Φέτος αποφασίσαμεν να πέψουμεν τα κοπέλια ιδιαίτερα αγγλικά. Αλλά παρά το ότι εκάμαμεν καλήν κουβένταν για το θέμαν τζιαι ενόμιζα ότι εκαταστάλαξα, έχω πάλε τες αμφιβολίες μου για το πόσον αναγκαίον τζιαι χρήσιμον εν τούτον.
Εγώ άρκεψα τα ιδιαίτερα αγγλικών στην τρίτην δημοτικού, τζαι επαραίτησα τα την 1η λυκείου, όταν επέρασα τα GCEs (o level). Έκαμνα δηλαδή ιδιαίτερα αγγλικά για εφτά συναπτά σχολικά έτη. Απίστευτες ώρες για παρακολούθηση, θκιάβασμαν τζιαι εξετάσεις. Τζιαι εν τέλει, τουλάχιστον ως "προσόντα" (βλέπε χαρτιά, πτυχία), τζείνα τα GCEs δεν μου εχρειαστήκαν πουθενά. Εσπούδασα Ελλάδα τζιαι το πρώτο μου πτυχίον, τζιαι το μεταπτυχιακό μου, για το οποίον σημειώστε ότι για να μπω έπρεπεν να πιάσω συγκεκριμένη βαθμολογία στα GMAT τζιαι τα TOEFL. Τα GCEs εν εμετρούσαν πιον γιατί λέει είχαν περάσει πολλά χρόνια που τα είχα περάσει.
Άρα, πως εξαργυρωθήκαν, ως "διαβατήρια", τζιείνα ούλλα τα χρόνια ιδιαιτέρων; Ουσιαστικά πουθενά. Εννά μου πεις, εν έμαθα αγγλικά, τα οποία εχρησιμοποίησα ως εργαλείον τζιαι στες σπουδές, τζιαι στες δουλειές που εδούλεψα, τζιαι στην καθημερνότητα μου; Ναι, έμαθα. Αλλά εν υπήρχαν άλλοι τρόποι να μάθω, περαν τζείνων ούλλων των χρόνων ιδιαιτέρων, τα οποία φυσικά εστοιχίσαν, μαζί με την εκάστοτε συμμετοχήν στες εξετάσεις, τα βιβλία/ βοηθήματα κλπ. μεγάλα ποσά; Υπήρχαν.
Ας πούμεν εγώ είμαι πολλά ακουστικός τύπος. Παράλληλα πάντα αρέσκαν μου οι ταινίες τζιαι τα ντοκυμαντέρ. Τζιαι επειδή τον τζιαιρόν μας εν είshιεν τόσα πολλά "ντουπλαρισμένα", αναγκαστικά εθωρούσαμεν τα στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους. Υποψιάζουμαι ότι πέραν του 50% του λεξιλογίου μου τζιαι της γενικότερης γνώσης μου στα αγγλικά ήρτεν που την διαδικασίαν τούτην, δηλαδή να ακούω αγγλικά τζιαι να θωρώ τη μετάφρασην πουκάτω.
Κάτι άλλον που εγούσταρα πάντα ήταν να θκιαβάζω βιβλία. Κάποια στιγμήν, άρκεψα να θκιαβάζω αγγλικά βιβλία. Άλλον έναν 20-25% της γνώσης μου στα αγγλικά πιστεύκω ήρτεν που το θκιάβασμαν αγγλικών βιβλίων. Φυσικά, για να αρκέψω να τα θκιαβάζω, είχα μια βάσην γραμματικής τζιαι ορθογραφίας που μου έδωσεν το σχολείον τζιαι τα ιδιαίτερα, αλλά που ένα σημείον τζιαι μετά έκτισα τες δικές μου γνώσεις.
Οι μιτσιοί τωρά αρκέφκουν αγγλικά που την πρώτην του δημοτικού. Ήντα επίπεδον διδασκαλίας έχουν τζιαι εν ακούω λέξην που τους δικούς μου έshιει θκιό χρόνια άλλη υπόθεση. Τζιαι κάμνει μου εντύπωσην που μια γενιάν μετά πρέπει, για να νιώσω καλλίττερα ότι εν παραμελώ την εκπαίδευσην τους, να τους στείλω τζιαι γω να τρων θκιό ώρες την εφτομάν στα ιδιαίτερα.
Δαμέ περιμένω που μέρα σε μέραν να ανακοινώσει καμμιά που τες μεγάλες εταιρίες πληροφορικής τον πρώτον αυτόματον μεταφραστήν, που εννά μιλάς εσύ που τη μιαν τη γλώσσα σου τζιαι εννά ακούεται που την άλλην τζιείνη του συνομιλητή σου. Ήδη στο internet μπορείς εύκολα τζιαι γλήορα να μεταφράσεις ότι θέλεις, δωρεάν, τζιαι με αρκετά μεγάλην αξιοπιστίαν. Άσε που αν θέλεις να μάθεις πραγματικά εις βάθος μια γλώσσα, μόνον αν ζήσεις στη χώραν που τη μιλούν θα τα καταφέρεις. Οπότε αν πάει κανένας να σπουδάσει ή να δουλέψει εξωτερικόν, μπορεί να κάτσει ένα χρόνο foundation, να μάθει τα βασικά για να βάλει μπρος τζιαι μετά να μάθει μέσα που την καθημερινότητα.
Οι θκιό ώρες των αγγλικών κάθε εφτομάν εν φαίνουνται πολλές. Αλλά εν θκιό ώρες που θα εμπορούσαν να κάμνουν κάτι άλλον, ένα δεύτερον άθλημαν ας πούμεν ή κάτι που τέχνες (μουσική, θέατρον κλπ.). Τζιαι έshιει πράματα που όντως πρέπει να τα αρκέψεις μιτσής τζιαι έχουν σίουρον κέρδος, έστω άϋλον.
Τούτα ούλλα προβληματίζουν με για το αν ήταν σωστή επιλογή να πέψουμεν τα κοπέλια αγγλικά ιδιαίτερα.
Ώσπου να κατασταλάξω, stay cool and keep rocking!
Καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρχισα να διαβάζω το άρθρο πιστή στην άποψή μου και το τέλειωσα ... σαντανωμένη :-)
Τα αγγλικά είναι μια γλώσσα χρήσιμη. Οπόταν, έστω κι αν δεν σου φανεί χρήσιμο το χαρτί ήδη έχεις μάθει κάτι που κάποια στιγμή θα το χρησιμοποιήσεις.
Το να μάθεις μόνος σου μια γλώσσα εξυπακούει ότι έχεις το ενδιαφέρον να το κάνεις και είσαι τύπος αυτοδίδακτος. Άρα αυτό δεν ισχύει για όλους.
Επίσης, οκ, το foundation είναι μια λύση αλλά τελικά δεν θα σου κοστίσει όσο τα ιδιαίτερα; Και δεν θα πιεστεί το παιδί σε ένα χρόνο να μάθει μια γλώσσα; Και πόσες λέξεις θα αφομιώσει τελικά;
Το να ξέρει ένα άτομο μια δεύτερη γλώσσα είναι κάτι με το οποίο εξασκεί το μυαλό του. Του δίνει αυτοπεποίθηση και του ανοίγει πόρτες επικοινωνίας. π.χ. μια κατασκήνωση με παιδιά που μιλούν αγγλικά. Ή το να μιλήσει με κάποιο άλλο παιδί αν πάτε ένα οικογενειακό ταξίδι.
Η αγάπη για τις γλώσσες είναι για κάποια άτομα έμφυτη. Μπορεί να περνάνε όμορφα. Να νιώθουν την ικανοποίηση που νιώθει ένας αθλητής.
Μην το βλέπεις σαν μάθημα, αναγκαστικό.
Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολη η δουλειά του γονιού και το να πάρουμε σωστές αποφάσεις. Good luck ;-)
Μα εν τζιαι είπα να μεν μάθουν Νεράϊδα μου. Εν τη μέθοδο που θεωρώ κάπως παρωχημένη.
ΔιαγραφήΕίπαμεν, τωρά αρκέφκουν αγγλικά στο σχολείο που την πρώτην τάξην. Νάμπου στο καλόν κάμνουν τζιείνες τες ώρες τζιαι έννεν αρκετές τζιαι πρέπει να τους πέψω ιδιαίτερα, δηλαδή να σπαταλήσω τζιαι δικό μου χρόνο τζιαι λεφτά, πέραν της φορολογίας που καταβάλλω ήδη;
Επίσης, δαμέ εν ασχολούμαι με την γλώσσαν ως χόμπυ, που συμφωνώ ότι μπορεί κάποιοι να το γουστάρουν. Δαμέ προβληματίζει με η ανάγκη να επενδύσω έξτρα χρόνο τζιαι χρήμα, τα οποία μπορούν να παν αλλού, τζιαι να ακονιστεί το σώμαν τζιαι το πνεύμαν αλλού, για κάτι που έννεν εκ προοιμίου απαραίτητον για ούλλους. Διότι μεν μου πεις ότι πέμπουμεν τα κοπελλούθκια τόσα χρόνια ιδιαίτερα αγγλικά για χόμπυ. Πέμπουμεν τα γιατί ενδεχομένως να θέλουν ένα χαρτίν εισόδου κάπου. Εκατάντησεν στερεότυπον το "πρέπει να κάμουν αγγλικά".
Επίσης, αν αύριον μεθαύριον έχω αυτόματους μεταφραστές, γιατί να πρέπει να ξέρω παραπάνω γλώσσες; Αφού εννά μπορώ να επικοινωνήσω έτσι τζι'αλλιώς. Μεν χαρκέσαι ότι εν μακριά τζιείνη η ώρα. Η πληροφορική κινείται με άλματα.
Επίσης εν νομίζω το foundation, στο οποίον λειτουργείς τζιαι στην καθημερινότηταν της ίδιας της χώρας όπου εννά σπουδάσεις, τόσον στο γραπτόν αλλά - κυρίως - στο προφορικόν επίπεδον, να απαιτείται τόσος χρόνος τζιαι χρήμαν όσον 6-7 χρόνια ιδιαίτερα.
ΔιαγραφήΌπως είπα... εσαντάνωσες με :-) Υπάρχουν παιδιά στις μέρες μας που ξεκινούν ιδιαίτερα από τρίτη ή και τετάρτη τάξη. Υπάρχουν και φροντιστήρια τα οποία δεν δέχονται παιδιά αν δεν αρχίσουν από την πρώτη. Οπόταν έχεις επιλογές. Μπορείς να αφιερώνεις εσύ χρόνο μαζί τους να μάθετε 5 πράματα παραπάνω.
ΔιαγραφήΟι ηλεκτρονικοί μεταφραστές δεν με πείθουν σαν απάντηση. Σίγουρα είναι χρήσιμοι. Αλλά η επικοινωνία δεν είναι μόνο να μεταδώσεις κάτι πρακτικό που πρέπει να πεις. Όπως είπες πριν το να παρακολουθείς μια ταινία ή να διαβάσεις ένα βιβλίο και να το απολαύσεις είναι μέσα στα συν που σου δίνει η γνώση μια οποιασδήποτε ξένης γλώσσας.
Αν τολμάς μην τους στείλεις να μάθουν αγγλικά. Επ είδες που δεν θα κάμεις ποτέ κάτι τέτοιο; Γιατί κατά βάθος ξέρεις ότι τα αγγλικά χρειάζονται. διαφορειτκά καταλήγεις σαν τον Τσίπρα με τον Κλίντον http://www.iefimerida.gr/news/228228/i-haritomena-amihani-stigmi-toy-tsipra-den-katalavaine-tin-erotisi-toy-klinton-vinteo
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω η απάντηση μου στη Νεράϊδα πάνω πρέπει να καλύπτει. Εν αμφισβητώ την χρησιμότηταν της μάθησης (ότι μάθεις καλόν είναι), αμφισβητώ αφενός την μέθοδο (έξτρα χρόνος/ χρήμα για ιδιαίτερα) συν το ότι εν κάτι απαραίτητο (αν θέλεις γραπτή μετάφραση ήδη υπάρχουν πολλά καλά τζιαι έγκυρα εργαλεία, αν θέλεις προφορικήν ευχέρεια τζιαι fluency, nothing beats actually living in the country of interest - άρα foundation καλλίττερα).
ΔιαγραφήΔυσκολεύομαι να πιστέψω ότι υπάρχουν άνθρωποι που συζητούν ακόμα αν θα στείλουν τα παιδιά τους να μάθουν τα αυτονόητα αγγλικά, τη στιγμή που στην Ευρώπη τα μωρά πλέον μιλούν 3-4 γλώσσες. Το ότι δεν σου χρησίμευσε το GCE αστείο επιχείρημα πρώτο επειδή δεν ξέρεις ακαδημαϊκά τι πορεία θα ακολουθήσουν τα παιδιά σου (εγώ σπούδασα Αγγλία και μια χαρά μου χρησίμευσε) και δεύτερο επειδή η εξέταση ήταν απλώς η τεκμηρίωση της γνώσης και όχι αυτή καθ' εαυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης πιστεύεις ότι μπορείς να μάθεις γραμματική, σύνταξη κλπ από ταινίες; να βελτιώσεις το (ήδη υπάρχον) λεξιλόγιο σου ναι, αλλά όχι να μάθεις από το μηδέν.
Ε καλά Brenda μου, αφού εν η γραμματική, η σύνταξη, η ορθογραφία, γενικά το γραπτό μέρος η ανάγκη, νάμπου κάμνουν στα δημοτικά τζιαι τα γυμνάσια 12 χρόνια τζιαι πρέπει να τους πέμπω έξτρα;
ΔιαγραφήΕπίσης, εξακολουθείτε να αγνοείτε το facilitation της μετάφρασης. Αν μπορώ να παρακολουθήσω τα πάντα μέσω μεταφραστή, τι στο καλό θέλω την actual γνώση;
Αν δε θέλω να εντρυφήσω στην ίδιαν τη γλώσσα τζιαι το ιδίωμαν, εν έshιει σαν το να ζήσεις στην ίδια τη χώρα. Δαμέ έρκουνται οι ξένοι στην Κύπρο τζιαι την Ελλάδα, που τα ελληνικά εν σαφώς πιο πλούσια τζιαι ζώσα γλώσσα, τζιαι εντός του έτους ήδη μπορούν να επικοινωνήσουν τζιαι να λειτουργήσουν μια χαρά. Αν θέλουν να παν Αγγλίαν ή Αμερικήν, υπάρχουν ειδικά courses προσαρμογής, γλωσσικής τζιαι άλλης, κατά τα οποία μπορούν να δουλέψουν τζιόλας. Πιο λλίος χρόνος, πιο λλία έξοδα τζιαι σαφώς καλλίττερα αποτελέσματα αφού διδάσκουν σε οι ίδιοι οι θιασώτες της γλώσσας που θέλεις να μάθεις.
Μα ποιος σου είπε ό,τι δεν θέλουν να εντρυφήσουν; επειδή δεν θέλεις εσύ προκαταλαμβάνεις τις επιθυμίες και τις δυνατότητες των μωρών σου που μπορεί να έχουν χίλια δυο ταλέντα και ικανότητες που εσύ δεν είχες;
ΔιαγραφήΕίπα "αν δε θέλω", όχι "αν δεν θέλω". Pay attention my dear :)
ΔιαγραφήΑν θέλουν τα κοπέλια να εντρυφήσουν σε μια γλώσσα, καλά κάμνουν να έρτουν σε επαφήν με το country of origin. Τα ιδιαίτερα πολλά λλία θα τους προσφέρουν που τούτην την άποψην.
Αν θέλεις να μιλήσουμε για γραμματική, το δεν όταν ακολουθεί λέξη από -θ δεν παίρνει -ν, οπότε όφειλες να βάλεις κόμμα αλλιώς ορθά το διάβασα:-)
ΔιαγραφήΣτα υπόλοιπα δε(ν) θα συμφωνήσουμε οπότε άστο!
By the way, τα κοπέλια αρκέψαν ιδιαίτερα πιλέ, ίσως να μεν εφάνηκεν τούτον που την ανάρτηση. I'm just having second thoughts about it....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφάνηκε. Απλά το θέμα είναι καλό για συζήτηση :-)
ΔιαγραφήΕγώ από την άλλη θα ενισχύσω τον προβληματισμό σου. Γιατί εγώ δεν έκαμα ιδιαίτερα αγγλικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά με έστειλαν όταν ήμουν γυμνάσιο, δεν μου άρεσε και σταμάτησα μετά από 5-6 μαθήματα. Τα μαθήματα στο σχολείο ήταν αρκετά, για να πάρω τις βάσεις και σημαντικά ήταν και για μένα οι ταινίες και τα βιβλία, τα οποία φρόντιζε ειδικά η μάμα μου να διαβάζουμε μαζί. Θυμάμαι μου έφερνε και πολλά αστεία από το ίντερνετ και είχαμε υπολογιστή από πολύ νωρίς. 1η λυκείου μπορούσα να δω άνετα ταινία χωρίς υπότιτλους, ενώ οι συμμαθητές μου που πήγαιναν ιδιαίτερα δεν μπορούσαν.
Επειδή δεν πήγα ποτέ ιδιαίτερα, δεν είχα περασμένες εξετάσεις αγγλικών και, όταν ήρθε η ώρα και τις χρειάστηκα για σκοπούς εργοδότησης, έψαξα το θέμα ιδιαίτερα και πάλι, αλλά παράλληλα και την επιλογή του summer course στην Αγγλία. Και είδαμε ότι ανά ώρα μαθήματος στην Κύπρο θα μας στοίχιζε 10 λίρες την ώρα ενώ στην Αγγλία 8 και ήταν πληρωμένα και τα έξοδα της εξέτασης IELTS. Οπότε πήγα Αγγλία για 2 μήνες και με έκπληξη διαπίστωσα ότι τα Αγγλικά μου ήταν καλύτερα από αυτών που σπούδαζαν εκεί 3 χρόνια τώρα.
Τα IELTS τα πέρασα ανετότατα και με πάρα πολύ καλό βαθμό μάλιστα. Για να καταλάβεις, στο reading comprehension πήρα 9/9 και στο speaking 8/9 (το 9/9 είναι ο αυτόχθονας) Οι ελλείψεις μου ήταν μόνο στην ορθογραφία, βασικά επειδή δεν πρόλαβα σε 2 μήνες να καλύψω κενά.
Για ιδιαίτερα έκανα άλλες δραστηριότητες, πήγαινα ζωγραφική, κολύμπι κτλ.
Αλλά οκ, εγώ δοκίμασα τα ιδιαίτερα και δεν μου άρεσαν και ήταν η φιλοσοφία των γονιών μου τέτοια που μας έβαζαν να δοκιμάσουμε, αλλά δε μας πίεζαν να κάνουμε κάτι που δεν μας αρέσει και ότι τρόποι μάθησης υπάρχουν πολλοί και όχι μόνο η παραδοσιακή διδασκαλία. Σίγουρα δε με άφησαν άνεννοιας να μη μάθω αγγλικά, αλλά ήταν ήσυχοι όταν είδαν ότι ο εναλλακτικός τρόπος δουλεύει. Δεν ξέρω πως θα ενεργούσαν αν δεν δούλευε όμως.
Είσαι μέσα στο πνεύμα μου. Εν αμφισβητώ τη χρησιμότηταν της μάθησης μιας ή παραπάνω ξένων γλωσσών, απλά έχω την αίσθησην ότι τα ιδιαίτερα έννεν cost effective, ούτε money-wise, ούτε time-wise....
ΔιαγραφήΓουαου Κας, εντυπωσιάστηκα.
ΔιαγραφήΚολονα
ε ας μην υπερβάλλουμε, τα μαθήματα εμάθαν σου Αγγλικά. μπορεί το χαρτί του GCE να μεν το χρειάστηκες αλλά έμαθες αγγλικά για να το πιάσεις, που χρησιμοποιήσες για τα GMAT τζιαι TOEFL. Τζιαι με ταινίες σίουρα εν θα μάθεις τζιαι τα καλύτερα αγγλικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι ότι πρέπει τα μωρά να παν τζιαι ιδιαίτερα για να μάθουν τάχα Αγγλικά ενώ εβάλαμεν τα στην εκπαίδευση για (πόσα; πότε σταματούν τα Αγγλικά; 1η-2α Λυκείου;) χρόνια