Ακούσαμεν τζιαι φέτος τες σειρήνες, τζιαι μετά αλλάξαμεν πλευρόν ή εσηκωστήκαμεν να βουττήσουμεν διότι εν είμαστεν καθόλου φαρισσαϊκή κοινωνία. Τζιαι εντός ολίγου άρχισεν το συνηθισμένον "ξεχαρμάνιασμαν" του "εσού φταίεις" στα "κοινωνικά δίκτυα". Μια που τα ίδια, τζιαι το 2016. Μεταξύ μας οι ελληνόφωνοι εν μπορούμεν να φτάσουμεν σε μίνιμουν ιστορικόν consensus 42 χρόνια μετά που έναν συμβάν, τζιαι εννά τα εύρουμεν τζιαι με τους "αλλόθρησκους". Not.....
Πρόσφατα εκάτσαμεν απέναντι σε έναν τραπέζιν με ένα ζευγάριν συνομήλικον, στο πλαίσιον μιας δραστηριότητας των κοπελιών. Δυστυχώς (εκ του αποτελέσματος), η κουβέντα επήεν στο κυπριακόν τζιαι κατά προέκτασην στα γεγονότα του '74 (θέματα που εκ πείρας αποφεύγω όπως το χάρον, ειδικά άμα θέλω να φάω με την ησυχίαν μου). Η κοπέλα απέναντι μου εντόπισεν τον λόγον των συνεχών μας αποτυχιών (ως κράτος) να προοδεύσουμεν στην "διχόνοιαν", στο ότι εν μπορούμεν να μονιάσουμεν τζιαι να ενώσουμεν τες δυνάμεις μας για να καταφέρουμεν ότι μπορούμεν για τον τόπο μας. Τζιαι ενώ ήβρα της δίκαιον απόλυτον, προχωρά τζιαι λαλεί ότι εν επειδή εν ετιμωρηθήκαν οι πραξικοπηματίες που εν μπορούμεν να μονιάσουμεν.
Εν ο χάρος μου να κάμνω το συνήγορον του θκιαόλου, αλλά εθεώρησα το εξύμωρον να θέλεις που την μιαν "ενότηταν" τζιαι που την άλλην να θκιαλέεις μια συγκεκριμένην ιστορικήν περίοδον τζιαι μιαν συγκεκριμένην ομάδαν αθρώπων τζιαι να θέλεις να "τιμωρηθούν", ωσάν το συγκεκριμένο γεγονός τζιαι οι συγκεκριμένοι αθρώποι να εππέσαν που τον ουρανόν τζιαι εκάμαν ότι εκάμαν επειδή ήταν, ξέρω γω, είτε "κακοί" είτε πελλοί. Φυσικά ούτε ο Μακάριος, με τον "κλάδον ελαίας" του το εχειρίστηκεν σωστά, διότι ούτε η ατιμωρησία ενόχων επουλώνει πληγές, αντίθετα αφήνει τες τζιαι χάσκουν τζιαι σαπίζουν τζιαι δηλητηριάζουν τζιαι τους νεώτερους. Εφόσον όμως ο στόχος μας 42 χρόνια μετά, εν είναι απλά να "τιμωρήσουμεν" κάποιους, αλλά να ενωθούμεν σε κοινήν προσπάθειαν, μονιασμένοι, καλόν θα ήταν να αρκέφκουμεν την απαίτησην "δικαιοσύνης" εφ'όλης της ύλης, τζιαι που ούλλες τες πλευρές, κάτι που φυσικά απαιτεί τζιαι μιαν στοιχειωδώς νηφάλιαν ιστορικήν ανάλυσην.
"Να τιμωρηθούν ούλλοι" λαλεί μου, "όσον πίσω τζιαι να χρειαστεί να πάμεν". Τζιαι τζιαμέ επισήμανα της ότι για να γίνει τούτον πρέπει, δυστυχώς, να έχουμεν πρώτα λύσην του κυπριακού, γιατί στα διάφορα εγκλήματα της δεκαετίας του '60 εμπλέκουνται τζιαι οι θκιό κοινότητες, τζιαι θα πρέπει να έρτει το νέον κοινόν κράτος να επιβλέψει μιαν κοινά αποδεκτήν καταγραφήν ιστορικών δεδομένων, που να αποδίδουν ευθύνες τζιαι εύσημα όπου πρέπει, τζιαι να επιδικάσει αντίστοιχα αποζημιώσεις στα θύματα τζιαι ποινές στους ενόχους.
Κάπου τζιαμέ έχασα την. "Άρα λαλείς μου ότι ποττέ εν μπορεί να αποδοθεί δικαιοσύνη" λαλεί μου. "Μεν βάλλεις λόγια που εν είπα στο στόμα μου" λαλώ της τζιαι έτσι άδοξα έληξεν η συζήτηση. Πάλε καλά που είχα προλάβει να φάω. Εν ο χάρος μου να ερμηνεύκει κάποιος τα λεγόμενα μου όπως γουστάρει τζιαι μετά να κάμνει case στην δικήν του ερμηνείαν.
Για τον τίτλον: το πραξικόπημαν τζιαι η τουρκική εισβολή είναι απλά έναν επεισόδιον, έναν αποτέλεσμαν ενός έργου, μιας διεργασίας που άρκεψεν τουλάχιστον 200 χρόνια πριν, αν οϊ παλαιότερα, όταν τα εθνικιστικά κινήματα, μέσα που τες ζυμώσεις της αναδυόμενης αστικής τάξης, αρκέψαν να ανατρέπουν τες τότε αυτοκρατορίες για να τες αντικαταστήσουνμε τα σύγχρονα έθνη/ κράτη. Το να απομονώνεις τούτα τα, αναμφίβολα τραγικά τζιαι καταστροφικά, γεγονότα που την ιστορικήν συνέχειαν καθιστά σε κοντόφθαλμον τζιαι προκατειλημμένον.
Το ίδιον τζιαι όσον αφορά το twin parolin της σύντομης κυπριακής ιστορίας (ως κράτος): το Μακάριον τζιαι το Γρίβαν. Θα γράψω δαμέ ότι έγραψα τζιαι σε μιαν συζήτηση στο fb:
"...η μονόπαντη καταδίκη μιας ομάδας (π.χ. ενωτική παράταξη), ασχέτως του εύρους των εγκλημάτων της (π.χ. εν παραπάνω που της μακαριακής) δεν φκάλλει πουθενά, όπως τζιαι η αντιεπιστημονική τζιαι συναισθηματική τάση μας να απομονώνουμεν ιστορικά επεισόδια τζιαι να τους διούμεν ετερόκλητην σημασίαν κατά πως βολεύκει την ιδεολογικήν ή εθνικήν μας αφήγησην."
Η ιστορία του Μακάριου τζιαι του Γρίβα εν αρκέφκει ούτε το 1955, ούτε το 1960, ούτε το 1974. Πάει πριν το 1920. Ο ρόλος τους σε τούτα που σήμερα ονομάζουμεν "Κυπριακή Δημοκρατία" τζιαι "Κυπριακόν Πρόβλημαν" πρέπει να αναλυθεί λαμβάνοντας υπόψην ολόκληρην την ιστορικήν τους διαδρομήν, τόσον μαζίν όσον τζιαι χωριστά. Τζιαι οϊ να αρκέφκουν άλλοι την "λιτανείαν" που το 1955, άλλοι που το 1964 τζιαι άλλοι που το 1973. Όσον συμπεριφερούμαστεν έτσι, δεν πρόκειται να σταματήσουν να παίζουν σειρήνες κάθε 15 τζιαι 20 Ιουλίου.
Η ιστορία του Μακάριου τζιαι του Γρίβα εν αρκέφκει ούτε το 1955, ούτε το 1960, ούτε το 1974. Πάει πριν το 1920. Ο ρόλος τους σε τούτα που σήμερα ονομάζουμεν "Κυπριακή Δημοκρατία" τζιαι "Κυπριακόν Πρόβλημαν" πρέπει να αναλυθεί λαμβάνοντας υπόψην ολόκληρην την ιστορικήν τους διαδρομήν, τόσον μαζίν όσον τζιαι χωριστά. Τζιαι οϊ να αρκέφκουν άλλοι την "λιτανείαν" που το 1955, άλλοι που το 1964 τζιαι άλλοι που το 1973. Όσον συμπεριφερούμαστεν έτσι, δεν πρόκειται να σταματήσουν να παίζουν σειρήνες κάθε 15 τζιαι 20 Ιουλίου.
Ώσπου να σταματήσουν να παίζουν οι σειρήνες, stay cool and keep rocking!
Τελικά κομμάτι δύσκολο να ξεφύγει κάποιος από τις δεξιές ενωτικές καταβολές ΤΟΥ, όσο κι αν επιχειρεί, από καιρού εις καιρό, να τις ξορκίσει με αναρχικές προσεγγίσεις και σκέψεις... Ακού «συμβάν» ή «απλά έναν επεισόδιον» το χουντοφασιστικό πραξικόπημα της γριβικής ΕΟΚΑ Β΄, που οδήγησε στην τουρκική εισβολή και κατοχή! ΕΓΚΛΗΜΑ και ΠΡΟΔΟΣΙΑ (με κεφαλαία ήταν) και μάλιστα άρτια σχεδιασμένο, όσο κι αν οι συναισθηματισμοί και οι καταβολές ΣΑΣ δεν ΣΑΣ αφήνουν να το παραδεχτείτε και να προσπαθείτε μάλιστα με ισοπεδωτικές προσεγγίσεις το υποβαθμίσετε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ, τζιαι ποιος σού είπεν, ρε Woofis, πώς θέλουμεν ΟΥΛΛΟΙ «να σταματήσουν να παίζουν σειρήνες κάθε 15 [...] Ιουλίου», γιατί κάποιων ταράσσεται ο ύπνος ή γιατί η έγνοια τους είναι να πάσιν να βουττήουν; Μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια!
Λυπούμαι αλλά κάμνεις ότι η κοπέλα στο τραπέζιν. Η ανάρτηση όμως εν τζιαμέ τζιαι φαίνεται αν είπα ή υπονόησα τούτον που ισχυρίζεσαι στην πρώτην σου παράγραφον.
ΔιαγραφήΗ ανάκρουση των σειρήνων αμφιβάλλω αν θα συνεχιστεί να παίζει την επαύριον μιας συμφωνίας στο κυπριακόν, είτε στες 15 είτε στες 20 Ιουλίου. Εκτός τζιαι αν θα συνεχιστούν αντίστοιχα οι πανηγυρικοί της "ειρηνευτικής επιχείρησης" για τους Τούρκους.
Τωρά αν κάποιοι εννά εθέλαν να συνεχίσουν να παίζουν στον αιώναν τον άπανταν, ως ανάμνηση τζιαι δικαίωση του εν ξέρω τζιαι γω τι, αμφιβάλλω αν αποτελούν πλειοψηφίαν. Μπορεί τζιαι να κάμνω λάθος, φυσικά. Όπως μπορεί να κάμνω τζιαι λάθος για την υποκρισίαν του μέσου Κύπριου στο πως αντιμετωπίζει τα μηνύματα των συγκεκριμένων ημερών, εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου, ή τζιαι γενικόττερα. Δαμέ εν θεωρώ ότι κάμνω λάθος. Η υποκρισία μας πάει σύννεφον, τζιαι φυσικά εν θεωρώ τον εαυτόν μου εξαίρεσην.
Καλή η προσπάθεια απαλλαγής του Γρίβα και της ΕΟΚΑ β των ευθυνών και των κατηγοριών που τους βαρένουν, ντυμένη με τάχα επιστημονική σκέψη.
ΑπάντησηΔιαγραφή1 Η ΕΟΚΑ β είχε ή δεν είχε σχέση με τη χούντα της Αθήνας;
2 Έπερνε χρήματα από τη CIA και τη Χούντα;
3 Ο Γρίβας ήρθε στη Κύπρο παράνομα;
4 Η οργάνωση που ίδρυσε η ΕΟΚΑ β ήταν παράνομη, διέπραξε δολοφονίες, ανατύνασσε αστυνομικούς σταθμούς, τοποθετούσε βόμβες κ.α;
5 Επεξεργάστηκε η ΕΟΚΑ β και ο ίδιος ο Γρίβας σχέδια πραξικοπήματος;
6 Συμμετείχε η ΕΟΚΑ β στο πραξικόπημα για την ανατροπή της νόμιμης κυβέρνισης;
7 το πραξικόπημα ήταν μέρος του σχεδίου για την τούρκικη εισβολή;
Αν όλ' αυτά που σήμερα όλες οι μαρτυρίες δείχνουν πως έτσι έγιναν τα πράγματα, δεν συνιστούν ένα κατηγορητήριο το οποίο πρέπει ν' αντιμετωπίσουν όσοι συμμετείχαν σ' αυτό το έγκλημα, τότε για τι άλλο να τιμωρείται κάποιος;
Η ενότητα οικοδομείται πάνω σε αρχές και όχι σε ευχολόγια για να μονιάσουμε.
Ποια ενότητα να κάνω και για ποιό πράγμα ν' αγωνιστώ με άτομα ή παράταξη, που δεν καταδικάζουν ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές το φασιστικό, προδοτικό, πραξικόπημα; Ποια ενότητα να κάνω με αυτούς που κάνουν τον τάφο του Γρίβα μνημίο για να το επισκέφτονται οι μαθητές, μήπωςγια να παίρνουν παράδειγμα από τη δράση του;
Ποιά ενότητα να κάνω με όσους προτιμούν τη δουλοπρέπεια και την υποταγή σε ξένα συμφέροντα για εξυπηρέτηση των προσωπικών τους συμφερόντων;
Ποιά ενοτητανα πραγματοποιηθεί με όσους τη δημοκρατία την αντιλαμβάνονται στα πλαίσια της εξυπηρέτησης των κομματικών και οικονομικών, τους συμφερόντων;
Εν υπάρχει καμμιά τέθκοια προσπάθεια. Ούλλα τα υπόλοιπα που παραθέτεις αποδεικνύουν τούτον που λαλεί η ανάρτηση:
Διαγραφή"Η ιστορία του Μακάριου τζιαι του Γρίβα εν αρκέφκει ούτε το 1955, ούτε το 1960, ούτε το 1974. Πάει πριν το 1920. Ο ρόλος τους σε τούτα που σήμερα ονομάζουμεν "Κυπριακή Δημοκρατία" τζιαι "Κυπριακόν Πρόβλημαν" πρέπει να αναλυθεί λαμβάνοντας υπόψην ολόκληρην την ιστορικήν τους διαδρομήν, τόσον μαζίν όσον τζιαι χωριστά. Τζιαι οϊ να αρκέφκουν άλλοι την "λιτανείαν" που το 1955, άλλοι που το 1964 τζιαι άλλοι που το 1973."
Εν καλόν να θκιαβάζετε ψύχραιμα τζιαι να προσπαθείτε να αντιληφθείτε τι λαλεί ο άλλος πριν ερμηνεύσετε αυθέραιτα κάτι τζιαι μετά να στήνετε επιχειρηματολογίαν πάνω στην ερμηνεία σας. Ονομάζεται τζιαι σκιαμαχία τούτον.
"αυθαίρετα"
ΔιαγραφήΝαι τα γεγονότα έχουν μια ιστορική συνέχεια. όμως υπάρχουν συγκεκριμένες πράξεις, ενέργειες, τις οποίες πρέπει να κρίνουμε και να πάρουμε θέση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν το πραξικόπημα πράξη παράνομη ναι ή όχι;
Η δράση της ΕΟΚΑ β ήταν παράνομη ναι ή όχι;
Η πραγματοποίηση ενός πραξικοπήματος που ολοφάνερα οδηγεί στην επέμβαση στην προκειμένυ περίπτωση της Τουρκίας και την κατοχή της μισής Κύπρου, είναι πράξη προδοτική ναι ή όχι;
Η πραγματοποίηση ενός πραξικοπήματος από μια μικρή ομάδα (ανθρώπων) είναι πράξη αντιδημοκρατική ναι ή όχι;
Οι δολοφονίες ανθρώπων είναι έγκλημα ναι ή όχι;
Τελικά να πιστέψω πως στην τουρκία έχουν περίτου νουν που όλοι οι αντίπαλοι του Ertoyan, καταδίκασαν το πραξικόπημα, παρ' όλο που η δημοκρατίαείναι περιορισμένη;
Σε ούλλες τες ερωτήσεις σου απαντώ απερίφραστα: ναι!
ΔιαγραφήΑλλά όπως είπα τζιαι στην κοπέλαν που αναφέρω στην ανάρτηση, αν ο κύριος στόχος μας είναι η απαλλαγή που την κατοχήν μέσω συμφωνίας στο κυπριακόν, στόχος για τον οποίον απαιτείται μια στοιχειώδης ενότητα, το να απομονώνουμεν το πραξικόπημαν τζιαι να φωνάζουμεν για καταδίκες, λες τζιαι εν επροηγήθηκεν ολόκληρη 15ετία ανώμαλης κατάστασης που οδήγησεν τζιαμέ, με ευθύνες σε πολλές "ομάδες", συμπεριλαμβανομένου του "μακαριότατου", δεν θα πετύχουμεν ούτε ενότηταν, ούτε συμφωνίαν.
Όπως εσύ, λόγω καταβολών κυρίως αλλά τζιαι βάσει ιστορικής τεκμηρίωσης, αρνείσαι τες τιμές στον Γρίβαν, τζιαι καλά κάμνεις, ούτε μέναν μου αρέσκουν θεωρώ οξύμωρον να καταπίνεις τες τιμές στον "εθνάρχην", λες τζιαι ότι έκαμεν εν τέλειον τζιαι οφείλουμεν του τες.
Δεν θεωρώ πως ο Μακάριος είναι άμοιρος ευθυνών, έκανε λάθη και λανθασμένες επιλογέςκαι κρίνεται γι' αυτά που έκανε και γι' αυτά που δεν έκανε. Ο Μακάριος όμως ήταν ο εκλελεγμένος και νόμιμος πρόεδρος της κυπριακής δημοκρατίας και είναι η δεξιά που τον ανέδειξε σ' αυτό το αξίωμα. Αν συμφωνούμε στη δημοκρατία, θα πρέπει να συμφωνούμε και στις δημοκρατικές διαδικασίες. Αν είμαστε ενάντια στον ιμπεριαλισμό, τότε θα πρέπι να καταδικάζουμε τις κάθε είδους ενέργειες που υπονομεύουν την κρατική οντότητα κάθε κράτους και το θέτουν υπό των έλεγχο των ιμπεριαλιστών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είμαστε ενάντια στον φασισμό, θα πρέι να καταδικάζουμε κάθε φασιστική νοοτροποία, κάθε φασιστική ενέργεια, τον ρατσισμό και κάθε αντιδημοκρατική ενέργεια. Αν είμαστε δημοκράτες θα πρέπι να σεβόμαστε τους δημοκρατικούς θεσμούς και να επιδιώκουμε την επέκταση της δημοκρατίας. Είναι λοιπόν βασικές αρχές που θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε και να θέσουμε τις βάσης για ενότητα. Η παραδοχή των λαθών και των εγκλημάτων είναι η αρχή για να μην επαναληφθούν και συμβάλει στην ενότητα.