Τρίτη 18 Απριλίου 2017

"Ένδοξος θάνατος"

Είχα δει κάποια στιγμήν, πριν χρόνια, μιαν ταινίαν, νομίζω με ιθαγενείς κάποιας χώρας, οι οποίοι ετοιμάζουνταν να παν στη μάχην εναντίον των "χλωμών προσώπων", μέσα σε ενθουσιώδεις ιαχές, εντυπωσιακά βαψίματα τζιαι μοστραρίσματα των διαφόρων πρωτόγονων όπλων τους. Ένας που τους σεβάσμιους γέροντες της φυλής εν έδειχνεν να συμμερίζεται τον πολεμικόν οίστρον των νεαρών πολεμιστών τζιαι η στεναχώρκα του ήταν τόσον έκδηλη που ένας που τους πολεμιστές εκόντεψεν του τζιαι ερώτησεν τον τι τον επροβλημάτιζεν.
- Γιε μου στην ηλικία μου ξέρω πλέον τι σημαίνει πόλεμος τζιαι εν μου διά καμμιάν χαράν το ότι πάτε να ματζιελλεφτείτε, νέοι αθρώποι.
- Μα γέροντα, πρέπει να πάμεν να πετάξουμεν έξω τα "χλωμά πρόσωπα" που τους κυνηγότοπους μας, να τους κάμουμεν να μεν ξαναστραφούν. Να συνάξουμεν τζιαι κάμποσα σκαλπ να καταλάβουν τι πάει να πει Νάβαχο.
- Γιε μου, εγώ πάλε νομίζω ότι έθθα στραφεί κανένας σας πίσω ζωντανός.
- Μα ήντα ηττοπάθεια εν τούτη γέρο; Τζιαι να σου πω κάτι; Παρά να πεθάνω σαν εσέναν, γέρος μέσα σ'έναν στρώμαν, καλλίττερα ένας ένδοξος θάνατος πάνω στον άππαρο μου!
- Γιε μου, εν υπάρχει έτσι πράμαν που να λέγεται "ένδοξος θάνατος". Υπάρχει απλά θάνατος.

Η κυνική αποτύπωση του γέροντα ινδιάνου βρίσκει με 100% σύμφωνο. Διότι μέχρι να αποδειχτεί το αντίθετον, τούτη η γέρημη ζωή που ζούμεν εν η μόνη που έχουμεν, τζιαι ο θάνατος μας εν ένας τζιαι μοναδικός, τζιαι η υπόσταση μας εν συνεχίζεται πάρακάτω για να ποθαυμάσει το πόσον υπέροχα επέθανεν. Άρα "ένδοξος θάνατος" υπάρχει μεν, αλλά μόνον για όσους εν ακόμα ζωντανοί. Για τους νεκρούς, είτε πάσιν που "εχθρικόν βόλιν" είτε επειδή εστάθηκεν τους κοκκόνα, εν έναν τζιαι το αυτόν. Άρα ουδεμίαν σημασίαν έshιει, επί της ουσίας, πως θα πεθάνεις, Για σέναν τουλάχιστον.
Βέβαια, μπορεί να τείνω προς τον κυνισμόν σε τούτην τη φάσην της ζωής μου, αλλά ποττέ εν θα αρνηθώ τόπον στο συναίσθημαν. Γι'αυτόν ας ακούσουμεν έναν άσμαν για "αθάνατους", σε στίχους ενός αθρώπου που προφανώς επίστευκεν ότι έπρεπεν να πεθάνει "ένδοξα"...


Ώσπου να καταλάβουμεν ότι εν πιο σημαντικόν το πως ζεις, τζιαι οϊ το πως πεθανίσκεις, stay cool and keep rocking!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου