εξηγήσεις τούτην την προϊστορίαν τζιαι τούτην την κατάστασην, μπορεί ευλόγως να διερωτηθεί: «καλάν, τι είσαστεν τελικά εσείς ρε κοπέλια, «κύπριοι», «έλληνες», ή «τούρτζιοι»; 
Διότι εντάξει ρε κουμπάρε, ειδικά στα σπορ, μπορεί να είσαι κάτι αλλά να θαυμάζεις κάτι αλλά να θαυμάζεις μιαν άλλην εθνικήν, να shιαίρεσαι με τες επιτυχίες της κλπ. Αλλά εν νομίζω κανένας άλλος φίλαθλος που άλλην χώραν της υφηλίου να είναι ας πούμεν Χιλιανός, να πανηγυρίζει για τη Ισπανίαν, αλλά όταν τον ρωτούν γιατί πανηγυρίζει να λαλεί ότι εν επειδή είναι «Ισπανός της Χιλής» ή «ΙσπανοΧιλιανός». Εννά του πει ότι εν Χιλιανός.
Κοινώς, τούτον που λοιδωρεί τζιαι μέμφεται ο αρθρογράφος, την προσπάθειαν δηλαδή μιας μερίδας του κόσμου τούτου του κράτους να δώσει προτεραιότηταν οϊ στην «εθνικήν» του ταυτότηταν, αλλά στην ιδιότηταν του ως πολίτης του «ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ» είναι τουλάχιστον άστοχη, τζιαι σε πλήρη σύμπλευση με τα στερεότυπα τα οποία εν οι ιστορικά τεκμηριωμένες αιτίες της ντε φάκτο διχοτόμησης τούτου του τόπου σε θκιό εθνικά καθαρές περιοχές, οι οποίες μάλιστα εν που τες πιο στρατικοποιημένες του πλανήτη. Έννεν κοινώς ο «κυπριωτισμός» που τα επροκάλεσεν ούλλα, αλλά ο σχιζοφρενικός εθνικισμός των «εθνικών κέντρων» τζιαι των «μαμάδων πατρίδων».
Έννεν φυσικά προϋπόθεση να αρνηθείς την ελληνικότητα σου για να βάλεις σε προτεραιότηταν την ιδιότητα σου ως κυπραίος πολίτης. Μπορούν να συνυπάρξουν τζιαι τα θκιό αρμονικά. Εν η προτεραιότητα που αλλάσσει τα πάντα. Κατ’ εμέναν όσον οι ελληνόφωνοι της Κύπρου εν πρώτα έλληνες τζιαι οι τουρκόφωνοι πρώτα τούρτζιοι, τούτος ο τόπος εν θα δει ποττέ χαϊριν.
Κάποιος στο facebook, συζητώντας τούτον το θέμαν, εκαταλόγισεν μου την αντίφασην ότι αρνούμαι μεν τους εκατέρωθεν εθνικισμούς αλλά προάγω έναν «ιδιότυπον κυπριακόν εθνικισμόν». Η απάντηση μου ήταν ότι αφενός ποττέ δεν θα επιστρέψω στην προαγωγήν οποιασδήποτε μορφής εθνικισμού ως λύσης για το οτιδήποτε. Που την άλλην, η κυπριακή ιδιότητα τζιαι η προτεραιότητα της, για την Κύπρον, εν στοιχείον συνεκτικόν, μια βάση για να πάμεν πιο κάτω ενωμένοι, ως ανατολική Μεσόγειος, ως Ευρώπη, ως αθρώποι. Ένα βήμαν τη φοράν.
Γι’αυτόν, όσοι έshιετε συνειδητοποιήσει τούτην την απλήν αλήθκειαν μεν νιώθετε ότι πρέπει να δικαιολογηθείτε σε οποιονδήποτε θιασώτην της «ελληνικότητας» των κυπραίων, στο τέλος της ημέρας ο καθένας μας έιshιει το δικαίωμαν να αυτοπροσδιορίζεται όπως γουστάρει. Που την άλλην, όπως είπα τζιαι στην προηγούμενην ανάρτησην, εν χρειάζεται ούτε να πηέννετε τζιαι σεις στο άλλον άκρον, τζιαι να ασχολείστε υποτιμητικά με όσους νιώθουν «έλληνες τζιαι μόνον έλληνες». Εν μπορούν να φανταστούν ότι ας πούμεν οι αμερικανοί εν πανηγυρίζουν για την εθνικήν Αγγλίας, έχουν δικήν τους, όπως τζιαι οι βραζιλιάνοι με τους πορτογάλλους, οι χιλιανοί/ ουρουγουανοί/ μεξικανοί/ παραγουανοί κλπ. Με τους ισπανούς κλπ. Ασχέτως αν υπάρχει συμπάθεια, καλές σχέσεις τζιαι ζωντανοί πολιστικοί/ κοινωνικοί δεσμοί τόσον σε επίπεδον κόσμου όσον τζιαι σε επίπεδον ηγεσιών.
Την άλλη φοράν που εννά σας ρωτήσει στο εξωτερικόν ταξιτζής πόθθεν είσαστεν, τζιαι πείτε τους που την Κύπρον, πολλά πιθανόν αν είναι πληροφορημένος, εννά σας ρωτήσει τζιαι αν είσαστεν «έλληνας ή τούρκος». Εγώ ξέρω πάντως τι θα απαντήσω του ταξιτζή αν με ρωτήσει: «Κυπραίος φιλούδιν μου, κυπραίος».

Ώσπου να μπω σε αμερικάνικο ταξί, stay cool and keep rocking!

23 σχόλια:

  1. Πολύ καλό κείμενο φίλε. Συμφωνώ και επαυξάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάμνει μου εντύπωση συνονόματε πόσον εύκολον είναι να χαρακτηριστείς "νεοκύπριος" όταν εκφράζεις απόψεις τούτου του τύπου. Εν αυτόματον αντανακλαστικόν. Που την άλλην όντως θέλει προσοχήν να ξεκαθαρίσει κάποιος ότι εν ξαπολάς μιαν "πλάνην" (ελληνοκεντρικός εθνικισμός) για να ενστερνιστείς μιαν άλλην (κυπριακός). Στο τέλος της ημέρας εγώ θα ήθελα μιαν όσον πιο "συνεκτικήν" κοσμοθεωρίαν γίνεται. Χωρίς ισοπέδωσην του ατόμου φυσικά.

      Διαγραφή
  2. Όντως πολύ «καλό κείμενο», [που λέει και ο Μιχάλης] φίλε Woofis, δεν νομίζεις όμως ότι είναι καιρός να αποδομήσεις καθ’ ολοκληρία ΚΑΙ τον πολιτικό χώρο [δηλ. τη Δεξιά] και στην Κύπρο και ευρύτερα που γεννά αυτά τα φαινόμενα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή ερώτηση Άνεφ, εν αρκετόν να διατυπώννεις απλά απόψεις δημοσίως πλέον; Εν αρκετή "αποδόμηση"; Προφανώς οϊ, η αλλαγή νομίζω τελικά εν μια καθαρά προσωπική διαδρομή, τζιαι το περιβάλλον πρέπει κάπως να την υποβοηθήσει. Αλλά υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να μετατραπείς σε τζιείνον που φοάσαι, "δογματικός", "άκαμπτος", "συντηρητικός". Δηλαδή εν μπορείς να "επιβάλεις" σε κάποιον να εγκαταλείψει την συγκεκριμένην πλάνην (τζιαι άλλες πλάνες, όπως το κέρδος ως το απώτατο ιδανικόν), διάς του απλά "εφόδια/ τεκμήρια/ επιχερήματα" τζιαι θεωρείς ότι εν αρκετά για να κάμει ο ίδιος το βήμαν πάρακατω. Βασικά εν το ίδιον με το θέμαν του θεού. Εν έshιει πιο σίουρον τρόπον να΄περιχαρακώσεις έναν "πιστόν" που το να του επιτεθείς. Τουλάχιστον έτσι έχω διαπιστώσει που προσωπικήν εμπειρίαν.

      Διαγραφή
    2. Woofis,

      Προφανώς φοβάσαι τη σύγκρουση. Όμως για να ανατραπεί το παλιό και το συντηρητικό πρέπει αργά ή γρήγορα να συγκρουστεί με το νέο και να νικηθεί από το νέο και το προοδευτικό...

      Διαγραφή
    3. Μήπως ξεχνάμε πως όσο προβληματικός είναι ο συντηρητισμός της δεξιάς, άλλο τόσο ειναι και ο συντηρητισμός της αριστεράς;

      Διαγραφή
  3. Κάποια τεχνικά προβλήματα φίλε Woofis,

    Το ερώτημα που πρέπει να θέτεις είναι σε ποιόν συμφέρει ο εθνικός διαχωρισμός και η μη αποδοχή της κυπριακής ταυτότητας, ποιοι κερδίζουν από την πρόταξη του εθνικού-φυλετικού αντί ας πούμε του ταξικού.

    ***

    Οι χιλιανοί και οι άλλοι αμερικανοί που λες, πολέμησαν και συγκρούστηκαν με τις μητέρες πατρίδες για την ανεξαρτησία. Όταν αγωνιστούμε κι εμείς για την ανεξαρτησία μας από τους μικρούς και μεγάλους αποικιοκράτες, την Ελλάδα, την Τουρκία και τους συμμάχους τους, ίσως να δικαιούμαστε να τους φέρνουμε ως παραδείγματα.

    (Πάντως η Αριστερά των δύο κοινοτήτων έχει τολμήσει και έχει θυσιάσει αρκετούς γι αυτό τον αγώνα, τον πραγματικό δηλαδή αγώνα. Η Δεξιά τι αγώνα έκανε, να φύγουμε από τους άγγλους για να έρθουν οι αμερικανοί μέσω των «μητέρων»;)

    ***

    Παρόλη την αντιαποικιακή κληρονομιά, υπάρχει μια κάποια ιδιαίτερη αγάπη για την Ισπανία από τους λαούς της ισπανόφωνης αμερικής, είναι και μοιραίο αν με ρωτάς. Το ίδιο και με τους αμερικανούς αγγλικής καταγωγής, για την Αγγλία.

    Το ίδιο και για μας, παρά το ότι η «μαμά» μας έχει πουλήσει ωμά και επανειλημμένα.

    Αγαπούμε την Ελλάδα, και μέσω των τουρκοκυπρίων αγαπούμε και την Τουρκία. Τα καθεστώτα και τις χούντες τους δεν αγαπάμε.

    Τις μεγάλες σημαίες και τις παρελάσεις δεν αγαπάμε. Τα «ο θεός είναι έλληνας», τη δήθεν ελληνική ψυχή που τάχα διαφέρει από τις άλλες, που τάχα έχουμε κοινό πεπρωμένο κλπ κλπ. Αυτά μας υποτιμούν και τα απεχθανόμαστε.

    ***

    Ο εθνικισμός (και ο φασισμός-μιλιταρισμός που τον συνοδεύει) δεν είναι καπρίτσιο, κακή διαπαιδαγώγηση ή ανωριμότητα. Είναι πολιτική μέθοδος την οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον η αστική τάξη και τα υπολείμματα της φεουδαρχίας (της τουρκοκρατίας δηλαδή στην Κύπρο, η εκκλησιά τζιαι οι τραπεζίτες!)

    Όταν ήταν άλλες οι ανάγκες και οι εποχές, η άρχουσα τάξη πρότασσε το θρησκευτικό διαχωρισμό. Στον καπιταλισμό, ο εθνικισμός ήρθε να αντικαταστήσει το θρησκευτικό συναίσθημα ή σε κάποιες περιπτώσεις να το παντρευτεί (ελληνορθοδοξία-ιδεολογία ερντογάν κλπ)

    Σε κάθε περίπτωση, ω του θαύματος, τα εθνικιστικά και φονταμενταλιστικά κινήματα είναι κατά βάση και αντικομμουνιστικά!

    Go figure που λαλούν τζιαι στα αγγλοσαξονικά χωρκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλιο συμφωνούμεν στα παραπάνω που γράφεις, αν τζιαι το τελευταίον τμήμαν σηκ'ωννει πολλή συζήτηση. Το αν ο καπιταλισμός εγέννησεν τον εθνικισμόν ή αν οι "κυρίαρχες τάξεις" έχουν τη δύναμην να "πλάθουν" που την αρχήν κοσμοθεωρίες που τες βολεύκουν μοιάζει κάποτε με το αν η κότα έκαμεν το αυγόν. Η ίδια η αστική τάξη εν προφανές ότι εδημιουργήθηκεν με την ανακάλυψην του νέου κόσμου, ο οποίος εσυνδυάστηκεν με τον διαφωτισμόν, για να έρτει τελικά η ανατροπή της φεουδαρχίας μέσα που μια σειράν επαναστάσεις τζιαι πολέμους, ο τελευταίος των οποίων ήταν ο Α' παγκόσμιος. Μπορείς κάποιος να πει ότι σε ούλλα τα στάδια υπήρχαν δυνατοί αθρώποι τζιαι κολλεκτίβες που εκμεταλλεύονταν τες αλλαγές προς όφελος τους, χρησιμοποιώντας φυσικά την παιδείαν τζιαι την προπαγάνδαν ως εργαλείον. Αλλά που την άλλην, η δική μου αίσθηση είναι ότι κάποιες ιστορικές εξελίξεις είναι απλά εκτός ελέγχου αθρώπων, τάξεων τζιαι κολλεκτίβων. Έτσι τζιαι ο εθνικισμός ήταν μια "νέα δύναμη" ως κομσοθεωρία η οποία ναι μεν έτυχεν εκμετάλλευσης παγκομσίως που τες ελίτ αλλά εν σημαίνει ότι εδημιουργήσαν την τζιόλας, εμέναν η αίσθηση μου είναι ότι ήταν πέραν του ελέγχου του οποιουδήποτε.
      Άρα εν τζιαι δαιμονοποιώ τον εθνικισμόν, απλά θεωρώ ότι εν ένας αναχρονισμός,που ενώ μπορεί κάποια στιγμήν να ήταν συνεκτική δύναμη, σήμερα εν διασπαστική.
      Στην μικρογραφίαν της Κύπρου, η πραγματικά συνεκτική θεώρηση εν προφανώς η "κυπριακή θεώρηση". Τζιαι βλέπεις ότι παρά τες προσπάθειες της "ελίτ" να μας κρατήσουν "έλληνες", κάθε χρόνος που περνά με την Κυπριακήν δημοκρατίαν να υπάρχει τζιαι να εξελίσσεται, τούτον απομακρύνεται. Αν συμφωνηθεί τζιαι το κυπριακόν, τούτες οι "δυνάμεις" εννά ενισχυθούν. Τόσον στο νανιώσουμεν κυπραίοι αλλά τζιαι να δούμεν πιο "ταξικά" πλεόν, οϊ μόνον την Κύπρο αλλά τον κόσμον ούλλον. Γι'αυτόν εγώ πάντα ήμουν έτοιμος για μιαν "οδυνηρήν" συμφωνίαν το συντομότερον που εννά ελευθερώσει τα μυαλά μας τζιαι θα μας αποτοξινώσει που τους εθνικισμούς των μητέρων πατρίδων τζιαι των ντόπιων ελίτ.

      Διαγραφή
    2. Ο εθνικισμός είναι κατά κάποιο τρόπο δημιούργημα του διαφωτισμού. Ο ελληνικός εθνικισμός είναι εισαγόμενος από τη Γαλλία και την Αγγλία (Μπάιρον κλπ).

      Ο εθνικισμός στην δική μας περίπτωση (ελληνισμός) δεν είναι μόνο αναχρονισμός, είναι και οπισθοχώρηση κατά μία έννοια σε σχέση με το θρησκευτικό διαχωρισμό (ρωμιοσύνη) γιατί ακριβώς έχει στενέψει ακόμα περισσότερο τα ήδη στενά πλαίσια του πολιτισμού της ΝΑ ευρώπης.

      Πολλοί είμαστε έτοιμοι για μια οδυνηρή συμφωνία, στη βάση των τετελεσμένων της εισβολής και του πραξικοπήματος, ακριβώς για να υποχωρήσει το εθνικό σε σχέση με το τοπικό τζιαι να αναδειχτεί το ταξικό...

      Όμως υπάρχουν οι ανάλογες προθέσεις από όλους;

      Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  4. Φιλε Γουφη

    Συμφωνω μαζι σου ως ενα σημειο ,στο οτι στην ουσια υποτιμουμε τον τοπο μας την ιδιαιτερη μας πατριδα την Κυπρο μας ,ομως ρε φιλε δεν μπορει η Ελλαδα να ειναι μια ξενη χωρα για κανενα Κυπριο ποτε,δεν γινεται,και Ελλαδα δεν ειναι ο Παπαγος ο Καραμανλης οΠαπανδρεου,ο Παπαδοπουλος,ο Τσιπρας,οΣαμαρας και δεν ξερω και γω ποιος αλλος,μας συνδεει ιστορια χιλιαδων χρονων.

    Κατ εμενα ,οι Ελληνες της Κυπρου,θυμιζουν παραπανω Ελλαδα αρχαια γλωσσικα, με την αμεση συνδεση της Κυπριακης διαλεκτου με την αρχαια Ελληνικη,το τελικο "νι" για παραδειγμα μας στελνει απευθειας στην αρχαια Ελληνικη.
    Το αλλο σημαντικο κατα την αποψη μου ειναι οτι εμεις,στην Κυπρο,υποδουλοι μεν στους αιωνες των αιωνων,ομως χωρις εποικισμους και χωρις να διωκεται η Ελληνικοτητα μας σφοδρα κρατησαμε,και κατα την αποψη μου ειμαστε πιο "καθαροι" απο τους Ελλαδιτες,και αυτο μην το παρεις απο την κακη,το ξερω οτι δεν εχει καμια απολυτως σημασια ,απλα νομιζω ειναι μια πραγματικοτητα.
    Συμφωνω και στο οτι πρεπει να αγαπησουμε τον τοπο μας,την διαλεκτο μας,εγω θυμωνω οταν ακουω γονεις να μαθαινουν στα παιδια τους ¨"καλαμαριστικα" νοιωθω οτι χανομαστε,εμενα οι κορουλλες μου αν ειναι δυνατο θελω να μιλουν οπως οι γιαγιαδες τους,γιατι στο τελος θα καταντησει "ξενη γλωσσα" ηδιαλεκτος μας ,τα παιδια σε λιγα χρονια θα ακουν Κυπριακα και δεν θα καταλαμβαινουν τιποτα,ελεος .

    Κατα τα αλλα διαφωνουμε φιλε,εγω κατ ουδενα λογο δεν θα ανεχτω ενα συνετερικο κρατος με τους Τουρκοκυπριους και κατ επεκταση με την Τουρκια,προσεξε δεν λεω οτι δεν αποδεχομαι τους Τουρκοκυπριους.

    Νομιζω απο το αρθρο σου βγαινει οτι αυτος ο εκβιασμος που υποστηκαμε το 60 ηταν η αρχη του τελους.
    Αν το δεις ωμα και ψυχρα στην πραγματικοτητα εξισωθηκε το 18 με το 82,μια μειονοτητα ηταν οι Τουρκοκυπριοι.
    Θα μου πεις οτι μας στριμωξαν και μας εφεραν προ τετελεσμενων; Αν το ξανακανουν δηλαδητι θα κανουμε ; Παλι θα αυτοκτονησουμε;Εγω λεω να πολεμησουμε και δεν σημαινει με οπλα για να εξηγουμαστε.

    ΥΓ
    Το "Κυπριος" αν μελετησεις παλια γραπτα και εφημεριδες το εφηβραν οι Αγγλοι για να μας εμπεδωσουν την αποκοπη μας απο την Ελλαδα πολυ πριν οι Τουρκοκυπριοι μπουν στο παιχνιδι.Ως Ελληνες Χριστιανους και Τουρκους Μουσουλμανους μας προσδιοριζαν.

    Βγηκαν και τα εισητηρια διαρκεις της Ανολας, αντε να βοηθησεις και συ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε ήδη είπα ότι ο καθένας έshιει το δικαίωμαν να αυτοπροσδιορίζεται όπως νιώθει. Τζιαι έshιεις δίκαιον ότι πολλά που τα δεινά της Κύπρου προέρχονται που το γεγονός ότι το '60 αντί για ένωσην είχαμεν έναν ανεξάρτητον κράτος. Θωρώντας τα πράματα στο σωστόν ιστορικόν πλαίσιον τζιαι οϊ εκ των υστέρων εν σωστόν να πιστώσουμεν μια σημαντικήν μερίδαν του κόσμου με απογοήτευσην τζιαι επιμονήν στον στόχον της ένωσης παρά την νέαν κατάστασην. Όμως επίσης ιστορικά εν αποδεδειγμένον ότι αφού τούτον που εκαταφέραμεν ήταν λειψόν, τζιαι ήταν όντως ένας επιβεβλημένος συνεταιρισμός θκιό εθνικών ομάδων, ότι τούτη η επιμονή της κάθε εθνικής ομάδας να απαρνείται το νέον κράτος τζιαι να διά προτεραιότηταν στους αλυτρωτικούς τους στόχους (ένωσην οι έλληνες, διχοτόμησην τζιαι δικόν τους κράτος οι τούρκοι), εφτάσαμεν στα χάλια που ακολουθήσαν. Σήμερα εν τίθεται πλέον κατά τη γνώμη μου ούτε θέμαν ένωσης ούτε διχοτόμησης, τουλάχιστον οϊ κατοχυρωμένης. Οπότε εν τελείως ανεδαφικόν τζαι ζημιογόνον η κάθε εθνική ομάδα να διά προτεραιότηταν στην "μητρικήν" της εθνικότηταν αντί στην ιδιότηταν της ως πολίτες τούτου του κράτους. Όπως είπα τζιαι πριν, τούτον δεν θα αναιρέσει την αγάπην τζιαι τους δεσμούς με Ελλάδαν τζιαι Τουρκίαν, αντίθετα η συνεκτικότητα της κυπριακής ιδιότητας θα οδηγήσει μάλλον τζιαι σε διόρθωσην των σχέσεων ανάμεσα σε ούλλους τους εμπλεκόμενους (Κύπρος, Ελλάδα, Τουρκία). Άσε που θα διασταυρωθεί τζιαι τούτη η προσέγγιση όταν εν υπάρχει πλέον κυπριακόν για να δηλητηριάζει τες σχέσεις των θκιό εθνικών ομάδων τζιαι των μητέρων χωρών.
      Διαρκείας εννοείται ότι θα πιάσω. Ελπίζω φέτος να πάμεν καλλίττερα...

      Διαγραφή
    2. Φιλε

      Καταλαμβαινω πληρως τα λεγομενα σου.

      Το κρατος του 60 ηταν καταδικασμενο σε διαλυση απο την γενεση του.
      Γιαυτο πρεπει να ειμαστε διπλα και τριδιπλα προσεκτικοι να μην ξαναεπαναληφθει.

      Ο καθενας με τις αποψεις του χωρις φανατισμους και ακροτητες.

      Ακροτητες που διεκοψαν την πρωτη της Ανορθωσης ,φενεται δεν θα ησυχασουμε ποτε,εκτος αν επεμβουμε να καθαρισουμε το καρκινωμα που λεγεται "οργανωμενοι" αυτους τους πεντε δεκα ροκολους που νομιζουν οτι εν πιο Ανορθωσιατες που ολους.

      ΥΓ Η κερκιδα ειναι μια μικρογραφια της κοινωνιας.

      Διαγραφή
    3. Ανόρθωση: "Κατα τα αλλα διαφωνουμε φιλε,εγω κατ ουδενα λογο δεν θα ανεχτω ενα συνετερικο κρατος με τους Τουρκοκυπριους..." Κρίμα. Γιατί αυτό είτε λόγω αφέλειας, είτε λόγω στόχευσης, καταλήγει στο ίδιο συμπέρασμα που βγάζουν οι Τούρκοι: η Κυπριακή δημοκρατία είναι εκλιπούσα. Αυτό θέλεις;

      Διαγραφή
  5. λίστα με καμπόσα νέα κυπριακά μπλόγκς στο thecyprusblogs.blogspot.com

    αφιέρωσα σου τζιαι μιαν ανάρτηση στο μπλόγκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε ευχαριστώ σε πολλά, τιμή μου, τζια μούχτιν διαφήμιση. Για να καταλάβεις στρέφουμαι που το ταξίδιν που έκαμα στην έδραν της εταιρίας (Σαν Αντόνιο, Τέξας) τζιαι γράφω τωρά που το αεροδρόμιον της Ατλάντα (μακάρι ναν' καλά έχουν wi-fi παντού) πριν ξεκινήσω να περάσω πάλε το Ατλαντικόν για Παρίσιν τζιαι Λάρνακαν. Δυστυχώς τελικά η εν λόγω μηχανή εν μπορεί να εισαχθεί στην Κύπρον γιατί εν πληρεί τα κριτήρια του CE marking. Οπότε πρέπει να αγοράσωμιαν που αλλού. Ήβρα μιαν γαλλικήν εταιρίαν τωρά, τζιείνοι είπαν μουέχουν ότι χρειάζεται, εξάγουν τζιαι στην Κύπρον οπότε πάμεν ποτζιεί.
      Που λες, οι συμπιεσμένοι ωμόπλινθοι που θα κάμνω είναι θλικόν που "αναπνέει". Τούτον σημαίνει ότι το Shiειμώνα θα "ρουφούν" υγρασίαν τζιαι το καλοτζιαίριν εκπέμπουν την. Έτσι κρατούν έναν εσωτερικόν περιβάλλον με υγρασίαν το πολλύν 50%, ενώ η θερμοκρασία εντός διατηρείται σταθερή που το πάτωμαν ως το ταβάνιν. Κατά τα άλλα φυσικά εννά κάμεις τες στεγανώσεις σου τζιαι τες μονώσεις σου, θκιαλέοντας σουβάδες που να μεν ακυρώνουν τούτην την "αναπνοήν" του υλικού.
      Εν έρκουμαι τέλεια μεόφκερα shιέρκα που το Τέξας. Φέρνω μιαν συσκευήν δοκιμής εδάφους. Έμαθα επίσης πολλά τζιεικάτω για το πως αξιολογείς το έδαφος τζιαι ήνταλως το προετοιμάζεις πριν γίνουν τα τούβλα. Εννά ενημερώσω εν ευθέτω χρόνω.

      Διαγραφή
    2. Οι νέοι υποψήφιοι προμηθευτές:

      https://www.youtube.com/watch?v=rTwH6Z09dMs

      Διαγραφή
  6. δεν ειναι οτι διαφωνω αλλα που τη στιγμη που το "κυπριακο" εν σε μια φαση αναμονης/ανακωχης, οπως θελεις πε το, βρισκω το απολυτα λογικο ο λαος του νησιου ναν συγχησμενος ως προς την ταυτοτητα του με τα παραπανω να αποτελουν συμπτωματα τουντης συγχησης. Τζιε η αληθκια εν οτι η υποστηριξη εθνικης ομαδας, εν ενα παραδειγμα μονο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε συμφωνούμεν για τη "σύγχυση", αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς έννεν αποτέλεσμαν του κυπριακού. Νομίζω εν ανάποδα τα πράματα, μάλλον εν το κυπριακόν (τζιαι η διαιώνιση του) αποτέλεσμαν της σύγχυσης. Τζιαι ναι, οι εκφάνσεις τούτης της κομοσθέωρίας εν πολλές, εν αφορούν μόνον στην ταύτισην με την εκάστοτες εθνικήν της μητέρας πατρίδας.

      Διαγραφή
  7. Νομίζω ότι δεν καταλαβαίνεις κάτι.

    Το εκνευριστικο της υπόθεσης είναι όταν οι Ελλαδίτες μονοπωλουν την λέξη ΄΄Ελληνας΄΄ και τους βοηθάτε και εσεις με ψεύτικα διλημματα όπως ΄΄ Ελληνας ή κύπριος΄΄ ή ΄΄ τί είμαι πρώτα΄΄

    ΄΄Ελληνας΄΄ δεν είναι ΄΄Ελλάδα

    ΄΄Ελληνας΄΄ δεν είναι το ΄΄Ελληνικο κράτος΄΄ δηλαδή το Ελλάδικό κράτος

    ΄΄Ελληνας είναι μια πολιτιστική ταυτότητα όλων των Ελλήνων απο Κυπρο Ελλάδα Αλβανία Αυστραλια Ρωσία κλπ
    Οταν το θέσουμε έτσι τότε δεν υπάρχει το ψεύτικο δίλημμα ΄΄ Ελληνας ή κύπριος΄΄ ή ΄΄ τί είμαι πρώτα΄΄

    Το πρόβλημα δεν είναι η Ελληνικότητα των Κυπρίων το προβλημα είναι αυτό το ψεύτικο δίλημμα που αναγκάζει τους ΕΚ να απαντήσουν και τους διχάζει

    Εσεις οι αριστεροί κάνετε το λάθος που κάνουν και οι εθνικιστές

    Και για τους εθνικιστές Ελληνας είναι η Ελλάδα

    Για αυτό και κάποιοι ακροδεξιοί μιλουν ακόμα για την ένωση, είναι παγιδευμενοι στην ιδέα οτι ΄΄Ελληνας΄΄ σημαίνει ΄΄Έλλαδικό κράτος΄΄

    Και για σας το ίδιο, Τα ίδια λέτε, δεν υπάρχει καμια διαφορα. Αν πουμε ότι Ελληνας δεν είναι η Ελλάδα - η Ελλάδα των Αρβανιτικων και Βλαχικων ελιτ αλλά αυτό είναι άλλο θέμα - τότε δεν υπάρχει θέμα τι είμαστε πρώτα

    Οσο λοιπον θα θέλετε να βγάλετε τη λέξη Ελληνας απο το μυαλό των Ελληνοκυπρίων τόσο θα δημιουγήσετε ένταση και διχασμό

    Πρέπει να δείξετε κατανόηση και σεβασμό προς την Ελληνική ταυτότητα των Κυπρίων και να σταματήσετε να δίνετε το μονοπώλειο της λέξης Ελληνας στους Ελλαδίτες

    Τελός όταν διαβάζω σε κάποια σχόλια ότι για κάποιους η Ελλάδα είναι αποικιοκράτικη χωρα δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω

    Η Ελλάδα δεν ήθελε να ασχοληθεί με την Κύπρο, Την ένωση την ήθελαν πάντα οι Κυπριοι όχι η Ελιτ της Ελλάδας που την στελεχώνουν οι Αρβανίτες και οι Βλάχοι που δεν τους ενδιαφέρει η Κύπρος

    Μπορεί να ενδιαφέρει κάποιους απο αυτούς αλλά όταν βλέπουν ότι πολλοί Κύπριοι δεν τους θέλουν μας γράφουν στα παλαιοτερα των υποδηματων τους και καλά κάνουν

    Ποιος δημιουργησε τις ιδεολογικές βάσεις του Κυπριωτισμού;; Οι Αγγλοι βλεπε
    Michael Given’s
    “Inventing the Eteocypriots: Imperialist Archaeology and the Manipulation of
    Ethnic Identity

    Τώρα τις υιοθετείτε εσεις, μπράβο είστε μεγάλοι πατριωτες .

    Είστε οι μόνοι αριστεροί στον Πλανήτη που υιοθετουν την ιδεολογία μιας απο τις μεγαλύτερες αποικιοκρατικές δυνάμεις που γνώρισε η ιστορία

    Παντως, το ότι οι ΤΚ δεν θέλουν να τους διοικουν ΕΚ, για τον λόγο ότι ιστορικά προέρχονται απο μια ελιτ απο μια άλλα αποικιοκρατική δύναμη - οθωμανική αυτοκρατορία - αυτό δεν σας ξενίζει


    Συνεχείστε λοιπον να διχάζετε τους ΕΚ νομίζοντας ότι αυτό είναι ΄΄κυπριακός πατριωτισμός΄΄

    Τα λεω αυτά και είμαι λίγο επιθετικός αλλά στην ουσία πιστεύω ότι η κυπριακή αριστερή διανόηση μπορει να αλλάξει πάνω στα θέματα αυτά, Διαφορετικά δεν θα σα έγραφα

    Το να είσαι επιθετικός δεν σημαίνει ότι δεν εκτιμάς τον άλλο

    Απλά πάψτε αυτα τα σλογκαν τύπου ΄΄πρώτα κυπριος μετα ελληνας΄΄

    Ατε γειά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εν ενδιαφέρον το πως "έδωκες" πάνω στη συγκεκριμένη ανάρτηση, εν περσινή. Αλλά πάντα επίκαιρη.
    Μεν το πάρεις ως υποτίμηση ή φυγομαχία, αλλά δεν υπάρχει τίποτε περεταίρω να προσθέσω ως απάντηση στο σχόλιο σου. Τα θέματα που θέτεις απαντούνται ούλλα είτε στην ανάρτηση είτε στα σχόλια που την ακολουθήσαν.
    Εκτιμώ το ύφος του σχολίου σου, απλά να πω ότι δεν αυτοπροσδιορίζομαι ως "μέρος του πολιτικού φάσματος". Θεωρώ το κλειστόμυαλο τζιαι αυτοπεριοριστικό. Απλά να πω ότι αν θεωρείς έναν "έθνος" ως "κατασκεύασμαν" κάποιων, εν πολλά μεροληπτικόν να μεν το κάμνεις για ούλλα τα έθνη, Διότι ούλλα τα έθνη εν βραχύβια επινοήματα του αθρώπου, κάποιων shιηλιάων ετών, ενώ ο πλανήτης υπάρχει 4 δις χρόνια τζιαι ο άθρωπος ως είδος μόλις κάποιες εκατοντάδες shιηλιάες. Οπότε, αν επιλέξω να δημιουργήσω το "κυπριακόν έθνος", έχω κάθε "πιστοποίηση" να το κάμω. Προσωπικά θα το έκμανα μόνον ως στοιχείον συνοχής, όπως εκάμαν ούλλα τα έθνη παγκοσμίως που εν σχετικά "νέα" (Η.Π.Α., Αυστραλία, Καναδάς, λατινικά κράτη κλπ.). Ο έλληνας της Αυστραλίας μπορεί να αγαπά τζιαι να προάγει την εθνική του καταγωγήν, αλλά μπροστά την Αυστραλιανή σημαία σηκώνεται τζαι χαιρετά όπως κάθε άλλος αυστραλός που θέλει τη συνοχήν του κράτους του. Στην Κύπρον τούτον εν υπάρχει, ούτε υπήρξεν ποττέ. Τζιαιρός να το κάμουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια σου ευχαριστώ σε για την απάντηση
    Εδωκα πάνω γράφοντας κυπριωτισμός στο γοογλε νομίζω
    1 / Τουτον που λαλείς για την σημαία εν να γίνει όταν η σημαία εν να αντιπροσωπεύει πραγματικές αξίες τζαι μιαν πραγματικήν δημοκρατία.
    Τότε ο κόσμος ούλλος εν να την αγαπήσει, εν θα έσσει εξαιρέσεις. Με ποσοστα, εγγυήτριες δυνάμεις, τζαι δικαιωμα βετο της μειονότητας τζαι ξεχωριστούς δήμους τζαι άλλες γελειότητες που εν υπάρχουσιν στα περισσότερα κράτη του κόσμου εν μπορεις να πεις στον κόσμο ότι πρέπει να αγαπήσει με το ζόρι την σημαία μια τέτοιας πολιτείας.
    Αρα αν πάμε σε τέτοιες λύσεις ή σε λύσεις όπως τες ακόυμε όπου ένας ΕΚ που εν να ζει στην Κερύνεια εν θα έσσει το δικαίωμα να ψηφίσει για τον βουλευτή που αντιπροσωπεύει την περιοχή όπου ζεί, τότε τουτον που ονηρεύσαι ΕΝ θα γίνει. Εν τουτον το πρόβλημα, όι τα ψεύτικα διλήμματα του τύπου ΄΄πρώτα Κυπριος τζαι μετα Ελληνας. ΄΄
    Τζαι κάτι άλλο πρέπει η σημαία να έσσει τζαι κάποιον πολιτιστικόν ή γεογραφικόν ή ιστορικόν νόημα τζαι περιεχόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. 2 / Εν σου μιλω για έθνος.
    Εν με κόφτει τι εν το έθνος, τούτες οι λέξεις ΄΄εθνος΄΄ ΄΄λαος΄΄ ΄΄εθνότητα΄΄΄εν ιδεολογικές παγίδες που εν μας αφήνουν να βλέπουμε την πραγκατικότητα τζαι χρησιμοποιουν τες όι μόνο οι εθνικιστές αλλά τζαι οι αριστεροί κάθε φορά που μιλας για την Ελληνικότητα σου για να οδηγήσουν την συζήτηση εκει που θέλουν τουτοι.
    Εμενα εν το περιεχόμενο που με ενδιαφέρει.
    Το ΄΄Ελληνας΄΄ όπως λέμεν τώρα εν μια κοινη πολιτιστική ταυτότητα, πάντα με τοπικά χαρακτηριστικά βέβαια.
    Εν τούτη η ταυτότητα που με ενδιαφέρει.
    Τουν΄την ταυτότητα αγαπώ την τζαι πολλοί Ελληνες της Κύπρου της Ελλάδας κλπ αγαπουν την, εν φταίει για τίποτε.
    Εν η ταυτότητα των Ελληνόφωνων Ρωμαίων, τζαι των μη Ελληνόφωνων Ρωμαιών (Αρβανιτόφωνοι βλαχόφωνοι κλπ) που αφομοιώθηκαν πολιτιστικά απο τους Ελληνόφωνους Ρωμαιους.
    Εν τεράστια κληρονομιά που συνδέει το λεγόμενο Βυζάντιο τζαι την Ελληνικήν γλώσσα. Τζαι όσοι νομίζουν ότι το πρόβλημα εν ότι λέμε τον εαυτόν μας πρώτα Ελληνες κάνουν λάθος.
    Στο Καζακσταν έσσει τζαι Ρωσσους τζαι που ούλλα τζαι ζουν μαζί, εν ούλλοι πολίτες του Καζακσταν τζαι κανένας εν παραπονιέται αμαν έρτει ένας Ρωσσος του Καζακσταν τζαι πει ότι νιώθει πρώτα Ρωσσος μέσα του. Τζαι εν έχουν ποσοστά βετο τζαι πελλάρες.
    Τουτοι οι Καζάκοι που εν τζαι τουρκόφωνοι τζαι που τους κοροιδεύει ο Μπορατ, τελικά εκαταλάβασειν περισσότερα πράματα που τους Κύπριους ψευτοκουλτουριάριδες που θέλουν να νομίζουμεν ότι το πρόβλημα εν αν πεις ότι είσαι πρώτα τούτον ή πρώτα τζείνον. Αρα τούτα ούλλα εγω νομίζω ότι εν εν το πρόβλημα. Εν μπορούμε να απελευθερωθούμε άρα πολεμαμε τον εαυτόν μας τζαι ΜΟΝΟ τον εαυτόν μας γιατι εν πιο εύκολο. Εν τούτη η αλήθκεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  11. 3 / Ατε χαιρετώ σε, Ο περήφανε Κυπριωτιστή με την σημαία σου, περήφανε πολίτη των ιουναιτιντ στειτς οφ Σαιπρους με τα περιορισμένα σου δικαιώματα.

    Τζαι μια παρένθεση.
    Εγιω είμαι πολίτης της πολιτιστικής πολιτειας της γλωσσολογικής ΄΄νησσωτικής ζώνης του ίντα΄΄, που παει που την Χιο ως την Κυπρο τζαι στην οποία ανήκουν τζαι πολλές Τουρκοκύπριες γιαγιαδες τζαι πολλοί Τουρκοκυπριοι παππούδες - ιντα μ που λαλώ τώρα εξέχασα ότι απαγορεύεται απο τους ΄΄επαναπροσεγγιστές΄΄ να πω ότι τουτη η Ελληνικη γλώσσα εν κάτι κοινο που έχουμεν με΄πολλούς Τουρκοκύπριους, εν να πληγώσω τον Τουρκικό εθνικισμό των Τουρκοκύπριων επαναπροσεγγιστών.
    Εν να τους πληγώσω άμαν τους πω οτι μπορει να έχουν Ελληνοκυπριακές ρίζες, προτιμουν να πουν ότι έχουν Τουρκικες τζαι Ενετικές ρίζες.
    Εν πιο σεξι νομίζουν να λαλεις ότι προέρχεσαι απο κατακτητές παρα απο άπλυτους νησσώτες όπως είμαστεν εμείς.
    Εν θελουν να λαλούμε ότι έχουν τζαι πιο τοπικες ρίζες. Εγιω ενόμιζα ότι εν να τους άρεσκε αλλά όι, εν εθνικισμός.
    Ε αφου εν έτσι, εν θα μιλήσω για ΄΄νησσωτική ζώνη του ίντα΄΄ κοινή με πολλά Ελλαδικά νησσά, εν να πω οτι εν μια κυπριακή γλώσσα που εν εν Ελληνική τζαι έτσι εν να θέλουν να φιλεψουν τζαι εν να μου δώσουν πίσω τα χωράφκια του παππού μου.
    Αλήθκεια, εν να πουλήσω το τι νομίζω ότι είμαι για να μην μου πουν ότι εν κάμνω όπως τους Αυστραλούς τζαι τους Αργεντινους γιατι έν αντεχω να μου το πουν τουτο, εν μεγάλη προσβολή.
    Ατε Γεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή