Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

Βιβλία τζ̆αι πότε να τα θκιαβάζεις

Κατά τη διάρκειαν της μαθητικής μου ζωής, δεν υπήρχεν περίπτωση να μεν θκιαβάζω κάποιο βιβλίον. Ήταν που τες "επιταγές" του παπά μου αθθυμούμαι, πάντα να έχουμεν έναν βιβλίον να θκιαβάζουμεν, τ̆ζαι ο παπάς μου, ώσπου να μπω για τα καλά στην εφηβείαν τζ̆αι να αρκέψει η "αμφισβήτηση", ήταν ο θεός προσωποποιημένος. Είχα αρχίσει με  Ιούλιο Βερν, τον οποίον εξεκοκκάλισα τζ̆αι γενικά εκινούμουν στον χώρον των κλασσικών συγγραφέων τ̆ζαι του παραμυθκιού (αγγλιστί: fantasy). Στο δημοτικόν είχαμεν αξιοπρεπήν βιβλιοθήκην τζ̆αι εδανείζουμουν τζιόλας, με έμφασην σε ιστορικής/ηρωικής φύσεως βιβλία για την ελληνικήν επανάστασην τζ̆αι αργότερα για το Βυζάντιο. Έννεν περίεργον, αφού ήμουν τζ̆αι εθνικιστής τζ̆αι θρησκευόμενος τότε, ώσπου να τα απομυθοποιήσω παντελώς λλίον πριν τα 30 μου.
Στο λύκειο, τζάι με τα αγγλικά μου πλέον σε άριστον επίπεδον, έδωκα πάνω στην βιβλιοθήκην sci-fi του παπά μου, τζ̆αι εντρύφησα σε τύπους όπως ο Asimov, ο Frank Herbert, ο Arthur Clarke τζ̆αι ο Burrows. Η δε ανάγνωση στα αγγλικά, σε συνδυασμόν με τες ταινίες που εκαταβρόχθιζα συνέχεια, εβοήθησεν με να πιάσω τζ̆αι άριστα στες εξετάσεις GCE τζ̆αι να κτίσω έναν δυνατόν λεξιλόγιον. Δίπλα σε τούτα ούλλα, ήμουν τακτικός αναγνώστης κόμιξ παντός είδους, που "Μίκυ Μάους" μέχρι "Περιπέτεια" (το "Γούφης" εν άμεσα συνδεδεμένον με τον σκύλον-ήρωαν Φλοκ του εν λόγω κόμικ) τζ̆αι "Αστερίξ"/"Λούκυ Λουκ". (γενικά για τα κόμιξ αξίζει ξεχωριστή ανάρτηση).
Παραδόξως, στην πιο "μελετηρήν" υποτίθεται περίοδον της ζωής μου, το πανεπιστήμιον, εσταμάτησα να θκιαβάζω βιβλία για ψυχαγωγίαν. Εννά μου πεις, ήταν τόσον το θκιάβασμαν του πολυτεχνείου, τζ̆αι μετά του μεταπτυχιακού στη διοίκησην, που το τελευταίον πράμαν που είχα διάθεσην να κάμω ήταν να ξαπολώ τα βιβλία της ηλεκτρολογίας τζ̆αι να πιάννω έναν άλλον. Άσε που τζ̆είνη η περίοδος ήταν γεμάτη τζάι που άλλα ερεθίσματα, πολλά πιο ελκυστικά που το χαρτίν. Την συνήθειαν επανέφερεν μου την ο δανεισμός που τον αδερφόν μου του "Άρχοντα των δακτυλιδιών", ο οποίος με επόρωσεν τόσον πολλά τζ̆αι αιφνιδίως που ακολούθησεν μια δεκαετία γεμάτη μανιώδες θκιάβασμαν τούτου του είδους. Άμα δει κάποιος την βιβλιοθήκη μου, 50% τουλάχιστον εν γεμάτη με λογοτεχνίαν του "φανταστικού" τζ̆αι επιστημονικήν φαντασίαν. Τα υπόλοιπα εν κυρίως πολιτικής θεματολογίας, εκλαϊκευμένης επιστήμης, ιστορικού μυθιστορήματος τζ̆αι φιλοσοφίας.
Γενικά πλέον εν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς αρχινισμένον βιβλίον κάποιου είδους. Τζ̆αι παρά το σαφώς απασχολημένον μου πρόγραμμαν, υπάρχουν πάντα τόποι τζ̆αι χρόνοι για να θκιαβάσω. Ένας τέθκοιος τόπος είναι η τουαλέτα, αν τζ̆αι δεν ενδείκνυται, για διάφορους λόγους, πέραν του "συστηματικού" της υπόθεσης. Ένας άλλος είναι η ώρα που κάμνω βάρη, όπου σαν διάλειμμαν ανάμεσα στες ασκήσεις θκιαβάζω. Το αυτοκίνητον, καθώς περιμένω τα κοπέλια να τελειώσουν κάποιαν δραστηριότηταν (αγγλικά, κιθάρα κλπ.) εν έναν άλλον. Στα ταξίθκια πάντα θα πάρω το βιβλίο μου για θκιάβασμαν στο αεροπλάνον τζ̆αι σε άλλες φάσεις μετάβασης. Παλιά εθκιάβαζα τζ̆αι στο κρεβάτιν, είναι πρώτης τάξης χαλαρωτικόν τζ̆αι υποβοηθητικόν στον ύπνον, αν τζ̆αι τα τελευταία χρόνια εσταμάτησα το, για να μεν νιώθω τζ̆αι τύψεις ότι ενοχλώ την Αγάπη.
Με τα κοπέλια έκαμα προσπάθειες να τους κάμω να αγαπήσουν το θκιάβασμαν για αναψυχήν, αλλά πιο πολλά εκάμαν το για να με ευχαριστήσουν παρά επειδή γουστάρουν. Εσταμάτησα να τους πιέζω για τούτον τζ̆αι έτσι εχαλαρώσαν, αλλά ελπίζω, καθώς μπαίνουν στην εφηβείαν, να τους δελεάσω με κάποια που τα βιβλία της βιβλιοθήκης μου που θεωρώ εννά τους ιντριγκάρουν. Αν δεν πετύχει, εν τζ̆αι εν με το ζόριν. Αλλά μπορεί να τους αποφέρει τεράστια οφέλη μια τέθκοια συνήθεια. Ακόμα τζ̆αι τωρά, την εποχήν του ίντερνετ, που η γνώση τζ̆αι η πληροφορία εν άπλετες τζ̆αι εύκολα προσβάσιμες. Τζ̆αι εν υπάρχει υποκατάστατον της πόρωσης που προκαλεί το θκιάβασμαν ενός καλού βιβλίου, μια πόρωση που μόνον καλά επιφέρει.
Ώσπου να τους δελεάσω, stay cool and keep rocking!

4 σχόλια:

  1. Φίλε Γούφη,

    Πάντα ήμουν του δκιαβάσματος. Όχι μόνο βιβλία, αλλά γενικά ό,τι έπεφτε στο χέρι μου. Όχι όμως fiction, τα βαριέμαι. Αν θα διαβάσω λογοτεχνία, προτιμώ την ελληνική και το ιστορικό μυθιστόρημα. Κυρίως όμως διαβάζω non-fiction. Βιβλία "ανάπτυξης", προσωπικής και επαγγελματικής.
    Και έχω βρει την υγειά μου με τα eBooks. Ειδικά το kindle με έχει σώσει. Είτε με την αντίστοιχη συσκευή (που έχει το πλεονέκτημα να μην έχει notifications), είτε με το αντίστοιχο app για smartphone και tablet. Όπως λες και συ, πλέον διαβάζω παντού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για κάποιο λόγον, πες με "συντηρητικό", το λεγόμενον ηλεκτρονικό βιβλίον, παρά τα προφανή του πλεονεκτήματα, εν μου "έκατσεν" ποττέ. Αν δεν πιάσω στα σ̆έρκα μου το χαρτίν, με την χαρακτηριστικήν μυρωθκιάν, κάτι εν πάει καλά. Κάποια βιβλία του είδους που είπες ήβρα το όντως ενδιαφέροντα, αλλά οϊ για "συστηματικήν" επιλογήν.

      Διαγραφή
  2. Εγώ που είμαι δισλεξικός τζ̆αι θέλω 3 φορές τον χρόνον που θέλει ένας κανονικός άθρωπος να θκιαβάσω μιαν σελίδαν, ήβρα την επίσης με τα ebooks. Άμαν αναρκώσεις τα γράμματα δεν νεκατώννεις τες λέξεις τζ̆αι θκιαβάζεις πιο γλήορα. Επίσης, ήβρα τζ̆αι τα θκιαβαστά. Προχτές έφαα το Σαββατοκυρίακον 9 ώρες να ακούω ξαναεπισκεπτόμενος το 1984 του Όργουελ σε τούτην την φόρμαν χωρίς να ξηκολλήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιαν δοκιμήν τα "θκιαβαστά" όντως αξίζουν την. Τώρα να το ψάξω.

      Διαγραφή