Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

Οι θεολόγοι έννεν καθηγητές


Ως τα 20 μου περίπου, εκουβαλούσα πολλά στερεότυπα της οικογένειας τζ̆αι του σχολείου. Πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια. Έλληνας, χριστιανός ορθόδοξος, με καθήκον να κάμω οικογένειαν για το καλόν του έθνους τζ̆αι για να κερδίσω μιαν θέσην στον παράδεισον όταν πεθάνω. Έν έχουν περάσει πολλά χρόνια που τότε που πριν τζ̆οιμηθώ έκαμνα τον σταυρό μου.
Έννεν της ώρας ούτε έσ̆ει μεγάλον νόημαν να ιχνηλατίσω πως, σταδιακά, στα 26 χρόνια που επεράσαν που τότε, επέρασα στο άλλον άκρον. Οϊ μόνον απόρριψα την θρησκείαν, τούτον το οπισθοδρομικόν τζ̆αι σκοταδιστικόν σύστημαν εξουσίας, αλλά αρνήθηκα την πιθανότηταν ύπαρξης του αόρατου φιλαράκου που ούλλοι αποκαλούν θεόν (με τα τόσα διαφορετικά ονόματα τζ̆αι παραλλαγές). Όσον για το "έθνος", ήταν παράλληλη η απομυθοποίηση του τζ̆αι η συνειδητοποίηση ότι εν έναν βραχύβιον κατασκεύασμαν, που μπορεί να υπήρξεν για 100-200 χρόνια κάπως χρήσιμον, αλλά μετά αποτέλεσεν την κύριαν αιτίαν για θκιό παγκόσμιους πολέμους τζ̆αι - το κυριόττερον για έναν Κυπραίον - τον πρωταρχικόν λόγον που ζει στην παράνοιαν του διχοτομικού, "εθνικά καθαρού" στάτους κβο. Ακόμα τζ̆αι τον "ιερόν θεσμόν" της οικογένειας άρχισα να τον θεωρώ ως άλλην μιαν μανίαν των άλλων θκιό κατασκευασμάτων, αφού ήταν προφανές γυρόν μου ότι εν κάμνουν ούλλοι οι αθρώποι για σύζυγοι, πατεράδες ή μανάδες. 
Αρχικά εσ̆οκκαρίστηκα. Μετά εθύμωσα. Με αποτέλεσμαν να θέλω να "διαδώσω την αλήθκειαν" σε ούλλους. Η "δημόσια πλατεία" του facebook επρόσφερεν τούτην την δυνατότηταν, τζ̆αι υπήρξαν αμέτρητες οι ώρες που αφιέρωσα τζ̆αι τα κείμενα που έγραψα, οι συζητήσεις που εσυμμετείχα, οι συναντήσεις που επαρευρέθηκα σε τούτον το πλαίσιον. Μέχρι τζ̆αι ιδρυτικόν μέλος σε όμιλον αθέων έγινα. Είχα σταδιακά εξελικτεί σε μιαν έκδοσην τζ̆είνου που επολεμούσα, δυστυχώς. Είχα γίνει "νεοάθεος", ένας "ευαγγελιστής του αθεϊσμού" τροποντινά. Άρα, εν ολίγοις, άλλος ένας "θρησκευόμενος", απλά που άλλον μετερίζιν.
Ευτυχώς ήταν πολλά πιο σύντομη τούτη μου η φάση. Η ίδια η μεταφυσική φιλοσοφία του αθεϊσμού ουσιαστικά εν επιτρέπει τούτην την αντίφασην. Ο πραγματικός άθεος εν "κηρύττει". Εν θιασώτης της απόλυτης ελευθερίας στην ερμηνείαν του κόσμου τζ̆αι ειδικά στο τι μπορεί να μας περιμένει μετά θάνατον. Αφήνει στον ίδιον το άτομον την ατόφιαν επιλογήν να σταθμίσει τα δεδομένα τζ̆αι να διαμορφώσει την δικήν του "αλήθκειαν" για την ζωήν τζ̆αι τον θάνατον. Έτσι λοιπόν, σταδιακά εγκατέλειψα την προσπάθειαν να πείθω άλλους για το τι να πιστεύκουν στα μεταφυσικά. Αν κάποιος θέλει να προσκυνά κόκκαλα τζ̆αι να θωρεί οράματα εν δικαίωμαν του. Αν θα αλλάξει, τούτον οφείλει να γίνει καθαρά με προσωπικήν διαδρομήν τζ̆αι συνειδητοποίησην.
Τούτη η στάση δυσκολεύκει πολλά όσον αφορά στα κοπελλούθκια. Στο κάτω-κάτω είμαι τζ̆αι γονιός, τζ̆αι το πως μεταχειρίζουνται στο σχολείον τα δικά μου αφορά με, ως υπεύθυνος ενήλικας για λλόου τους. Τζ̆αι κάπου δαμέ ερκούμαστεν στο θέμαν του τίτλου. Τα σχολεία στην Κύπρον δυστυχώς εν χώρος προσυλητισμού τζ̆αι οϊ γνώσης. Προσηλυτισμός σε συγκεκριμένον δόγμαν του χριστιανισμού παιδιόθεν. Προσηλυτισμός στο έθνος, ούτε καν το κυπριακόν, αλλά το ελληνικόν, με αντίστοιχην κατάστασην στα κατεχόμενα για το τουρκικόν. Τζ̆αι φορείς του προσηλυτισμού εν οι δασκάλοι στο δημοτικόν τζ̆αι οι καθηγητές στο γυμνάσιον. Ειδικά στο τελευταίον, οι προσηλυτιστές έχουν τζ̆αι ειδικότηταν, λαλούν τους "θεολόγους".
Αφορμήν να ασχοληθώ με τούτους τους τύπους, που παν τζ̆αι "σπουδάζουν" τάχα "δόγμαν", δηλαδή θεωρούν σπουδήν το να παπαγαλίζουν ασύστολα μαλακίες που εγράψαν κάτι τύποι στην έρημον πριν 2000 χρόνια, ήταν έναν άρθρον στην σχολικήν εφημερίδαν "Δασουπολίτης" που την Ιόλην Νικολάου. Τζ̆αι ο οχετός αντίδρασης σε τούτον που μιαν μερίδαν των εν λόγω "προσηλυτιστών". Ιδού το άρθρον:

Το άρθρον εν η επιτομή της μετριοπάθειας τζ̆αι της ωριμότητας. Βάλλει κάτω κάποια πράματα με νηφαλιότηταν, τζ̆αι προτείνει βελτιώσεις στο πως ο ανήλικος μπορεί να λάβει μόρφωσην/γνώσην (αντί κατήχησην τζ̆αι προσηλυτισμόν) χωρίς να συγκρούεται τούτον με τες μεταφυσικές του αναζητήσεις. 
Η αντίδραση των προσηλυτιστών όμως, όσον προβλέψιμη τζ̆αι να είναι, άλλον τόσον εν δυσκολοχώνευτη. Αντί να απαντήσουν με τα δικά τους (ανύπαρκτα ουσιαστικά) επιχειρήματα, επιλέξαν την οδόν της προσωπικής επίθεσης τζ̆αι των θεωριών συνομωσίας περί "αθέων" τζ̆αι "ανθελλήνων". Μεγάλον ανέκδοτον τούτον, αφού εκτός που φανατικοί εν τζ̆αι παντελώς αδαείς για το πόσον αντιφατικές εν οι έννοιες του (πραγματικού) "ελληνισμού" τζ̆αι της "ορθοδοξίας". Νάμπου περιμένεις όμως που "καθηγητές" που αποκαλούν τους εαυτούς τους "θεολόγους". Αν είχαν στοιχειώδην συναίσθησην του τι σημαίνει "καθηγητής" θα εσ̆ίζαν τα "πτυχία" τους ή έστω θα απαιτούσαν να μετονομαστούν σε "θρησκειολόγους". Αλλά φυσικά, όπως λαλεί ο τίτλος, ένας θεολόγος εν μπορεί να εν "καθηγητής", δηλαδή ένας άθρωπος που "δείχνει το δρόμον" μπροστά. Ένας θεολόγος, εκ φύσεως της "δουλειάς" του, εν μπορεί παρά να κρατά την κοινωνίαν στην σκοταδιστικήν οπισθοδρόμησην. Οι λλίες περιπτώσεις θεολόγων που προσπαθούν να συμφιλιώσουν κάπως τα πράματα με την κοσμικότηταν του σύγχρονου σχολείου εν η θλιβερή εξαίρεση. 

Ξέρω, η ανάρτηση ώζει "επιθετικότητας", αλλά τι να κάμουμεν, ορισμένοι τύποι εν σε αφήνουν να "αγιάσεις".

Ώσπου να "αγιάσω", stay cool and keep rocking!

6 σχόλια:

  1. Απ'οτι καταλαβαινω ζεις Κυπρο με την οικογενεια σου. Πως αντιμετωπιζεις την κατασταση στα σχολεια οσον αφορα τα κοπελουθκια σου? και οχι μονο για την θρησκεια, τα 'σχολεια' της Κυπρου προωθουν και τον εθνικισμο και αλλα πολλα κακα. Φροντιζεις να ξεκαθαρισεις στουσ γιους σου/κορες σου οτι τουτα που τους μαθαινουν εν μαλακιες? φανταζομαι οτι εναν δυσκολο στο σχολικο συστημα της Κυπρου να τολμας να πεις την γνωμη σου ως παιδι ή εφηβος για τουτα τα πραματα. Απλως απορω πως βρισκεις τουτη την ισορροπια. Ευτυχως τζαι εγω οπως εσυ στο σχολειο ημουν πατρις θρησκεια οικογενεια οποταν ειχα αριστες σχεσεις με καθηγητες-φασιστες κτλ. Εν μπορω να φανταστω ποσο θα υπεφερα αν ειχα τοτε ανοιχτο μυαλο. Τραγικο τουτο που λαλω αλλα αληθινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουσιαστικά φροντίζω να πω στους γιους μου τη γνώμη μου, φροντίζοντας να τους ξεκαθαρίσω ότι τούτον μόνον είναι, η γνώμη μου, τζιαι ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να διαμορφώσουν την δικήν τους. Βέβαια, επειδή ακόμα εκτιμούν με σε μεγάλον βαθμόν, η γνώμη μου αποκτά ιδιαίτερην βαρύτηταν, ασχέτως της προσπάθειας για "αντικειμενικότηταν". Λαμβάνοντας υπόψην όμως την κατάστασην στα σχολεία δακάτω, θεωρώ το "δίκαιον" αντίβαρον ;)

      Διαγραφή
  2. τα μωρά έτυχε να έρτουν τζαι εμένα σπίτι με προσευχές που το νηπιαγωγείου που έπρεπενα μάθουν...

    αλλά καθώς οριμάζεις, δεν μαλλώνεις πλέον.
    στο κατώ κάτω, εννά ρτει η εφηβεία και ενάντία σε τι θα επαναστατήσουν αν όχι ενάντια σε τούτο το σκοταδισμό ;

    και δεν κάμνω κανένα θέμα με τις γιαγιάδες που επιμένουν να τες παίρνουν για εκκλησιασμό και θεία κοινωνία

    Γιατί εγώ είμαι η εξουσία του παραμυθιού.
    και όταν θκιεβάζουμε για τους (αιμοσταγής κατά τα άλλα) θεούς του ολύμπου και με ρωτούν ;
    παπά υπάρχουν ;
    η απάντηση είναι , εφκήκαμεν στον όλυμπο και δεν τους είδαμε...
    άρα... ;


    και όταν θκιεάβαζουμε ότι κλαίει η δημήτρα και έρκεται ο χειμώνας , μαθαίνουν ότι οι ανθρώποι εδημιουργούσαν θέους για να εξηγούν τα ανεξήγητα.


    και όταν με ερωτήσαν για το θάνατο τους είπα ότι οι αρχαίοι έλληνες επιστεφκαν στον άδη, οι χριστιανοί στη κόλαση και παράδείσο ενώ άλλοι πιστέφκουν ότι μπορεί να επιστρέψεις σαν πεταλούδα ή κατσαρίδα - κάτι που το ήβραν σαφέστατα πιο διασκεδαστικό... αλλά ξέρουν ότι κανένας δεν ήρτεν πίσω να μας πει τι πραγματικά γίνεται

    δεν σήμαίνει ότι δεν ακολουθούν τες νόρμες του σχολείου...
    αλλά μιαν υποψία την έχουν, και μπορεί να επιλέξουν ότι θέλουν.
    θυμούμαι και εγώ σε τέτοια ηλικία να θεωρώ φυσιολογικό ότι υπάρχει και ο θεός των εβραίων , υπάρχει και ο δίας.
    εν πολλά μωρά για να φκάλουν νόημα ακόμα.
    εξάλου είναι 5 και 7.
    δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπούμε τωρά σε τέτοιες συζητήσεις


    Που την άλλη, όσον βλέπω τους σημερινούς έφηβους νομίζω ότι εμείς οι γέροι θα έρτει η ώρα που θα πεθυμούμε τους γραφικούς εθνικιστές / ορθοδοξομουλαδές.
    γιατί εμείς θα μαλώνουμε είτε για το κυπριακό είτε για την αθεία, τζαι οι μιτσιοί ο νους τους είναι μόνο πάνω στο λαικ.

    ο μεγαλύτερος εχθρός των πιστών εν τζαι είμαστε εμείς... είναι η αδιαφορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν υπάρχουν συνταγές για τα μεταφυσικά φίλε. Ο κάθε άθρωπος αρκέφκει μόνος του τζιαι τελειώνει μόνος του. Με τα κοπελλούθκια ο στόχος έννεν να γίνουν άθεοι. Ο στόχος είναι να αφεθούν να σκεφτούν μόνα τους τζιαι να αποφασίσουν. Που τζιαμέ τζιαι τζιει ας παν να μονάσουν άμα γουστάρουν.
      Η σημερινή κατάσταση στα σχολεία μας εν ανελεύθερη. Για τον απλόν λόγον ότι εν αφήνουνται οι μιτσιοί να αποφασίσουν μόνοι τους για πράματα μεταφυσικά, που δεν επιδέχουνται τεκμηρίωσης. Παλιά ήμουν λαύρος. Τωρά επέρασαν μου. Αλλά σε τούτην την περίπτωσην ενευρίασα. Η ανάρτηση εν παραπάνω ξέσπασμαν παρά εποικοδομητική κριτική ;)

      Διαγραφή
  3. Αγαπητέ Γούφι αναρωτιέμαι με πόσους καλούς θεολόγους έχεις συζητήσει στη ζωή σου και πόσο βαθιά έχεις εντρυφήσει σε θεολογικά θέματα, για να είσαι τόσο ισοπεδωτικός σε ότι αφορά την πραγματική αξία ενός θεολόγου καθηγητή. Θεωρώ το συμπέρασμα σου βεβιασμένο και επιστημονικά αβάσιμο. Εισηγούμαι αρχικά να μελετήσεις το περιεχόμενο του οδηγού σπουδών διάφορων θεολογικών σχολών. Υπόσχομαι πως θα σε εκπλήξει! Ακολούθως μπορείς να κάνεις μια προσπάθεια να μπεις στο σύμπαν σύγχρονων θεολόγων-φιλοσόφων, όπως ο Γιανναράς και ο Ράμφος. Θα εισηγούμουν επίσης τα κείμενα του Μέγα Βασιλείου και την Φιλοκαλία, ωστόσο τα έχουν γράψει άτομα που έχουν αγιάσει σε ερήμους πριν χιλιάδες χρόνια και πιθανών να αμφισβητήσεις την επιστημονικότητα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι διάφορες θεολογικές σχολές, οι καθηγητές τους τζιαι οι σπουδαστές τους φαντάζουμαι θεωρούν ότι υπάρχει θεός κάποιου είδους. Όταν ζητηθεί που τους καθηγητές τζιαι τζιαι τους φοιτητές τους να προσκομίσουν επιστημονικά τεκμήρια ύπαρξης του βασικού θέματος σπουδών τους, τζιαι ανταποκριθούν δεόντως, τότε θα θεωρήσω σκόπιμον να μελετήσω το πρόγραμμαν σπουδών τους.
      Ως τότε επιτρέψετε μου να θεωρώ εξόχως αντιφατικόν μια ομάδα αθρώπων που δέχεται το "δόγμαν" των εκάστοτε θρησκειών (φαντάζουμαι οι Κύπρω τζιαι εν Ελλάδι σχολές εν "ελληνορθόδοξες σχολές") ως ""αλήθκειαν" τζιαι την ανάγκην τεκμηρίωσης ως αμαρτωλήν απιστίαν να επικαλείται την επιστήμη. Η επισήμη βασίζεται στην αμφισβήτησην τζιαι την τεκμηρίωσην. όχι την τυφλήν πίστην της θεολογίας. Εκτός τζιαι αν θα είναι πιστοί "α λα καρτ" τζιαι να θκιαλέουν στοιχεία του δόγματος που τους βολεύκουν ;)
      Εξάλλου εν έχω πρόβλημαν να σπουδάσει κάποιος θεολογίαν. Ο κόσμος σπουδάζει άχρηστα πράματα συνεχώς. Το πρόβλημαν μου είναι να προσηλυτίζουνται ανήλικοι σε συγκεκριμένα δόγματα αντί να καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη τζιαι να αφήνουνται να αποφασίσουν οι ίδιοι για τα "μεταφυσικά". Έτερον εκάτερον

      Διαγραφή