Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Μαντήλα τζιαι κοσμικό σχολείο


Έγινεν πολλύ κουβέντα για το θέμαν τες τελευταίες μέρες, σε βαθμόν που επισκίασεν πιο σοβαρά θέματα, όπως η αυτοκτονία ενός καταπιεσμένου 14χρονου τζ̆αι οι πολλά σοβαρές εξελίξεις στο κυπριακό. Εσυμμετείχα αρκετά ενεργά στες διάφορες συζητήσεις στο facebook τζ̆αι εθεώρησα καλόν να βάλω τζ̆αι δαμέ τες αναρτήσεις που έκαμα για το θέμαν, το οποίον εν πολλά ενδιαφέρον. Έτσι τζ̆'αλλιώς το blog λειτουργεί πλέον ως ημερολόγιον αφού τα κοινωνικά δίκτυα έχουν εδώ τζ̆αι τζ̆αιρόν εκτοπίσει τα blog ως χώρους συζήτησης τζ̆αι αλληλεπίδρασης.

Ανάρτηση 1:

"Σε λλίον πρέπει να πάρω τον ένα μου γιο για κούρεμαν. Εχτές εδέχτηκεν παρατήρησην ότι πρέπει να κόψει τα μαλιά του γιατί εν νάκκον πιο μακριά από ότι προβλέπει ο κανονισμός του σχολείου. Του άλλου εν θέλουν γιατί εππάλλιασεν του τα παραπάνω ο παρπέρης :)
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο καθένας θα έπρεπεν να ντύνεται, να χτενίζεται τζ̆αι να στολίζεται όπως γουστάρει, φτάνει να μεν βλάφτει κάπως το υπόλοιπον σύνολον στο οποίον μετέχει. Αλλά επειδή ξέρω ότι σε έναν κοινωνικόν σύνολον η προσωπική μου άποψη έννεν η μόνη, τζ̆αι υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί που εδιαμορφωθήκαν για κάποιους λόγους, προσπαθώ να συμβιβάσω τα γούστα μου με τους συγκεκριμμένους περιορισμούς, όπου τζ̆αι όταν υπάρχουν. Αν διαφωνώ με κάποιους, θα διατυπώσω τες αντιρρήσεις μου με επιχειρήματα, αλλά όσον ισχύουν, εν θα τους παραβιάσω, ή αν τους παραβιάσω, εννά είμαι έτοιμος να υποστώ συνέπειες.
Όταν είμαι στον προσωπικό μου χώρον, οι συγκεκριμμένοι κανονισμοί εν ισχύουν φυσικά. Μπορώ να κυκλοφορώ τίτσιρος, ξιμαρισμένος τζ̆αι με ζαρτιέρες αν θέλω. My house, my rules. Κινδυνεύω πάντα να με χωρίσει η γυναίκα μου τζ̆αι να με απαρνηθούν τα κοπελλούθκια μου, αλλά τούτα εν εμπίπτουν στες νομικές συνεπειες ;)
Να φκω έξω όμως έτσι, επειδή υπάρχουν νόμοι που το απαγορεύουν, εν θα το πράξω, τζ̆αι αν το κάμω, εν θα παραξενευτώ αν με μπαγλαρώσουν. Διότι έξω, έννεν my house, my rules, εμπίπτω πλέον σε μιαν άλλην σφαίραν, που ονομάζεται κράτος, τζ̆αι το κράτος εθέσπισεν νόμους για τούτα τα πράματα.
Ναι, εν για την μαντήλαν της κορούς που την Συρίαν που τα γράφω τούτα ούλλα. Ναι, υπάρχει το "γράμμαν" του νόμου (που εφάρμοσεν ο τζ̆έγκενος διευθυντής), υπάρχει τζ̆αι το "πνεύμαν" του νόμου, που πολλά πιθανόν να ετσαλαπάτησεν με τον άτσαλον, αναίσθητον τζ̆αι ακραίον χειρισμόν του θέματος. Τζ̆αι εν εύκολον να τον σύρεις στο πυρ το εξώτερον γιατί έννεν η πρώτη φορά που επιδεικνύει έτσι συμπεριφοράν. Άσε που το "θύμαν" εν μια συμπαθέστατη, άριστη κορού που επέρασεν πιθανότατα πολλά δύσκολες καταστάσεις για να της αξίζει έτσι μεταχείριση.
Όμως που την άλλην, εν μπορώ να θωρώ αθρώπους που θέλουν να ονομάζουνται αντικειμενικοί τζ̆αι νηφάλιοι να αποδίδουν το 100% του φταισίματος στον διευθυντήν. Επειδή απλά εν "εθνικιστής/φασίστας". Έννεν επιχείρημαν ο χαρακτήρας τζ̆αι η ιδεολογία του άλλου για το αν έσ̆ει ή όϊ δίκαιον σε μιαν κατάστασην. Τούτον ονομάζεται λογικόν σφάλμαν τζ̆αι υποσκάπτει κάθε θέσην που διατυπώνεται.
Αν εν έτσι κοπέλια, να πάω τζ̆αι γω αύριον να δειχτώ της διευθύντριας στο Διανέλλειον ότι με το να ζητά θκιό πόντους κούρεμαν στον γιον μου εν φασίστρια. Έννεν έτσι τα πράματα ρε κοπέλια. Έννεν άσπρον-μαύρον κάποια πράματα. Έσ̆ει τζ̆αι άλλες αποχρώσεις τα γέρημα..."

Ανάρτηση 2:

"Κοιτάξετε, εν όντως εξόχως αντιφατικόν που την μιαν να διαμαρτυρούμαστεν για το ότι το κυπριακό σχολείον καταδυναστεύκεται που τα τελετουργικά τζ̆αι τα σύμβολα της θρησκείας τζ̆αι ότι ο κάθε υπουργός παιδείας πρώτα περνά
για προσκύνημαν που τον αρχιεπίσκοπον μόλις αναλάβει καθήκοντα, τζ̆αι που την άλλην να σκοτωνούμαστεν υπερασπιζόμενοι το δικαίωμαν μιας μαθήτριας να αναδείξει τες επιταγές της θρησκείας της μέσα που την εμφάνισην της..."



Ανάρτηση 3:

"Πιο κάτω η επεξήγηση της "λογικής" της μαντήλας σε σχέσην με το Κοράνιν.

https://d1.islamhouse.com/data/el/ih_articles/single/el_Hijab_in_Islam.pdf?fbclid=IwAR0HecoTBLbyqpfXilfz7tHQDJESuNIE9clzJ3wVtjPISSuctkpQzLzd1O4

Ευχαριστίες στο ανίψ̆ιν που το εντόπισεν. Επειδή στες συζητήσεις μας εχτές υπήρχαν τζ̆αι σχόλια που εκάμναν απόπειραν αποσύνδεσης του εν λόγω ενδύματος που τες επιταγές της (μουσουλμανικής) θρησκείας. Αν είσαι εναντίον της παρέλασης θρησκευτικών συμβόλων τζ̆αι τελετουργικών μπροστά σε ανηλίκους, γιατί συνιστά προσηλυτισμόν, τότε ούτε η μαντήλα πρέπει να σε αφήνει αδιάφορον.
Η ερώτηση μου στες μουσουλμάνες γυναίκες που εν μπορούν να δουν την λογικήν της κριτικής στην μαντήλαν: Γιατί λαλείτε "ο Αλλάχ;". Γιατί να μεν είναι "η Αλλάχ"; Βεβαιωθείτε ότι φορείτε την μαντήλαν σας καθώς απαντάτε."

Ανάρτηση 4:

"Πατριαρχία παντού ;) 
(σχετικόν με τα ενδυματολογικά άγχη των ημερών)..."


Ανάρτηση 5 (τζάι τελευταία):

"Η γνώση τζ̆αι η θρησκευτική πίστη έχουν ένα βασικό κοινό: αποτελούν τζιαι οι θκιό "αποδοχές του αληθινού". Έχουν τζ̆αι θκιό διαφορές. Η γνώση απαιτεί τεκμηρίωση τζ̆αι αποδέχεται την αλλαγή όταν παρουσιαστούν νέα τεκμήρια . Η θρησκευτική πίστη δαιμονοποιεί την τεκμηρίωση τζ̆αι αρνείται την αλλαγή ως αιρετική. Γι'αυτόν, σε χώρους πραγματικής γνώσης, όπως πρέπει να εν τα σχολεία, η θρησκευτική πίστη εν αταίριαστη τζ̆αι προκαλεί κυρίως προβλήματα. Θα ήταν καλόν ο ανήλικος μαθητής, να αποθέτει την θρησκευτική του πίστη (μαντήλα included) στην είσοδο, τζ̆αι να την παραλαμβάνει φκαίνοντας. Το ίδιον ισχύει τζ̆αι για το προσωπικό του σχολείου. Εκπαιδευτικόν τζ̆αι άλλον. Για όσους θεωρούν την εν λόγω πρόταση "αντιδημοκρατική", υπάρχουν πλήθος μη κοσμικά σχολεία στα οποία να αποταθούν. Ή στο Ττόμυ Β'".

Ώσπου να σταματήσουμεν να σαντανώννουμεν τα μπούτια μας τζ̆αι τα σύμβολα της εκάστοτε θρησκείας με το κοσμικό σχολείο, stay cool and keep rocking!

4 σχόλια:

  1. Υπάρχει ένα θέμα που διαφοροποιεί υποθέτω τες καταστάσεις λλίον, το ότι τούτη η κοπέλλα εάν της απαγορεύσεις να πάει κάπου με μαντίλα, μπορεί στο τέλος να την κλειδώνεις έσσω, γιατί πιθανώς να μεν πάει καθόλου (που έννεν το ίδιο με τη δική μας σχέση με τους σταυρούς για παράδειγμα).

    Φυσικά εν άδικο, σεξιστικό, πατριαρχικό, καταπίεση κλπ., αλλά έννεν έτσι που αλλάσσουν τούτα τα πράματα (δηλαδή με το να σε υποχρεώσει κάποιος άλλος να ακολουθήσεις το νόμο). Καταλάβω τούτον που λαλείς τζαι συμφωνώ, ότι τα πράματα εν πιο πολύπλοκα, έννεν ασπρο-μαύρο. Αρκετοί φέρνουν το παράδειγμα της Γαλλίας που απαγόρευσεν τη μαντίλα, αλλά εν αναφέρουν εαν το συγκεκριμένο μέτρο είσιεν θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα. Επειδή εζούσα στο Βέλγιο όταν επέρασεν ο νόμος θυμούμαι την κατακραυγή πολλά καλά τζαι τα αντεπιχειρήματα.

    (τζαι εν νομίζω η λύση ναν τα θρησκευόμενα πλάσματα να παν σε δικό τους θρησκευόμενο σχολείο. Νομίζω η αλληλεπίδραση με άλλους θρησκευόμενους τζαι μη εν ο καλλύττερος τρόπος για να επιτευχθούν αλλαγές, τζαι όχι ο διαχωρισμός τζαι η δημιουργία bubbles όπου συναναστρέφεσαι με πλάσματα που πιστεύκουν ότι τζι εσύ μόνον.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ'αρχήν, ήβρες το ζουμίν. Έννεν "άσπρο-μαύρο" τούτα τα πράματα τζιαι επίσης, άλλον το πνεύμαν τζιαι άλλον το γράμμαν ενός νόμου/ κανονισμού. Ούτε εγώ είμαι υποστηρικτής οποιουδήποτε διαχωρισμού βάσει θρησκείας ή άλλου είδους διάκρισης.
      Που την άλλην, το βασικό μου point που ένα σημείον τζιαι μετά ήταν τι συνιστά "κοσμικό σχολείο" τζιαι τι "θρησκευτική συμπεριφορά". Εγώ είμαι θιασώτης του "κοσμικού" σχολείου, ως ένας φορέας όπου η θρησκεία, οι επιταγές, οι διδαχές τζιαι τα τελετουργικά της δεν χωρούν. Για τους λόγους που έγραψα, ειδικά στην τελευταίαν ανάρτηση. Συντελεστές του κοσμικού σχολείου έννεν μόνον το υπουργείον, οι καθηγητές τζιαι το προσωπικόν. Συντελεστές είναι τζιαι οι μαθητές, τζιαι οι γονείς τους. Αν ένας θρησκευόμενος θέλει να φοιτήσει σε έναν κοσμικόν σχολείον, χωρίς να αρνηθεί τες επιταγές της θρησκείας του, οφείλει να συμβιβαστεί τζιαι να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του. Οι οποίοι κανονισμοί οφείλουν, χωρίς διακρίσεις, να κρατούν την θρησκείαν εκτός του χώρου τους. Αποτίθεται στην είσοδον, αναλαμβάνεται στην έξοδον. Εν νομίζω ο θεός να θυμώσει τόσον πολλά.
      Η μαντήλα μπορεί εκ πρώτης όψεως να εν έναν "ανώδυνον" στοιχείον θρησκευτικής έκφρασης. Εν αρκετόν όμως για να "ανοίξει τους ασκούς του αιόλου". Εννά σου πει ο άλλος μετά, τζιαι η πρωινή προσευχή εν ανώδυνη, τζιαι οι εκκλησιασμοί, τζιαι οι αγιασμοί, τζιαι οι εξομολογήσεις, τζιαι οι εικόνες αγίων στες τάξεις, τζιαι - κυρίως -το προσηλυτιστικόν μάθημαν των θρησκευτικών. Τζιαι το κοσμικόν σχολείον σου γίνεται έτσι μια παρέλαση θρησκευτικής πίστης, που όπως εξήγησα, ουσιαστικά καταργεί την κοσμικότηταν του.
      Έτσι, δυστυχώς, είτε επιδιώκεις πλήρες κοσμικόν σχολείον είτε όχι. Ενδιάμεσες καταστάσεις ουσιαστικά υπονομεύκουν την ούλλην θεώρησην.

      Διαγραφή
  2. Otan ta kipriaka sxoleia apagoreusoun ta ipoloipa thriskeutika simvola opws tous stautous stous toixous, tis eikones agiwn, tis proseuxes ktl ktl tote na apagoreusoun je tin mantila. Episis, enikserw an o dieuthintis en fasistas alla einai episis gegonos oti ta kipriaka sxoleia kaliergoun ton ethnikismo mesa pou polles ekfanseis. An theleis diavase tin ipothesi Sahin v Turkey dame I opoia en sxetiki me tin ipothesi. https://www.casebriefs.com/blog/law/international-law/international-law-keyed-to-damrosche/chapter-13/sahin-v-turkey/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολλά σωστά. Ή θα τα απαγορεύσεις ούλλα ή θα τα δεχτείς ούλλα. Εξ'ου τζιαι η αντίφαση στα επιχειρήματα όσων είναι μεν υπέρ της "αποθρησκειοποίησης" του κοσμικού σχολείου αλλά ήταν υπέρ του να φορεί μαντήλαν η μαθήτρια. Έναν επιχείρημαν ήταν ότι στες περιπτώσεις αγιασμών, προσευχής, εκκλησιασμών κλπ. μιλούμεν για πολιτικήν του σχολείου ενώ η χρήση μαντήλας εν καθαρά προσωπική υπόθεση. Σε τούτον απαντώ με το ότι η κοινωνία του σχολείου έννεν μόνον η διοίκηση τζιαι το προσωπικόν αλλά τζιαι οι μαθητές με τες οικογένειες τους.

      Διαγραφή