Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

"Η αποχή φταίει τζιαι για το ρουσούδιν....."


Πριν που θκιό μήνες έγραφα περί "της ψήφου ως ένδειξης πίστης", όπου λλίον πολλά επροβληματίζουμουν αν θα επήεαννα ως την κάλπην στες βουλευτικές της περασμένης Κυριακής. Τελικά επήα ως την κάλπην, αν τζιαι για διάφορους λόγους δεν θα αποκαλύψω τι έκαμα με το ψηφοδέλτιο μου. Εξάλλου έχω κάθε δικαίωμαν βάσει του υφιστάμενοι πλαισίου "να την κρατήσω μυστικήν". Τούτη θα ήταν η έκταση της ενασχόλησης μου με τες συγκεκριμένες εκλογές, αλλά δυστυχώς πολλύς κόσμος εν σε αφήνει να "αγιάσεις" που λέμεν. Αννοίει το στόμαν του ή πιάννει το keyboard του τζιαι όποιον πάρει ο χάρος. Έτσι, τζιαι για λόγους καταγραφής τούτης της περιρρέουσας, αποφάσισα να γράψω κάποια πράματα.
Συγκεκριμένα, διάφοροι αθρώποι τζιαι σύνολα, ειδικά λόγω της εισδοχής στη νέαν βουλήν του (γ)ελάμ, εξεσπαθώσαν εναντίον των αθρώπων (190000 ή 36% του εκλογικού σώματος) που επιλέξαν να απέχουν που την διαδικασίαν, χαρακτηρίζοντας την συγκεκριμένην επιλογήν τους ως "τον λόγον" που οι συγκεκριμένοι νεοναζί έχουν πλέον θκιό βουλευτές. Τζιαι επειδή απεχθάνομαι τα στερεότυπα, την ασύστολην προπαγάνδαν τζιαι την μετακύλισην ευθυνών, έshιει τωρά τρεις μέρες που συζητώ με διάφορους προσπαθώντας να τους καταδείξω το αστοιχείωτον τζιαι προκατειλημμένον της στάσης τους τούτης. Διότι κατά τη γνώμην μου, αφενός η αποχή επηρεάζει μεν αλλά ΔΕΝ καθορίζει το εν λόγω αποτέλεσμαν τζιαι αφετέρου, η αποχή είναι ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΝ τζιαι όχι η AITIA της αποτυχίας της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, όπως αποτέλεσμαν της αποτυχίας τούτης είναι τζιαι η είσοδος νεοναζιστών στους κόλπους της.
Στο πλαισιον τούτον επροσπάθησα να παρουσιάσω κάποια επιχειρήματα, οϊ εξωραϊσμού της αποχής (εξάλλου εγώ εν απείχα), αλλά τοποθέτησης της σε μιαν πιο σωστήν βάσην, εκτός που την διαστρεβλωμένην οπτικήν των όψιμων επικριτών της. Τα βασικά σημεία εν τα εξής:

1) Πολλοί επροσπαθήσαν να χαρακτηρίσουν τον άθρωπον που απέχει που τες εκλογές ως τεμπέλην τζιαι αδιάφορον, κάτω που μιαν ομπρέλλαν σε μιαν παραλίαν. Τούτον συνιστά προπαγάνδαν τζιαι απαξίωσην του χείριστου είδους τζιαι είναι ψευδέστατη. Οι απέχοντες κατ' εμέναν χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες:
α) τους όντως αδιάφορους, αδαείς, μη συνειδητούς πολίτες που "κουράζονται" τζιαι που απαξιούν για "τούτα τα πράματα". Τούτη η κατηγορία κατ'εμέναν εν ξεπερνά το 10-15% τζιαι είναι όντως μια κατηγορία αθρώπων με τους οποίους διαφωνώ.
β) τους απογοητευμένους εντός του συστήματος, που θεωρούν ότι ναι μεν η ψήφος τους εν "καθήκον/ δικαίωμαν" αλλά δεν έχουν εκπληρωθεί στο ελάχιστον οι προσδοκίες τους που περασμένες εκλογές. Τούτοι εν τουλάχιστον 30-40% της αποχής.
γ) τους αθρώπους που με την αποχήν/ λευκόν/ άκυρον τους εθέλαν να στείλουν "τιμωρητικά μηνύματα" στην παράταξην που σχεδόν πάντα εψηφίζαν στο παρελθόν. Δαμέ εν έναν άλλον 30-40% κατ' εμέναν.
δ) τους αθρώπους που ιδεολογικά δεν πιστεύκουν καθόλου στο σύστημαν της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας τζιαι θεωρούν την συμμετοχήν τους δια της ψήφου υποκριτικήν τζιαι συνένοχην. Τούτοι εν 5-10% κατά την άποψην μου.
Έτσι, εν μπορεί κατ' εμέναν να ισοπεδώσεις 190000 αθρώπους κάτω που τον χαρακτηρισμόν του "αδιάφορου/ τεμπέλη", όπως σκόπιμα τζιαι εντόνως εκάμαν αρκετοί, ανάμεσα στους οποίους τζιαι ο Κώστας Κωνσταντίνου του "ΠΟΛΙΤΗ", προς μεγάλην μου απογοήτευσην, διότι κατά βάσην εκτιμώ τες απόψεις του.
2) Το αναντίρρητον γεγονός ότι 13 shιηλιάες Κυπρέοι επήαν τζιαι εψηφίσαν έναν νεοναζίστικόν μόρφωμαν ΔΕΝ μπορεί επ'ουδενί να αποδοθεί στην αποχήν αλλά καθαρά στην αποτυχίαν του λειψού μοντέλου της έμμεσης δημοκρατίας. Άσε που το ίδιον σύστημαν εν τζιείνον που προκρίνει την αντιπροσωπευτικότηταν κάθε άποψης, αν καλύπτει "ικανόν" αριθμόν αθρώπων. Το 2011 οι Οικολόγοι εφκάλαν βουλευτήν με κάπου 8-9 shιηλιάες ψήφους αν δεν κάμνω λάθος, γιατί το ΕΛΑΜ να μεν φκάλει με 13 shιηλιάες; Α; Δημοκράτες μου;
3) Εν ξέρω ποιον εν πιο ανήθικον τζιαι οξύμωρον, το να ψηφίζεις εν έτει 2016 νεοναζιστικά μορφώματα, ή το να απειλείς όσους εν θέλουν να συμμετέχουν στο εν λόγω παναϋριν (για τους λόγους που επροανέφερα) ότι αν δεν ψηφίσουν εννά φταίουν για την εκλογήν νεοναζιστών. Τζιαι να εισηγείσαι ουσιαστικά να ψηφίσουν το "μη χείρον βέλτιστον", ήτοι να τους βάλεις που τα σκατά στα κότσιρα γιατί εσύ ο θιασώτης της αστικής δημοκρατίας εν εξόρτωσες να επιμορφώσεις τους ψηφίζοντες για το τι εστί νεοναζισμός. Υποκρισία τζιαι μετακύλιση ευθύνης του χειρίστου είδους.
4) Αφού shιήζεις το μαγιώ σου με υστερίαν για την αποχήν τζιαι για το ότι φταίει που εφκήκαν οι ναζί, γιατί εν την επικροτείς που εβοήθησεν να φκει ο Θεοπέμπτου των Οικολόγων ας πούμεν, ένας αξιολογότατος άθρωπος με έργον, που έθθα έφκαινεν μάλλον αν είχαμεν την μισήν αποχήν. Με την ίδιαν ακριβώς φαύλην, επιλεκτικήν λογικήν σου.
5) Εν υπάρχει κανέναν, μα κανέναν, αξιόπιστον τεκμήριον τζιαι εχέγγυον ότι η προσέλευση άλλων, ξέρω γω 100-120 shιηλιάων ψηφοφόρων στην κάλπην θα ήταν αρκετή να αποτρέψει την εκλογήν έστω ενός βουλευτή που το ΕΛΑΜ. Κανέναν. Ζέρο. Εκτός που κάτι δημοσκοπήσεις της μιας μπακκίρας που δεν εξορτώσαν καν να προβλέψουν το ύψος της αποχής, πόσον μάλλον να την ερμηνεύσουν τζιόλας ώστε να εγγυηθούν την επίδρασην της.  Εν φανερόν εξάλλου ότι η Κυπριακή κοινωνία, ελέω τζιαι της "ελληνοχριστιανικής" παιδείας που ταϊζουν αφειδώς τα κοπελλούθκια μας, έshιει υψηλά ποσοστά εθνικιστών τζιαι θρησκόληπτων, που εύκολα ππέφτουν θύματα της προπαγάνδας του κάθε φασίστα, επίσημου ή ανεπίσημου.

Αυτά. Αν μετά που τούτα ούλλα που εθκιάβασες, εξακολουθείς να θεωρείς την αποχήν πρωταρχικά υπεύθυνην για την είσοδον του ΕΛΑΜ στη βουλήν....δεν φταίμε μεις, που λαλεί τζιαι το Bo Concept.

Ώσπου να αποδείξετε κάποιοι ότι η αποχή φταίει επίσης για την λειψυδρίαν, το σιριβίδιν τζιαι το ρουσούδιν, stay cool and keep rocking!

17 σχόλια:

  1. Γουφη, κατ αρχήν να πω οτι με εκπλησσει το υφος σου και το μένος σου για  το συγκεκριμένο θεμα. Τοσο δαμε οσο και στο φειςποοκ στον τοιχο του Κωνσταντίνου.... Σε διαβάζω χρόνια και ποττέ δεν θυμουμε να χρησιμοποιησες έτσι υφος...

    Στο θέμα... δεν δέχομαι ότι είμαι προκατηλημμένος, ότι χρησιμοποιώ στερεότυπα κλπ κλπ.  Χρησιμοποιώ τη λογική μου όπως την χρησιμοποιας και εσυ. Μπορεί να μεν καταλήγουμε στο ίδιο αποτέλεσμα αλλά δεν κάμνει τον τρόπο σου καλλίττερον που το δικον μου.

    Όπως εσυ εφκαλες τα ποσοστά που έφκαλες στο κειμενο σου, έτσι και εγώ, και ο Κων, εφκάλαμε τα δικά μας.

    Εγω θεωρω ανήθικο για τον οποιοδήποτε να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Και η ψήφος είναι ευθύνη του κάθε πολιτη τούτης της χώρας. Οποιου εν του αρέσκει το σύστημα ας δοκιμάσει να το αλλάξει εξασφαλίζοντας τη πλεοψηφία ή ας πάει στη Β Κορέα ή στη Συρία...Που τη στιγμή που είσαι πολίτης τουτης της χώρας και απολαμβάνεις τα οφέλη της (σχολεια, ασφάλεια, δρόμους....) εκτός που τους φόρους σου οφείλεις να συνεισφέρεις και την φαιά σου ουσία για να ανεβάσεις το συνολικο επίπεδο των επιλογών στο ποιοι θα αποφασίζουν για μας. Αν μες τους 500 δεν υπάρχει κάποιος που πλησιάζει τις απόψεις σου βάλε εσυ υποψηφιότητα. Οπώς περιμένεις που τον πολιτικό να αποφασίσει αν θα κόψει που τον προυπολογισμό σχολείο ή νοσοκομείο και εσύ πρέπει να αποφασίσεις μεταξυ κομμάτων και πολιτικών την λιγότερο επωδυνη απόφαση, την μη χειρων... Θεωρώ ανηθικο να μην συμμετέχεις αλλά να εχεις απαιτήσεις. Και ναι, ασφαλώς έχουν ευθύνη και αυτοί που δεν ψήφισαν για το ποιοι εκλέγησαν. Ειδικά αν θεωρούν τους εαυτούς τους καλύτερους που τους υποψήφίους και γι αυτό δεν ψήφισαν(αφου οι υποψηφιοι είναι σκατά ή κοτσιρα), με το να μην χρησιμοποιήσουν την "ανωτερότητα" τους για να επιλέξουν τα καλύτερα σκατά, μας έμειναν τα χειρότερα...Θεωρώ οτι αν ψήφιζαν παραπάνω θα είχαμε λιγότερους ή καθόλου ελαμιτες γιατι θεωρώ ότι οι ελαμίτες όνταςφανατικοί πηγαν ολοι και ψηφισαν. Μπορεί όμως να κανω λάθος αλλά τουλάχιστον θα ειχαμε καλύτερη εικόνα του τι είμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μπορεί να εφάνηκα θυμωμένος με τον Κώσταν, αλλά οϊ που την αρχήν. Όταν του έβαλα 6 διαφορετικά επιχειρήματα για το λάθος της στάσης του (τζιαι άλλων) - κατ'εμέναν - εν τζιείνος που έπιασεν έναν απαξιωτικόν υφάκιν, χωρίς να προσκομίζει το πσραμικρόν στοιχείον. Έτσι, ναι, ενευρίασα, απάντησα θυμωμένα ίσως, αλλά έθθα το έλεα τζιαι μένος.
      Νομίζω απαντώ στο σχόλιο σου με ολόκληρην την ανάρτησην. Εν έχω να δικαιολογηθώ για κάτι αφού εγώ επήα. Αλλά έθθα κάτσω να ακούω κόσμκον, σκεπτόμενον τζιόλας, να κατηγορεί 190000 ως "τεμπέληδες/ αδιάφορους" αφενός, τζιαι αφετέρου να τους "χρεώνει" την είδοσον ναζί στη βουλή. Ανέπτυξα γιατί τα πραγματικά αίτια εισόδου τους εν άλλα, τζιαι οϊ η αποχή. Η αποχή εν αποτέλεσμαν, οϊ αιτία. Τέλος, η ψήφος ΔΕΝ είναι υποχρέωση, εν δικαίωμαν, τζιαι τα δικαίώματα αν θέλεις ασκείς τα, αν θέλεις εν τα ασκείς. Άσε που εν δικαίωμαν τζιαι επιλογή να απέχεις άμα ούτε σε εκφράζει κανένας, ούτε θέλεις να γίνεις πολιτικός.

      Διαγραφή
  2. Woofis,

    Το ζήτημα της αποχής [από τις ψηφοφορίες σε εκλογές] είναι πολυσυζητημένο και σίγουρα “δεν θα κομίσουμε γλαύκαν εις Αθήνας” αν καταθέσουμε επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα υπέρ της μίας ή της άλλης άποψης – υπέρ ή κατά της αποχής. Προσωπικά είμαι κατά της αποχής και διαφωνώ με τις τοποθετήσεις ΣΟΥ και οριζοντίως και καθέτως και διαγωνίως. Όμως ΔΕΝ θα ασχοληθώ (σ’ αυτή ΜΟΥ την παρέμβαση) με την ουσία του θέματος, αλλά με μερικά επιμέρους και δη τεχνικής φύσεως (μικρο)ζητήματα που προκύπτουν ως απορίες, προβληματισμοί, σχόλια και παρατηρήσεις από τα γραφόμενα ΣΟΥ.
    Με την ουσία, λοιπόν, της αποχής ίσως ασχοληθώ κάποια άλλη στιγμή, ίσως με κάποια ανάρτηση στο Blog ΜΟΥ. Να σημειώσω πάντως ότι τότες που ανάρτησες το άλλο ΣΟΥ κείμενο για την αποχή [με τίτλο: “Η ψήφος (ως ένδειξη πίστης)...” – link: http://woofisarfkai.blogspot.com.cy/2016/03/blog-post_17.html], είχα ξεκινήσει να γράφω ένα σχόλιο αλλά πού έβγαινε μεγάλο και τ’ άφησα για να το κάνω ανάρτηση σε κατοπινό στάδιο... Βλέπεις εδώ και κάποιους μήνες οι (blogger-ικοί κυρίως) συγγραφικοί/αρθρογραφικοί ΜΟΥ πειραματισμοί έχουν μπει σε τρίτη, τέταρτη, ίσως και σε πέμπτη μοίρα... Προέχουν πολλά άλλα κι έχω βαρέσει κιόλας – άσε που το blogging έχει χάσει την αίγλη του!

    Τέλος πάντων, πάμε στα (τεχνικής φύσεως) σχόλια ΜΟΥ γι’ αυτό ΣΟΥ το κείμενο:
    1. Γράφεις: «Τελικά επήα ως την κάλπην, αν τζιαι για διάφορους λόγους δεν θα αποκαλύψω τι έκαμα με το ψηφοδέλτιο μου. Εξάλλου έχω κάθε δικαίωμαν βάσει του υφιστάμενοι πλαισίου “να την κρατήσω μυστικήν”....». Σίγουρα κι «έχεις κάθε δικαίωμαν…», αλλά ΔΕΝ ήταν ανάγκη να κάμεις τούτη την εισαγωγή για να ΜΗΝ ΜΆΣ ΠΕΙΣ ότι μπορεί να έριξες και λευκό ή να έκανες το ψηφοδέλτιο ΣΟΥ άκυρο.

    2. Παντελώς άκυρο το σημείο 5 του κειμένου ΣΟΥ! Ένας που σκαμπάζει έστω και στοιχειωδώς από μαθηματικά μπορεί να καταλάβει [και να αποδείξει κιόλας] η προσέλευση περισσοτέρων ψηφοφόρων στις κάλπες [κάτι που θα μείωνε την αποχή] θα άφηνε το ΕΛΑΜ εκτός Βουλής. Όσοι ήθελαν να ψηφίσουν το ΕΛΑΜ [προφανώς γιατί έχουν και οι ίδιοι φασίζουσες απόψεις και συμπεριφορές ή γιατί πείστηκαν ή ξεγελάστηκαν από τις λαϊκίστικες του θέσεις], πήγαν και το ψήφισαν. Μόνο ακόμα 15 χιλιάδες ψηφοφόροι να προσέρχονταν στις κάλπες [κάτι που θα μείωνε την αποχή μόνο κατά 3% - δηλ. από το 33% θα τη έριχνε στο 30%!] οι οποίοι (ψηφοφόροι) θα ψήφιζαν οποιοδήποτε άλλο εκλογικό συνδυασμό εκτός από το ΕΛΑΜ [και δη ψηφοφόροι του ΑΚΕΛ που υποτίθεται έχουν και αντιφασιστική συνείδηση – τρομάρα τους!], θα ανέβαιναν τα ποσοστά των άλλων κομμάτων και το ΕΛΑΜ θα έμενε εκτός Βουλής, που ήταν/είναι και το ζητούμενο.

    3. Να σημειώσω, προς γνώσιν και επιμόρφωσιν τυχόν Αριστερών αναγνωστών ΣΟΥ και δη “Ομονοιατών” που δεν πήγαν να ψηφίσουν, πως 10 χιλιάδες ψήφους να έπαιρνε το ΑΚΕΛ απ’ αυτές τις υποθετικές 15 χιλιάδες στις οποίες αναφέρθηκα, το ποσοστό του θα ανέβαινε στο 27,50% και πολύ πιθανόν να έκλεγε ακόμα δύο βουλευτές... Τώρα αν αποτελεί δημοκρατικό έλλειμμα αν «το ΕΛΑΜ δεν φκάλει [βουλευτή/βουελυτές] με 13 shιηλιάες [ψήφους]», τόσα πολλά είναι τα ελλείμματα και τα αδιέξοδα της κυπριακής αστικής δημοκρατίας και του πολιτικού της συστήματος και τούτο θα ΜΆΣ μαράνει, που οι φασίστες δεν θα εκπροσωπούνται στη Βουλή; Τούτα εν μικροαστικά τερτίπια. Πόσες άλλες κοινωνικές και πολιτικές ομάδες δεν εκπροσωπούνται; Πόσους αρκατες είδες ΕΣΥ να είναι μέλη του κυπριακού κοινοβουλίου; Άσε που και ο Χίτλερ εν μέσα από τα αδιέξοδα της γερμανικής αστικής δημοκρατίας που ανάλαβε την πρώτη φορά τη διακυβέρνηση της Γερμανίας για να κερδίσει ακολούθως και τις εκλογές και να μετατρέψει εαυτό σε απόλυτο δικτάτορα. Έτσι λειτουργεί και σήμερα ο Ερντογάν στην Τουρκία.

    [Ακολουθεί η συνέχεια]...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άνεφ. Ευχαριστώ που έκαμες τον κόπον να σχολιάσεις σε τόσην έκτασην, εκτιμάται δεόντως. Εννά απαντήσω κάθε σχόλιο σου ξεχωριστά, προσπαθώντας να μεν κάμω σεντόνια:
      1. Η μη αποκάλυψη του τι έκαμα, ως δικαίωμαν, εν όπως το να ψηφίσω. Το να μεν αποκαλύψω τι έκαμα, απαλλάσσει με που το να εξισωθώ αυτομάτως με όσους δεν επήαν καν στο εκλογικόν τους κέντρον, στο μυαλόν ορισμένων. Εγώ εδήλωσα παρόν τζιαι έριξα ψηφοδέλτιον στην κάλπην. Τα υπόλοιπα εν δική μου υπόθεση, τζιαι επί τούτου εν δέχουμαι μαθήματα ηθικής που κάνέναν (εν εννοώ εσέναν).
      2. Παντελώς άκυρον ΔΕΝ είναι, μπορεί κάποιος να το αμφισβητήσει ως προς την στοιχειοθέτησην του. Εν έχω στοιχεία να αποδείξω ότι αν επηένναν παραπάνω να ψηφίσουν, δεν θα εψηφίζαν άλλοι το ΕΛΑΜ. Αλλά αγνοείς κάτι: ΈΝΝΕΝ δική μου θέση ότι η αποχή έβαλεν νεοναζί στη βουλήν. Εν κάποιων άλλων, οι οποίοι εν τούτον που λαλούμεν στην συζήτησην, οι "positive claimants". Εν εγώ που ζητώ στοιχεία ότι αν εμειώνετουν η αποχή, οι προσερχόμενοι έξτρα ψηφοφόροι θα ερίχναν ούλλοι αντι-ελαμικόν ψήφον. Άρα η πλευρά που αδυνατεί να προσκομίσει στοιχεία, παρά εικάζει βάσει διαίσθησης, ΕΝ είμαι εγώ αλλά οι επικριτές της αποχής ως ΠΡΩΤΑΙΤΙΑΣ της εισόδους του ΕΛΑΜ (το ότι επηρέασεν εν το αρνήθηκα).
      3. Αθθυμούμαι σε μιαν συζήτησην μας παλιά στο blog σου, που είπαμεν κάτι για τους οικολόγους, για το ότι ο Περδίκης εφκήκεν με μόλις 4000 σταυρούς προτίμησης ενώ άλλοι υποψήφιοι που τα μεγάλα κόμματα ήταν εκτός με 8-9-10 χιλιάδες. Απάντησες μου ότι οι "Οικολόγοι" είχαν πιάσει 8-9 χιλιάδες ψήφους, που ικανοποιούσεν το κριτήριον εισδοχής τότε. Εν εθέώρησες το συγκεκριμένο στοιχείον "μικροαστικόν τερτίπιν". Ουσιαστικά, το ΕΛΑΜ έπιασεν 1 1/2 φοράν τους ψήφους των "Οικολόγων" τότε τζιαι θεωρείς ότι "εν δίκαιον" να μεν μπει στη βουλήν; Νομίζω τούτον εν "δύο μέτρα τζιαι δύο σταθμά", ασχέτως αν με εστεναχώρεσεν τζιαι μέναν που το εψηφίσαν τόσοι πολλοί. Τα δε αδιέξοδα της αστικής δημοκρατίας είναι όντως αιτία, αποτέλεσμαν της οποίας είναι αφενός η είσοδος ναζί στη βουλήν τζιαι αφετέρου η διολίσθηση σε δικτατορίες. ΟΧΙ η αποχή, που εν έναν που τα αποτελέσματα της.

      Διαγραφή
  3. [Και η συνέχεια]...

    4. Αναφερόμενος στο ψηλό ποσοστό της αποχής, καθώς και στην είσοδο του ΕΛΑΜ στη Βουλή λες ότι τούτα «είναι ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΝ τζιαι όχι η AITIA της αποτυχίας της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας...» Δεν είναι πιο σωστό να πούμε πως είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ενός ξεπερασμένου πλέον ΑΣΤΙΚΟΥ πολιτικού συστήματος. Ένα σύστημα που λειτουργεί με δημοκρατικά ελλείμματα και μακράν από τα καθημερινά προβλήματα και τις ανάγκες του κόσμου. Και το οποίο (σύστημα) ΔΕΝ πρόκειται να αλλάξει ή να βελτιωθεί προς το καλύτερο αν δεν αλλάξει (βλέπε ανατραπεί) και η (καπιταλιστική) οικονομική βάση η οποία το συντηρεί και το αναπαράγει. Κι αν διαφωνείς μ’ αυτή ΜΟΥ τη θέση, μπορείς να ΜΆΣ διαφωτίσεις πως τούτο το «λειψό μοντέλο της έμμεσης δημοκρατίας» [στην Κύπρο], ή «παναϋριν», όπως το αποκαλείς κάποια στιγμή, θα πάψει να είναι λειψό εντός του αστικού κυπριακού εποικοδομήματος; [Κι αν κατάλαβα καλά ΕΣΥ δεν είσαι και τόσο «θιασώτης της αστικής δημοκρατίας»; Αποτελεί η αποχή τρόπο ανατροπής ή έστω βελτίωσης της;]...

    5. Με τι στοιχεία και με ποια μαθηματικά έφκαλες εκείνα τα ποσοστά για τους απέχοντες όταν κατηγοριοποιούσες σε 4 ομάδες;

    6. Το να αντιληφτούν «οι ψηφίζοντες για το τι εστί νεοναζισμός» δεν είναι μόνο ζήτημα επιμόρφωσης αλλά και βιωμάτων και ιδεολογίας... Ένας «θιασώτης της αστικής δημοκρατίας» ΑΔΥΝΑΤΕΙ να το αντιληφτεί αυτό. Και το είδαμε στις τηλεοπτικές συζητήσεις τις πρώτες μέρες αμέσως μετά τις εκλογές όταν όλοι οι εκπρόσωπο των αστικών και των μικροαστικών κομμάτων και κομματιδίων [και της καθαρόαιμης Δεξιάς και του Κέντρου], αναδείχτηκαν στους καλύτερους συνηγόρους του ΕΛΑΜ, όταν οι εκπρόσωποι του ΑΚΕΛ στις συζητήσεις έθεταν κάτω τους προβληματισμούς Άκη την ανησυχία τους για την είσοδο ΕΛΑΜιτών στη Βουλή.

    7. Οξύμωρη για να μην πω και ακατανόητη και η τοποθέτηση ΣΟΥ - τι διαβάζουν τα τσακκίρικα τα μάτια ΜΟΥ: «... γιατί εν την επικροτείς [σημ.: την αποχή] που εβοήθησεν να φκει ο Θεοπέμπτου των Οικολόγων ας πούμεν, ένας αξιολογότατος άθρωπος με έργον, που έθθα έφκαινεν μάλλον αν είχαμεν την μισήν αποχήν...». Δηλ. για να φκει βουλευτής «ένας αξιολογότατος άθρωπος με έργον» [σ’ ένα μικρό κόμμα], πρέπει να υπάρχει αυξημένη αποχή; Ω, αστική δημοκρατία, το μεγαλείο ΣΟΥ! [Γιατί πολύς κόσμος στις εκλογές επικεντρώνεται στα πρόσωπα κι όχι στις θέσεις; Δεν αποτελεί κι αυτό ένα έλλειμμα της αστικής δημοκρατίας;]

    8. Τέλος, [γιατί έχω ήδη μακρηγορήσει αρκετά], ΕΣΥ πού τόσο πολύ εκθειάζεις την αποχή [«εν δικαίωμαν τζιαι επιλογή να απέχεις άμα ούτε σε εκφράζει κανένας, ούτε θέλεις να γίνεις πολιτικός», λες στο πρώτο σχόλιο ΣΟΥ], πώς μπορεί αυτό το 33% που απείχε την περασμένη Κυριακή να έχει λόγο και πώς η μη προσέλευση του στις κάλπες [για να ψηφίσει] μπορεί να έχει πολιτικό αντίκρισμα, δηλ. να μετατραπεί σε δύναμη που να παίζει ρόλο στις όποιες πολιτικές και άλλες εξελίξεις; Δυστυχώς η αποχή ήρθε [και στην Κύπρο] για να μείνει!

    9. Κλείνοντας να σημειώσω και κάτι που συμφωνώ μαζί ΣΟΥ: «... η Κυπριακή κοινωνία, ελέω τζιαι της “ελληνοχριστιανικής” παιδείας που ταϊζουν αφειδώς τα κοπελλούθκια μας, έshιει υψηλά ποσοστά εθνικιστών τζιαι θρησκόληπτων, που εύκολα ππέφτουν θύματα της προπαγάνδας του κάθε φασίστα, επίσημου ή ανεπίσημου»...

    10. Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 4. Νομίζω το κομμάτι τούτον λλίον πολλά συμφωνεί μαζί μου, εν εκατάλαβα σε τι ασκείς κριτική. Ναι, καλά κατάλαβες, θεωρώ την αστική δημοκρατίαν τζιαι το κράτος αδιέξοδα συστήματα, είμαι θιασώτης μιας αναρχικής μορφής λειτουργίας του αθρώπου, χωρίς πολιτικούς τζιαι εξουσίαν, κάτι που φυσικά ΔΕΝ οδηγεί σε "ανομίαν" όπως πλανώνται αρκετοί αδαείς περί αναρχίας. Η αποχή δεν ξέρω αν συνιστά λύσην, απλά διότι είναι ακόμα περιορισμένη αλλά αν ξεπεράσει κάποια ποσοστά (πάνω που 80%) τότε σαφώς εν στοιχείον ανατροπής ενδεχομένως τζιαι μάλιστα αναίμακτης. Κάτι τέθκοιον συμβαίνει με την θρησκείαν, άλλον έναν εξουσιαστικόν εποικοδόμημαν, όπου η αποχή των "πιστών" που τες λειτουγίες τζιαι την οικονομικήν της στήριξην κλονίζει την έντονα, εκτοπίζοντας την που παίκτην στα δρώμενα της κοινωνίας (εν μιλώ για την Κύπρο)
      5. Καθαρά που κουβέντες με πολλύν κόσμον πριν τις εκλογές, εν το θεωρώ "επιστημονικά αποδεδειγμένον" αλλά προσωπικήν αίσθησην. Εν ισχυρίστηκα ότι εν ακλόνητον, σε αντίθεσην με όσους εν σίουροι περί των απέχοντων ότι οι παραπάνω εν "αντι-ελαμ" αλλά παραδόξως εν τζιαι οι παραπάνω "αδιάφοροι τζιαι τεμπέληδες". Ούτε τζιείνοι, επαναλαμβάνω, ΄χουν έγκυρα στοιχεία περί τούτου.
      6. Συμφωνώ για τα βιώματα τζιαι την ιδεολογίαν, συμβάλλουν στο να αντιτίθεσαι σφοδρά στον νεοναζισμόν. Αλλά που την άλλην μια χαρά καταλάβουν οι φιλελεύθεροι τζιαι οι σοδιαλδημοκράτες (θιασώτες της αστικής δημοκρατίας) τι εστί ΕΛΑΜ. Το πρόβλημαν εν με πολλούς που τους ψηφοφόρους, οι οποίοι δεν ξέρουν καν το τι σημαίνει "ναζί", έστω ετυμολογικά. Τζιαι για τούτον εν φταίει η αποχή...
      7. Μα γιατί εν τόσον ακατανόητη Άνεφ; Αν η αποχή εμειώνετουν αρκετά, χωρίς κανένας να ψηφίσει οικολόγους, όπως δεν θα εψηφίζαν ούτε ελάμ, ο Θεοπέμπτου μπορεί να μεν έφκαινεν διότι οι οικολόγοι θα είχαν ανεπαρκές ποσοστόν πλέον για θκιό βουλευτές. Άρα η αποχή που τούτην την άποψην ευνόησεν την εκλογήν τζιαι ενός αθρώπου στοιχειωδώς "νούσιμου". Τούτον εν βολεύκει όμως τα "ατράνταχτα επιχειρήματα" όσων θέλουν να ρίξουν στην αποχήν τες αποκλειστικές ευθύνες που έχουμεν ελαμίτες στη βουλήν.
      8. Νομίζω ήδη απάντησα σου πιο πάνω για τούτον. Εν "εκθιάζω" ούτε "εξωραϊζω" την αποχήν, αλλά ούτε τζιαι την δαιμονοποιώ ή ισοπεδώνω ως προς την ερμηνείαν της όπως πολλοί στους οποίους απαντώ με την ανάρτησην. Εν μου αρέσκουν τα "άκρα". Αν ξεπεράσει κάποια όρια, μπορεί όντως να αναγκάσει τους πολιτικούς να αποχωρήσουν λόγω χάρην μέχρι να έρτουν πιο "κατάλληλοι". Αλλά φυσικά τούτον δεν το ξέρουμεν μέχρι να συμβεί.
      9. Χαίρομαι που συμφωνούμεν σε κάτι.
      10. Επίσης!

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Woofis,

    Συνοπτικά τούτη τη φορά, [όσο μπορέσω, δηλαδίς] θα πω και τα εξής, αν και έχουν ανοιχτεί και νέα θέματα:
    [Η παρούσα αρίθμηση ΜΟΥ δεν συνάδει απαραίτητα με την προηγούμενη]...

    1. Είχα χρόνο σήμερα, γι’ αυτό και προχώρησα «να σχολιάσω σε τόσην έκτασην» το κείμενο ΣΟΥ. Και ανταπαντώ στα απαντητικά σχόλια ΣΟΥ, ενθυμούμενος τους παλιούς καλούς καιρούς του blogging.

    2. Υπάρχουν κάποια δεδομένα με βάση τα οποία κάποιος μπορεί να κάνει μια εκτίμηση για το πού θα κατάληγαν οι ψήφοι τους [σε ποια κόμματα] αν επηγαίναν ακόμα 15 χιλιάδες άτομα να ψηφίσουν. Με δεδομένο ότι το ΑΚΕΛ είχε την μεγαλύτερη μείωση, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών θα ψήφιζε ΑΚΕΛ. Το ΕΛΑΜ θα το ψήφιζαν το πολύ καμιά ...100ριά άτομα ακόμα.

    3. Στις προηγούμενες εκλογές το εκλογικό όριο για την είσοδο ενός εκλογικού σχηματισμού στη δεύτερη κατανομή ήταν το 1,8%. Σ’ αυτές τις εκλογές καλώς ή κακώς άλλαξε με τις ψήφους του ΔΗΣΥ και του ΑΚΕΛ και ήταν το 3,6%. Άρα τα δεδομένα είναι διαφορετικά σήμερα [χρειάζονται περισσότεροι ψήφοι για να πιάσει ένα κόμμα το «κριτήριον εισδοχής» και το ΕΛΑΜ μόλις και το έπιασε με τόση αποχή], συνεπώς και η όποια σύγκριση του τότε με το σήμερα είναι αδόκιμη. Πάντως ένας αντιφασίστας δεν μπορεί να νοιώθει χαρούμενος ή «ικανοποιημένος» [κατά που είπε και ο επιχειρηματίας Αρχιεπίσκοπος] για την είσοδο του ΕΛΑΜ στη Βουλή. [Την αρνητική ΜΟΥ τοποθέτηση για την αύξηση του εκλογικού ορίου την έχω κατάθεση στην ανάρτηση ΜΟΥ με αρ. 47/2015 – link: http://aneforiwn.blogspot.com.cy/2015/10/482015-5.html]…

    4. Όταν η αποχή «θα έχει ξεπεράσει κάποια ποσοστά (πάνω που 80%)» και ο κόσμος δεν αντιδρά οργανωμένα τότε θα βρισκόμαστε σε μιαν άτυπη δικτατορία.

    5. Αν η αποχή εβοήθησε στην εκλογή του Θεοπέμπτου, ενός «αξιολογότατου και νούσιμου αθρωπου» [πιο πολύ εν τους Οικολόγους που εβοήθησε για να παισουν το ΚΟΤΑ], ο περιορισμός της αποχής θα εβοηθούσε άλλους «αξιολογότατους και νούσιμους αθρωπους», όπως Τουμάζος Τσιελεπής του ΑΚΕΛ. Κάποια (μικρά) κόμματα [και οι υποψήφιοι τους] ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να καλλιεργούν την αποχή [μέσα από την απαξίωση των μεγάλων κομμάτων με αρλούμπες του τύπου ΔΗΣΑΚΕΛ] και να προσδοκούν σε αυξημένα ποσοστά της [για τα μεγάλα κόμματα] για να καταφέρουν να μπουν στη Βουλή. Είναι δημοκρατία αυτή;

    6. Λες πως «εν σου αρέσκουν τα “άκρα”», αλλά από την άλλη προσπαθείς να πλασάρεις το ουτοπικό ιδεολόγημα του αναρχισμού... «... είμαι θιασώτης...», λες, «...μιας αναρχικής μορφής λειτουργίας του αθρώπου, χωρίς πολιτικούς τζιαι εξουσίαν, κάτι που φυσικά ΔΕΝ οδηγεί σε “ανομίαν”» . Αν ο άνθρωπος δεν κτίσει μια κομμουνιστική κοινωνία, αυτό που λες ΟΥΔΕΠΟΤΕ θα γενεί πραγματικότητα!

    7. Το σχόλιο ΜΟΥ που διέγραψα πιο πάνω ήταν το δεύτερο από τα προηγούμενα δυο αλλά δεν ξέρω πώς τα κατάφερα και το πόσταρα για δεύτερη φορά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επανέρχομαι για να σημειώσω για το σημείο 5 του πιο πάνω σχολίου ΜΟΥ ότι, οι Οικολόγοι έβγαλαν δεύτερο βουλευτή στη Λευκωσία (τον Θεοπέμπτου στην προκειμένη περίπτωση) και όχι στη Λεμεσό, για μόλις 280 περίπου ψήφους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Αν ο άνθρωπος δεν κτίσει μια κομμουνιστική κοινωνία, αυτό που λες ΟΥΔΕΠΟΤΕ θα γενεί πραγματικότητα!"

    Κομμουνιστική κοινωνία που περνά μέσα που το κράτος για να πετύχει είναι αντίφαση. Διότι κομμουνιστική κοινωνία εξυπακούει μηδέν κράτος. Είπαν τα του Μαρξ τζιαι ο Μπακούνιν τζιαι άλλοι αναρχικοί αλλά του βρόντου. Τζιαι τα αποτελέσματα είδαμεν τα τζιαι στην ΕΣΣΔ τζιαι στην Κίναν όπου το υπερκράτος εξελίκτηκεν σε έναν άλλον, συγκεντρωτικού τύπου, καπιταλιστήν. Εν τζιαιρός εσείς οι κρατιστές να ξεκολλήσετε που τούτα τα στερεότυπα. Έννεν τυχαίον ότι ανάμεσα σε άλλους, οι αναρχικοί ήταν που τες πρώτες ιδεολογικές ομάδες που ετύχαν διώξεων μετά το 1917. Η δε γυναίκα που οδήγησεν τον Λένιν στο θάνατον λέγεται ότι ήταν αναρχικής ιδεολογίας. Διότι είδεν που παν τα πράματα. Η κατάλυση της εξουσίας/ κράτος ΔΕΝ θα έρτει ποττέ μέσα που παραπάνω κράτος. Στοιχειώδης αντίφαση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το συμπαθκειον ρε Woofis, αλλά εξυπνήσαν τζι’ οι καπόττοι τζιαι γαμούν μόνοι τους;
      Την επόμενη φορά που θα παίζει κάπου το “Ο Μαρξ στο Σόχο”, πήεννε, πληηηζ, τζιαι δες το [για τα περί Μαρξ και Μπακούνιν]...

      Διαγραφή
    2. Άνεφ, εν τούτην την "απαξιωτικήν απογοήτευσην" των "παραδοσιακών αριστερών" που εν καταλάβω τζιαι εν γουστάρω καθόλου επίσης. Είπα κάτι που εν στέκει; Μεν με παραπέμπεις για "θκιάβασμαν", θκιαβάζω μια χαρά τζιαι τα βήματα που έκαμα εγώ τζιαι πολλοί "μιτσιοί" της πάλαι ποτέ "δεξιάς"μέσα στα χρόνια, όντας προσηλυτισμένοι σε "έθνη" τζιαι "θρησκείες" εν τζαι εβοηθήσετε μας εσείς να τα κάμουμεν, εν μόνοι μας συνήθως που εφκήκαμεν που τες "διδαχές" γιατί εν εφκάλλαν νόημαν. Ούτε το ΑΚΕΛ μας εβοήθησεν ούτε άλλοι αριστεροί, οι οποίοι συνήθως εχειρίζουνταν μας με την συγκατάνασην του "μύστη" προς τους "αδαείς".

      Δε τζιαι συ τα εξής τζιαι πες μου τι είπα λάθος για τες διαφωνίες αναρχικών-Μαρξ παρά να με πέμπεις να δω θέατρα:
      Ρίξε μια μμαθκιάν στο 3.20 του εξής βίντεο:

      https://www.youtube.com/watch?v=__vv6eRj2-k

      τζιαι μετά ρίξε μιαν μμαθκιάν δαμέ, για να δεις τι έχω θκιαβάσει πριν μιλήσω:

      http://anarchism.pageabode.com/afaq/secH1.html

      Διαγραφή
    3. Woofis,

      Επέτρεψε ΜΟΥ ακόμα μια (σύντομη ελπίζω κι όχι εφ’ όλης της ύλης) παρέμβαση...
      Όπως λαλεί συχνά τζι’ ο φίλος ΣΟΥ ο OSR, ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον, δηλ. διαμορφώνει σκέψεις, απόψεις και τρόπους λειτουργίας και δράσης επηρεαζόμενος από το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον μέσα στο οποίο έχει αναγιωθεί, ζει και δρα [εργάζεται κι συναναστρέφεται]... Να συμπληρώσω ότι ο άνθρωπος σκέφτεται, λειτουργεί και πράττει κυρίως ενός συστήματος ιδεών που έχει διαμόρφωση στη βάση του κοινωνικοοικονομικού του status/θέσης. Πού θέλω να καταλήξω; Απλά ότι μια οργανωμένη ανταγωνιστική ταξική κοινωνία δεν μπορεί να εξελιχτεί σε μια αναρχική (και προφανώς και αταξική) κοινωνία, όταν η κυρίαρχη ιδεολογία (της αστικής τάξης) καλλιεργεί τον ατομικισμό, τον εγωκεντρισμό, την προσωπική καταξίωση μέσα από το κυνήγι του χρήματος, τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, τον εθνικισμό, τη θρησκοληψία. Αυτά πώς θα ξεριζωθούν και θα καταργηθούν; Με ηθικολογίες και τις ατομικές πρωτοβουλίες 5-6 αναρχικών;

      Α, και στο ότι στον περιβάλλοντα (κυπριακό) μας χώρο ακούγονται και οι σοσιαλίζουσες ή/και κομμουνιστίζουσες ιδέες της Αριστεράς (οι οποίες μπορεί να αντιπαραβάλλονται και με τον Αναρχισμό), αυτό ωφελείται κυρίως στο ΑΚΕΛ... Και για να σε «βοηθήσει» κάποιος [ας πούμεν, για να μην πνιγείς] πρέπει να ποταβρίσεις κι ΕΣΥ το χέρι ΣΟΥ!

      Διαγραφή
  8. 15 σχόλια που τρία πλάσματα. Βαρκούμαι να τα διαβάσω, συμφωνώ όμως μαζί σου ότι εν τουλάχιστον οξύμωρο να τα βάλλεις με τον πλέον φασιστικό τρόπο σε όσουν συνέβαλαν (ή όχι) στο να βγει το ελάμ στη βουλή. Επίσης από ότι είδα σήμερα ο Λιλλήκας έκαμε "άτυπη συνάντηση" αρχηγών κομμάτων και τους κάλεσε όλους πλην του ελάμ. Δημοκρατικό; χμμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ΕΛΑΜ σαν "ιδεολογικός χώρος" διατείνεται ότι είναι "αντισυστημικόν". Οπότε η ίδια η υποβολή υποψηφιοτήτων τζιαι η συμμετοχή του σε έναν σύστημαν που θεωρεί "δικτατορία του κοινοβουλευτισμού" (δικά τους λόγια) εν τουλάχιστον αντιφατικόν. Που την άλλην, εφόσον βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας δικαιούται να λειτουργεί εντός του κοινοβουλίου όπως κάθε άλλον κόμμαν, συμφωνώ μαζί σου ότι θα έπρεπεν να συμμετέχουν οι βουλευτές του όπου συμμετέχουν τζιαι των άλλων κομμάτων. Εν βλέπω τι έχουν να φοηθούν οι υπόλοιποι που τούτον, αντίθετα καιρός είναι να ξεχωρίζουν οι αμνοί που τα ερίφια (ακροδεξιοί, φιλελεύθεροι, σοσιαλδημοκράτες, κομμουνιστές)....

      Διαγραφή