Εν μπορώ ρε κουμπάρε μου τα "άκρα" σε κάποια θέσην τζιαι κάποιαν συζήτησην, ειδικά σε "γκρίζα" θέματα. Εφκήκεν ένας παρέας στη βουλήν πρόσφατα, κοτζάμ διευθυντής γυναικολογικής κλινικής τζιόλις, τζιαι είπεν λλίον πολλά ότι οι "Κύπριες γυναίκες" εν "ανώριμες" και "απαιτητικές", τζιαι ότι λέν στους γιατρούς τους "θέλω το μωρό μου να γεννηθεί συγκεκριμένη ημερομηνία για να είναι στο συγκεκριμένο ζώδιο". Η αφορμή το ότι είμαστεν που τες πρώτες χώρες παγκοσμίως σε ποσοστά καισαρικών τομών επί των γεννήσεων (57%). Τζιαι η Ελλάδα από ότι φαίνεται. Καισαρικές τζιαι κάπνισμαν τραβούν μας παρέαν φαίνεται.
Κατ'αρχήν, το μεγαλείον του internet ως πηγή εύκολης πληροφόρησης αποδεικνύεται ξανά στο πόσον εύκολα βρίσκεις άρθρα σχετικά με το θέμαν. Ήβρα θκιό, έναν ελληνόφωνον, τζιαι έναν αγγλόφωνον, που ασχολούνται χρησιμοποιώντας αρκετά απλή γλώσσαν. Αν έshετε υπόψην πιο "επιστημονικά", καλά κάμνετε, αλλά εν τζιαι κάμνουμεν διατριβήν δαμέ, εν λλίον φιλοσοφικά που θέλω να το δούμεν το θέμαν.
Βασικά, με έναν γλήορον θκιάβασμαν των θκιό άρθρων, εσυμπέρανα ότι λαλούν λλίον πολλά τα ίδια πράματα. Τα οποία συνοψίζουνται στα εξής:
Η κάθε επιλογή (καισαρική ή φυσιολογική γέννα) εμπεριέχει τόσον πλεονεκτήματα όσον τζιαι μειονεκτήματα έναντι της άλλης, τόσον που την σκοπιάν της μάνας, την σκοπιάν του μωρού τζιαι την σκοπιάν του γιατρού. Τούτα τα πλεονεκτήματα/ μειονεκτήματα αναλύονται κυρίως σε θέματα νοσηρότητας για τη μάναν τζιαι το μωρόν, τζιαι σε θέματα "πρακτικότητας" για ούλλους (προγραμματισμός, κόστος).
Ας πούμεν, στο μέσον όρον των γεννήσεων, η νοσηρότητα της καισαρικής εν πιο μεγάλη, αφού η μάνα ταλαιπωρείται με μετεγχειρητικές συνέπειες που την κρατούν παραπάνω στην ανάρρωση, ενώ υπόκειται τζιαι άλλους κινδύνους, όπως η γενική αναισθησία τζιαι η τομή της μήτρας. Για το μωρόν εν πιο συγκεχυμένα τα πράματα, αφού εν φαίνεται να υπάρχουν ξεκάθαρα μείον στην γέννησην του με καισαρικήν, πέραν κάποιων αμφίβολων παρενεργειών στο μέλλον, συν το ότι συνήθως θηλάζει κάπως αργότερα παρά σε φυσιολογικόν τοκετόν τζιαι το ότι η συμπίεση των πνευμόνων του κατά τον φυσιολογικόν τοκετόν συχνά απομακρύνει τα υγρά που τους πνεύμονες του. Κατά τα άλλα, πολλές φορές η ταλαιπωρία του βρέφους μπορεί να είναι αρκετά πιο μεγάλη σε φυσιολογικόν τοκετόν παρά αν εγεννιέτουν με καισαρικήν.
Στο "πρακτικόν" κομμάτιν, αφενός ο προγραμματισμός της γέννας εν ασύγκριτα πιο εύκολος με καισαρικήν (έχω ακούσει για συγγένισσες μαμάδες που εκάμαν 9 ώρες να γεννήσουν τζιαι εκάθουνταν μέσα στα άγρια χαράματα ώσπου να τελειώσει η διαδικασία) τζιαι αφετέρου το κόστος λογικά εν πιο μεγάλον (πιο πολύπλοκη διαδικασία, πιο πολλές μέρες ανάρρωσης). Άρα μπορεί να πονηρευτεί κάποιος γιατί ο γιατρός να ενθαρρύνει την καισαρικήν, ακόμα τζιαι όταν δεν χρειάζεται. Αμφιβάλλω όμως αν είναι ο κύριος λόγος τούτος για τα ψηλά ποσοστά, διότι στο τέλος της ημέρας, εν η μάνα τζιαι το ζευγάριν, που αποφασίζει.
Γενικά, θκιαβάζοντας τα θκιό άρθρα, τζιαι βάλλοντας κάτω τες προσωπικές μου γνώσεις/ εμπειρίες (τα κοπέλια μας εγεννηθήκαν με καισαρικήν, δίδυμα γαρ, καθαρά κατόπιν σύστασης του γυναικολόγου), εν μπορώ να καταλάβω ούτε το υφάκιν του παρέα στη βουλήν, που εμίλησεν τόσον υποτιμητικά ισοπεδώνοντας τες Κυπραίες μάνες στο επίπεδον της κατίνας, ούτε γιατί εν κάποιοι τόσον κατηγορηματικά εναντίον της ελεύθερης επιλογής της μάνας (τζιαι του ζευγαριού γενικότερα) στο πως θα γεννηθεί το κοπελλούϊν του. Μπορεί ο φυσιολογικός τοκετός να είναι όντως η πιο "νούσιμη" επιλογή, εφόσον εν συντρέχουν ιδιαιτερότητες τζιαι κίνδυνοι για τη μάναν τζιαι το μωρόν, αλλά εν εκατάλαβα να εν τόσον συντριπτικά τα πλεονεκτήματα του έναντι της καισαρικής. Αν σκεφτούμεν τζιόλας ότι η μέση ηλικία των μανάδων ανεβαίνει τζιαι το ότι κάμνουν πιο λλία μωρά παρά παλαιότερα, μπορώ να καταλάβω πλήρως το σκεπτικόν μιας εγγύου όταν επιλέξει την καισαρικήν αντί του φυσιολογικού τοκετού. Τζιαι εν στο shέριν τόσον της κοινωνίας όσον τζιαι της "επιστημονικής κονότητας" να την καθησυχάσει μέσω της ενημέρωσης τζιαι της ευαισθητοποίησης, τζιαι οϊ να την καταχειρίζει βάσει "ηθικολογίας".
Βασικά η θέση του παρέα στη βουλήν αθθυμίζει μου το θέμαν του θηλασμού. Καταντά μια μάνα να αντρέπεται να πει ότι εν θηλάζει ας πούμεν, ή γιατί εσταμάτησεν "νωρίς" γιατί οι "ιθύνοντες" πρέπει να προάγουν τα ευεργετήματα του θηλασμού που καθέδρας. Φίλε μου, εσύ κάμε τη διαφώτιση σου, αλλά μεν καταντάς "νταής" στο πως κουμαντάρει ο άλλος το σώμαν του τζιαι τα κοπελλούθκια του. Θέλει πολλήν προσοχήν τούτον.
Ώσπου να δείχνουμεν πιο πολλήν ευαισθησίαν τζιαι συναίσθησην στες επιλογές που κάμνει ο καθένας, stay cool and keep rocking!
Καλημέρα Woofi,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρόλο που γενικότερα υποστηρίζω τον φυσιολογικόν τοκετό, όπου μπορεί εκ των πραγμάτων να γίνει,
σαν να έχεις δίκιο σε όσα λες.
Οι κοινωνία ή απλά οι συνάνθωποι μας, πολλές φορές προσπαθούν υποσυνείδητα ίσως να μειώσουν την επίγνωση ότι : "Εγώ είμαι υπεύθυνος/νη για το σώμα μου", για λόγους μάλλον "ελέγχου της μάζας" ή απλά ομαδοποίησης. Πράγμα που το βρίσκω λυπηρό όταν γίνεται.
Έπιασες απόλυτα το πνεύμα μου. Το συμφέρον του ατόμου μέσα στην ομάδαν εξυπηρετείται βέλτιστα όταν οι λειτουργίες του εντός της γίνουνται οικειοθελώς, μέσα που την εκπαίδευσην τζιαι την υποστήριξην, τζιαι οϊ με την επιβολήν.
ΔιαγραφήΈνα λεπτό να σημειώσω την ημερομηνία...οκ εσημείωσα την! 27.4.17 η μέρα που συμφώνησα 100% με τον Γούφι χαχαχα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως τα λες, καμιά επιλογή δεν πρέπει να κακίζεται και σε αυτά τα θέματα δεν υπάρχει αντικειμενικά ορθό. Υπάρχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα που πρέπει να ζυγίζεις ανάλογα με τις συγκεκριμένες περιστάσεις.
Μεγάλη μέρα! :)
ΔιαγραφήΆτε με το καλόν να εύρουμεν σημείον επαφής τζιαι με τον άντρα σου!
εν τεράστιο το θέμα τούτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ ξέρω άτομο που εκανόνισε την ημέρα να γεννήσει για την ημερομηνία, να εν τυχερή ημερομηνία.
ΑΛΛΑ δικαιούσαι να πάρεις όποιανδήποτε απόφαση θέλεις, για το σώμα σου, για το κοπελλούι σου
ΦΤΑΝΕΙ να το ελέξεις να ξέρεις κ να μεν το κάνεις για λάθος λόγους.
ΟΠΩΣ
1.φοβάσαι
2.είπεν σου ο γιατρός ότι έχεις α,β,γ,δ και επίστεψες.
Εγώ γέννησα φυσιολογικά. Είχα πολλές επιπλοκές, όπως το μωρό ηταν ανάποδα και είχα ρήξη πλακούντα κ περάσαν κ οι μέρες μου και το μωρό ήταν μεγάλο κλπ. όλες οι μαλακίες που θα χρησιμοποιούσε ένας γιατρός για να με εκφοβήσει. όλοι οι λόγοι που όλοι με πιέζαν να πάω για καισαρική. Εγώ διάλεξα τον γιατρό μου ακριβώς επειδή κάνει καισαρικές μόνο όταν χρειάζεται. Με στήριξε κ η γιατρός μου, και ο σύντροφος μου, και οι φίλες μου. Και γέννησα, σε 3 ώρες εγύρισε το μωρό κ εφκήκε. Αν δεν το έψαχνα, αν δεν το μιλούσα και να έχω στήριξη, θα υπέκυπτα στον φόβο-γιατί εν πολλύς ο φόβος μιας γυναίκας πριν γεννήσει-και θα κατέληγα σε καισαρική. Αχρείαστη. Επειδή γέννησα σε 3 ώρες, και σε 3 μέρες ήμουν 101% ικανή να φροντίζω το μωρό. Θα έκανα μια πολύ σοβαρή εγχείρηση απλά επειδή δεν είχα κατάλληλη γνώση, στήριξη και υπέκυψα στον φόβο. τούτο το εν πρόβλημα. ότι οι κοπέλες δεν το ψάχνουν, και φοβούνται, κ οταν έρτει ο καιρός κ παρουσιαστεί κάτι, πατά πάνω στην μη πληροφόρηση ο γιατρός, στον φόβο της νέας μαμάς ο όποιοσ γιατρός για να φκάλει 1000ευρώ παραπάνω. Το ποιά εν τα πλεονεκτήματα, εν πολλά, αποδεδειγμένα ή μη. Το θέμα είναι γιατί να σε υποβάλουν σε μια σοβαρή εγχείρηση για το τίποτε.
Εν του στυλ: πονώ το δόντι μου κ αντί για σφράγισμα πας απευθείας σε μασέλα.
Το θέμα του θηλασμού σόρρυ, πάλε θέμα δικό σου, αλλά δαμε εν ψιλοαποδεδειγμένα τα πράματα. Δικό σου θέμα αλλά είναι άλλη η εκτίμηση μου στις μαμάδες που σχίζουνται για τους 6 μήνες θηλασμού.
αλλά συμφωνω με τούτο που λες στην τελική
Διαγραφήο διευθυντης αντί να πατά πάνω στο 1% που επιλέγει καισαρικήεπδ θέλει το τάδε ζώδιο, να επικντρωθεί στους εν ξέρω πόσους γιατρούς πιέζουν για καισαρικές χωρίς λόγο.
κ στην τελική, ο καθένας έχει το σκεπτικό του κ τους λόγους του
Εν έχω κάτι να προσθέσω, εσυμπλήρωσες πολλά καλά τα λεγόμενα μου.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Γούφι καλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο για τούτο το θέμα, δείχνει ότι η εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την καισαρική τομή που διεξάγει ο ΜΚΟ Birth Forward για τον μήνα Απρίλιο, και η οποία έφερε στο προσκήνιο το θέμα αυτό για άλλη μια φορά, έχει απήχηση.
Ως αντιπρόεδρος του Birth Forward, συμφωνώ με αρκετά από όσα λες, αλλά νιώθω την ανάγκη να διευκρινίσω κάποια πράγματα.
1) "για το μωρόν εν πιο συγκεχυμένα τα πράματα, αφού εν φαίνεται να υπάρχουν ξεκάθαρα μείον στην γέννησην του με καισαρικήν, πέραν κάποιων αμφίβολων παρενεργειών στο μέλλον". Επειδή όπως είπες, δεν είναι καθαρά επιστημονικά τα άρθρα στα οποία παρέπεμψες, σε παραπέμπω στο ενημερωτικό φυλλάδιο που θα βρεις στην ιστοσελίδα μας, όπου μπορείς να δεις ξεκάθαρα τις συνέπειες της καισαρικής στο βρέφος, όπως αυτές αναγράφονται σε ιατρικές κατευθυντήριες οδηγίες και έρευνες μετα-ανάλυσης. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα στην προκειμένη περίπτωση, έρευνες έχουν γίνει και για την περίπτωση της Κύπρου, οι οποίες επιβεβαιώνουν στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ γέννησης με καισαρική και εμφάνισης άσθματος και αλλεργιών στα παιδιά (δε θα μπορούσαμε να αποτελούσαμε εξαίρεση).
2) "συν το ότι συνήθως θηλάζει κάπως αργότερα παρά σε φυσιολογικόν τοκετόν" για την ακρίβεια, κάτι που δεν προλάβαμε να αναφέρουμε σε κάποια από τις εκπομπές στις οποίες συμμετείχαμε, είναι ότι για την περίπτωση της Κύπρου εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Σε έρευνα που διεξήγε ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Μητρικού Θηλασμού "Δώρο Ζωής" σε συνεργασία με το ΤΕΠΑΚ, φάνηκε ότι η καισαρική τομή συσχετίζεται με τρεις φορές μειωμένη πιθανότητα μικτού θηλασμού και τέσσερις φορές μειωμένη πιθανότητα αποκλειστικού θηλασμού. Σημαντικά ευρήματα, δεδομένου ότι έχουμε τόσες "ιδιαιτερότητες" στην Κύπρο (όπως συχνά αναφέρουν οι γιατροί, προκειμένου να δικαιολογήσουν την κατάσταση). Εξάλλου, το πρωτόγαλα, το τόσο πολύτιμο πρώτο εμβόλιο του μωρού, προκειμένου να μπορέσει να διαπεράσει το έντερο του μωρού και να αρχίσει να χτίζει το ανοσοποιητικό του, πρέπει να δοθεί τις πρώτες 24 ώρες.
3) "τζιαι το ότι η συμπίεση των πνευμόνων του κατά τον φυσιολογικόν τοκετόν συχνά απομακρύνει τα υγρά που τους πνεύμονες του." Δεν είναι καθόλου αμελητέο το γεγονός αυτό. Η φύση ξέρει και έχει προνοήσει, ώστε με την κάθε σύσπαση οι πνεύμονες του μωρού να ετοιμάζονται για την πρώτη αναπνοή. Τα παιδιά που γεννιούνται με καισαρική τομή, ειδικά ΠΡΙΝ τισ 39 εβδομάδες, έχουν αυξημένες πιθανότητες εισαγωγής στη μονάδα εντατικής νοσηλείας, για αυτόν και άλλους λόγους.
4) "Κατά τα άλλα, πολλές φορές η ταλαιπωρία του βρέφους μπορεί να είναι αρκετά πιο μεγάλη σε φυσιολογικόν τοκετόν παρά αν εγεννιέτουν με καισαρικήν." Λυπάμαι, αλλά αυτή η πρόταση είναι εντελώς λανθασμένη. Δεν μπορούμε να πάμε κόντρα στη φύση και να νομίζουμε ότι ξέρουμε καλύτερα. Το παιδί ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να περάσει από το πυελογεννητικό κανάλι, για τους λόγους που αναφέραμε πιο πάνω (ετοιμασία πνευμόνων) αλλά και για έναν άλλο, σημαντικότατο, λόγο: περνώντας από εκεί, παίρνει τα "καλά" μικρόβια του κόλπου της μητέρας και ξεκινά να χτίζει το ανοσοποιητικό του σύστημα. Από εδώ μάλλον συνδέεται η εμφάνιση αλλεργιών και άσθματος κλπ στα βρέφη που έχουν γεννηθεί με καισαρική.
Κατά τα άλλα ναι, συμφωνούμε, ότι πρέπει να υπάρχει το θέμα της επιλογής, αλλά είναι πολύ σημαντικό η επιλογή αυτή να είναι ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΜΕΝΗ. Σου παραθέτω εδώ απόσπασμα από το υπόμνημα του οργανισμού μας που αναγνώσαμε στην επιτροπή υγείας της Βουλής (μπορείς να δεις την ανάγνωση όλου του υπομνήματος εδρώ) "Στην πραγματικότητα όμως οι γυναίκες όμως δεν έχουν πρόσβαση στις απαραίτητες
ΑπάντησηΔιαγραφήπληροφορίες, ώστε να λάβουν πληροφορημένες αποφάσεις. Είναι αλήθεια επιθυμία της
μητέρας να γίνει καισαρική, όταν από τον έκτο μήνα ο γιατρός της λέει ότι “ο ομφάλιος λώρος
είναι τυλιγμένος”; Είναι αλήθεια επιθυμία της μητέρας όταν ο γιατρός, ως απόλυτος κάτοχος
της γνώσης, οδηγεί τη μητέρα στη λήψη μιας απόφασης υπό το καθεστώς του φόβου και της
άγνοιας; Και ακόμα, ένας μεγάλος αριθμός επείγουσων καισαρικών γίνεται λόγω των
πολλαπλών ιατρικών παρεμβάσεων. Είναι πραγματικά πληροφορημένη η απόφαση να
επισπευθεί ο τοκετός με τεχνητή ωκυτοκίνη, όταν η μητέρα ΔΕΝ γνωρίζει ότι η τεχνητή αυτή
ορμόνη μπορεί να προκαλέσει δυσχέρεια στο μωρό (fetal distress), ρήξη μήτρας, ακόμα και
ενδομήτριο θάνατο; Είναι πληροφορημένη η απόφαση να μένει νηστική και διψασμένη μια
γυναίκα που βρίσκεται σε τοκετό, όταν δεν γνωρίζει τις συνέπειες της στέρησης αυτής ή το
δικαίωμά της στην λήψη φαγητού και υγρών κατά τη διάρκεια του τοκετού; Εμείς οι γυναίκες
εμπιστευόμαστε τους γιατρούς και δεν αμφισβητούμε εύκολα αυτό που θα μας πουν, ούτε
κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ακόμα λιγότερο κατά τη διάρκεια του τοκετού."
Και επίσης, ναι, κι εμείς καταδικάζουμε συμπεριφορές όπως εκείνη του κ. Αγαθοκλή Χριστοφίδη, οι οποίες επιχειρούν να ρίξουν όλο το φταίξιμο στη μητέρα, υποβιβάζοντας μάλιστα το επίπεδο της συζήτησης σε ανεκδοτολογίες (έπρεπε να ήσασταν εκεί να ακούγατε τι ακριβώς είπε...). Και ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΜΑΝΑ που επέλεξε να γεννήσει με καισαρική, διότι είναι ευνόητο ότι κανένα ζευγάρι και καμία μάνα δε θα λάβει κάποια απόφαση που εν γνώσει του θα βλάψει το παιδί του. Η φράση-κλειδί στην προκειμένη περίπτωση είναι "εν γνωσει του". Εάν γνώριζαν όλες οι μανάδες που επιλέγουν την καισαρική για την ευκολία τους όσα αναγράφονται στο φυλλάδιό μας, αμφιβάλλω εάν θα είχαμε τόσο υψηλά ποσοστά. Αλλά και αν τα γνωρίζει και πάλι επέλεξε καισαρική, και πάλι δεν την κρίνουμε, διότι το να ζεις σε μια κουλτούρα ΦΟΒΟΥ, μεγαλώνοντας με εικόνες στις ταινίες και στις σειρές όπου οι γυναίκες σφαγιάζουν και υποφέρουν και παρακαλούν τον παντογνώστη θεό γιατρό να τις σώσει από το βάσανο του τοκετού, ε ναι, είναι κάπως μονόδρομος να σου σχηματιστεί η εντύπωση ότι ο τοκετός είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε μια γυναίκα (ή ένα παιδί). Το θέμα είναι να ενδυναμώσουμε τις γυναίκες και τα ζευγάρια μέσα από την ενημέρωση, ώστε να λαμβάνουν τις κατάλληλες για αυτούς και τα παιδιά τους αποφάσεις συνειδητά και αυτόνομα. Να διευκρινίσω ότι κι εμείς στον Birth Forward είμαστε γονείς που έχουμε φέρει τα παιδιά μας στον κόσμο είτε με φυσιολογικό τοκετό, είτε με καισαρική τομή, είτε με φυσιολογικό τοκετό ΜΕΤΑ από καισαρική τομή. Οπότε ακόμα ένας λόγος για να μην κρίνουμε κανέναν. Δεν έχει σχέση το πώς γεννήθηκε ένα παιδί με το αν είναι μια γυναίκα καλή μάνα ή όχι. Εμείς συζητούμε το θέμα άπο άποψης υγείας. Διότι το να διενεργούνται αχρείαστα καισαρικές τομές στο 40% του πληθυσμού (δεδομένου ότι ένα 15-20% είναι το ασφαλές όριο και ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να γίνονται, όπως συστήνει και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας), αποτελεί πια πρόβλημα ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, για όλους τους λόγους που σου ανέφερα πιο πάνω.
Τέλος, να σου πω ότι κι εγώ είμαι δίδυμη και γεννήθηκα με φυσιολογικό τοκετό. Δεν είναι απόλυτη ένδειξη καισαρικής η κύηση διδύμων. Πρέπει όμως να βρεθεί γιατρός ο οποίος να είναι γνώστης και να αναλαμβάνει. Σε κάθε περίπτωση, εάν πάτε για τρίτο, να ξέρετε ότι μπορείτε να γεννήσετε φυσιολογικά. Παραμένω στη διάθεσή σου.
Ιόλη μου σε ευχαριστώ πάρα πολλά για το χρόνον που αφιέρωσες τζιαι την έκτασην της παρέμβασης σου, που την οποίαν έμαθα πολλά ήδη. Να πω ότι αφενός τζιαι γω ανέκαθεν ήμουν υπέρ των "φυσικών" διεργασιών (όσον μπορούμεν να τες περιγράψουμεν έτσι) παρά να επεμβαίνουμεν αχρείαστα. Πόσον μάλλον σε μιαν διεργασίαν που αφορά την υγείαν τόσον των βρεφών όσον τζιαι των μανάδων (εμείς οι τζυρούες καλά την έχουμεν).
ΔιαγραφήΠου την άλλην, ως άθρωπος που αυτοπροσδιορίζεται ως "ελευθεροσκεπτικιστής", δηλαδή αναζητώ επαρκήν τεκμηρίωσην για να δεχτώ οτιδήποτε, ενώ παράλληλα είμαι απολύτως ανοικτός σε "ανατροπές" των υπάρχοντων "πραγματικοτήτων", πρέπει να σημειώσω ότι οι διάφορες έρευνες βάσει στατιστικής εν διαρκώς σε ζύμωσην τζιαι έρκουνται στο φως νέα δεδομένα. Η ιατρική επιστήμη κάμνει άλματα τζιαι ενδεχομένως να προλάβουμεν ως γενιά μιαν εποχήν που τα μωρά θα έρκουνται στον μάταιον τούτον κόσμον χωρίς καν να χρειάζεται εγκυμοσύνη, πόσον μάλλον τοκετός. Οπότε τζιαι τα ζητήματα υγεία του βρέφους που θέτεις, χωρίς να τα αμφισβητώ, εν μπορώ αβασάνιστα να δεχτώ ότι οφείλει η μάνα υποχρεωτικά να υπόκειται μιαν "πρωτόγονην" διεργασίαν, πάλε λόγω φόβου ενδεχομένων προβλημάτων στο μέλλον (τα οποία πάλε μπορεί η ιατρική επιστήμη να λύσει με άλλες μεθόδους).
Γούφι, απλά και μόνο για να μου ικανοποιήσεις την περιέργεια, μπορείς να μου δώσεις τον ορισμό του "ελευθεροσκεπτικιστή" και να μου πεις ποιες οι διαφορές μεταξύ ενός σκεπτικιστή από ένα ελευθεροσκεπτικιστή; Γιατί όσο και αν έχω ψάξει, δεν έχω βρει καμιά πληροφορία στο τι έστι "ελευθεροσκεπτικιστής" και ούτε έχω ξανακούσει ποτέ αυτό τον ορισμό.
ΔιαγραφήΕυχαρίστως. Φυσικά να ξεκαθαρίσω ότι εν μου αρέσκουν οι ταπέλλες, απλά η συγκεκριμένη "στάση" εκφράζει με πάρα πολλά, εδώ τζιαι αρκετά χρόνια:
Διαγραφή"Τι υποστηρίζει ο ελευθεροσκεπτικισμός;
Ο Ελευθεροσκεπτικισμός στηρίζει ότι τα άτομα δεν θα πρέπει να δέχονται ιδέες ως αληθή χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη γνώση, κριτική σκέψη και μετέπειτα ανάλυση. Έτσι οι ελευθεροσκεπτικιστές προσπαθούν να χτίσουν τις απόψεις τους σε γεγονότα, επιστημολογία και αρχές λογικής που είναι ανεξάρτητες απο λογικά σφάλματα, επιδράσεις εξουσίας, παραδοσιακή σοφία, προκατάληψη, μύθους και άλλα δόγματα. Σχετικά με θέματα θρησκείας, πολιτικής και οικονομικών οι ελευθεροσκεπτικιστές υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για υποστήριξη οποιασδήποτε μορφής εξουσίας και έτσι τείνουν να απορρίπτουν υπερφυσικά φενόμενα, πολιτικά συστήματα και παραδοσιακά οικονομικά μοντέλα τα οποία προκύπτουν απο αυτές τις ιδεολογίες. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τους ελευθεροσκεπτικιστές ως (ά)θεους και (ά)πολιτικους."
Πηγή:
http://www.cyprusfreethinkers.org/f-a-q-2/
Απολογούμαι που εν επρόσεξα τα ορθογραφικά της παραπομπής τζιαι έτσι εν τα εδιόρθωσα λλίον πριν τα "δημοσιεύσω" (π.χ. το "ιδέες ως αληθή" φκάλλει μάτιν...)..:)
ΔιαγραφήΔεν γνώριζα την ύπαρξη του συγκεκριμένου ομίλου, μέχρι που ανάρτησες την ιστοσελίδα πιο πάνω. Μπήκα μέσα και διάβασα λίγα πράγματα και οφείλω να ομολογήσω ότι μέχρι στιγμής, τα άτομα αυτά δεν μου έχουν κάνει και πολύ καλή εντύπωση.
ΔιαγραφήΠιστεύω είναι προφανές, ότι ο όρος "ελευθεροσκεπτικισμός" είναι δημιούργημα του ομίλου (μετάφρασαν το "Free Thinkers" σε "ελευθεροσκεπτικιστές"). Επίσης ο ορισμός που έχουν δώσει, δεν είναι κάτι το νέο, αλλά ένας συνδυασμός των ιδεολογιών του σκεπτικισμού με του αναρχισμού.
Και ούτε βρήκα πουθενά αλλού αναφορά στήν πιο πάνω ιδεολογία, κάτι που επίσης με κάνει να πιστεύω ότι ο συγκεκριμένος όρος, είναι δημιούργημα του ομίλου.
Κατ' εμένα, μια πιο σωστή μετάφραση θα ήταν το "Ελεύθερα Σκεπτόμενοι", ή, "Ελεύθεροι Στοχαστές" και όχι ελευθεροσκεπτικιστές. Αντιλαμβάνομαι ότι όλοι θέλουμε να ανήκουμε κάπου, σε μια ομάδα με άτομα με τα οποία συμμεριζόμαστε τους ίδιους στόχους, ανησυχίες ιδέες και φιλοσοφίες, αλλά δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως ο "ελευθεροσκεπτικισμός".
Πέρα από τις ερωτήσεις/απαντήσεις διάβασα και 2 άρθρα, τα οποία έχουν αναρτηθεί από το ίδιο άτομο, το οποίο υπογράφει ως "Papzy". Και εδώ είναι που αποφάσισα να μην ασχοληθώ περισσότερο. Τουλάχιστον, για σήμερα.
Με μια λέξη θα χαρακτήριζα τον Papzy ως ανώριμο. Επίσης διαβάζοντας αυτά που γράφει και με το ύφος που τα γράφει, αμέσως αντιλαμβάνομαι ότι σκέφτεται περισσότερο ως αναρχικός παρά ως σκεπτικιστής, χωρίς προσωπικά να έχω πρόβλημα με αυτό.
Αλλά, ειλικρινά για μένα, είναι αδύνατο να πάρω τέτοιο άτομο στα σοβαρά, όταν γράφει πράγματα όπως το εξής: "Ο Κυπραίος θα σκεφτεί τον κακό Τούρκο εισβολέα, ασχέτως εάν καθημερινώς απολαμβάνει χουντικά Αμερικανικά McDonalds που επροκαλέσαν την εισβολή ή πέμπει τον γιο του να σπουδάσει στο England που επίσης καταλαμβάνουν έφαδος της Κυπριακής του Δημοκρατίας. Αλλά ναι, εν το λαλούμε “κατεχόμενα” λαλούμεντο “βάσεις”."
Δεν δίνω και ιδιαίτερη σημασία στα ορθογραφικά λάθη, όλοι κάνουμε, αλλά ρε Γούφι από πότε τα McDonalds έγιναν χουντικά και προκάλεσαν εισβολή. Απλά είναι για να γελάς μαζί του.
Μου θύμισε τον Έυρο, που τον σταμάτησε η αστυνομία και έλεγε ασυναρτησίες όπως "I'm not driving I'm traveling" και ότι το αυτοκίνητο του δεν είναι όχημα αλλά ιδιωτική περιουσία και ότι οι αστυνομικοί το ονομάζουν όχημα αλλά δεν είναι. Αν είδες το βίντεο, θα καταλάβεις τι εννοώ.
Αυτή είναι η γνώμη που έχω σχηματίσει μέχρι στιγμής, διαβάζοντας βασικά 2 μόνο άρθρα του. Το ένα με τίτλο "Γιατί εψήφισε ο Κυπραίος;" και το άλλο με τίτλο "Για την φανέλλα ρε γαμώτο!"
Υπάρχουν αρκετά σημεία που θα ήθελα να αναλύσω, αλλά θα καταντήσω κουραστικός και ευελπιστώ ότι έστω και με αυτά έγραψα έγινα κατανοητός.
Τέλος, δεν ξέρω ποια είναι η σχέση σου με τον όμιλο, αλλά ελπίζω ότι δεν σε έχω προσβάλει με αυτά που έγραψα. Και αν το έχω κάνει απολογούμαι.
Καμμιά προσβολή άρα εν χρειάζονται απολογίες.
ΔιαγραφήΑν προτιμάς τους "ελεύθερα σκεπτόμενους" ή τους "ελεύθερους στοχαστές" κανέναν πρόβλημαν αλλά τζιαι το "ελευθεροσκεπτικιστής" εν αποδεκτόν ως ευρύτερη ερμηνεία του "freethinker". Για μέναν έννεν τόσον "ιδεολογία" όσον "γενική στάση", που μεταφράζεται στο "τίποτε έννεν σίγουρον ή τελεσίδιοκον".
Είμαι που τα ιδρυτικά μέλη του ομίλου αλλά εν θα έλεγα ότι ήμουν ή είμαι ιδιαίτερα "ενεργός", ενώ ο δρόμος που επήρεν ο όμιλος κάποιαν στιγμήν εν ήταν ο "αναμενόμενος", για διάφορους λόγους.
Για τον Papzy καταλαβαίνω την ενόχλησην που προκαλεί σε "αμύητους" θεατές/ ακροατές, αλλά επέτρεψε μου να πω απλά ότι βιάζεσαι να τον κρίνεις. Τζιαι τούτον που κάποιον που πολλάκις έshιει τσακωθεί (διαλεκτικά) μαζίν του. Όντως εν αναρχικός, συγκεκριμένα δηλώνει "αναρχοκαπιταλιστής" (αν τζιαι για κάποιους εν ασύμβατη η αναρχία με τον καπιταλισμόν). Εμέναν συχνά επρόσαψεν μου ότι "σοσιαλίζω" τζιαι πρέπει να το "ξεπεράσω" :). Πίστεψε με, καμμιά σχέση με αθρώπους τύπου "Εύρος" σε επίπεδον διανόησης/ μόρφωσης, αν τζιαι ομολογουμένως μπορεί συχνά να σε εκνευρίσει αντιστοίχως :)
Για τα McDonalds τζιαι το όλον σκεπτικόν των στερεοτύπων τζιαι της εθελοτυφλίας του κυπρέου επέτρεψε μου να μεν αρκέψω σεντόνια δαμέ. Έθθα φκούμεν που μέσα. Ας ελπίσουμεν να έχουμεν την ευκαιρίαν να τα πούμεν κάπου πιο "άνετα". Τζιαι θα ήταν καλόν να βάλεις έναν όνομαν ή έστω υιοθετήσεις έναν "παρατσούκλιν" για να έχω ένα reference της κουβέντας μας. Stay cool.
Απαντώντας στο σχόλιό σου που αφορά το προηγούμενό μου σχόλιο, και αγνοώντας τα ενδιάμεσα περί ελευθεροσκεπτικιστών, δυστυχώς δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Λες ότι "αναζητείς επαρκήν τεκμηρίωσην για να δεχτείς οτιδήποτε". Και, χωρίς να έχεις υπόψη σου τις εκατοντάδες μελέτες που καταδεικνύουν τους κινδύνους της καισαρικής και τα οφέλη του φυσιολογικού και δη του φυσικού τοκετού, τις απορρίπτεις. Λυπάμαι που το λέω, αλλά όσο και να εξελιχθεί η επιστήμη, δε θα μπορέσει ποτέ να φτάσει την τελειότητα της φύσης. Πάρε παράδειγμα την τελειότητα του οφθαλμού. Όσο και να προσπαθήσουν οι άνθρωποι, ποτέ δε θα μπορέσουν να κατασκευάσουν έναν φακό τόσο τέλειο όσο το ανθρώπινο μάτι. Με άλλα λόγια, ενώ οι καισαρικές χρειάζονται σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι κάποτε θα αντικαταστήσουν τον φυσιολογικό τοκετό, βασισμένοι στην ιδέα ότι "δεν υπάρχουν ακόμα επαρκή επιστημονικά στοιχεία", από τη στιγμή που αυτά υπάρχουν και με το παραπάνω και καταδεικνύουν τη σημαντικότητα του φυσιολογικού τοκετού ως του ασφαλέστερου τρόπου γέννησης τόσο για τις μητέρες όσο και για τα παιδιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και οι λέξεις που επιλέγεις είναι ενδεικτικές αυτής της νοοτροπίας που δυστυχώς χαρακτηρίζει πολλούς υπέρμαχους της καισαρικής: "υποχρεωτικά να υπόκειται μιαν "πρωτόγονην" διεργασίαν». Η γέννα δεν είναι μια διαδικασία στην οποία "υπόκεινται" οι γυναίκες, αλλά μια φυσική διεργασία του οργανισμού. Και, πέρα από τη σωματική λειτουργία την οποία επιτελεί,κατά τον φυσιολογικό τοκετό εκκρίνονται ορμόνες, οι λεγόμενες «ορμόνες της αγάπης», οι οποίες βοηθούν τη μητέρα να δεθεί με το παιδί της και να το βοηθήσει να αναπτύξει την ασφαλή προσκόλληση (safe attachment). Λέγοντας αυτό, δε σημαίνει ότι οι γυναίκες που γέννησαν με καισαρική δεν είναι ικανές να βιώσουν τα συναισθήματα αυτά, επειδή διακόπτεται η λειτουργία των ορμονών αυτών (κι εγώ με καισαρική έχω γεννήσει και όποιος βρεθεί να μου πει ότι δεν είμαι καλή μάνα εξαιτίας αυτού, εννά shίσω πάνω του να τον φάω), αλλά αναμφισβήτητα επηρεάζουν σε κάποιο βαθμό (δεν το λέω εγώ, επιστημονικές έρευνες), αφού η έλλειψη των ορμονών αυτών αυξάνει τις πιθανότητες για επιλόχειο κατάθλιψη. Σε έρευνες που έχουν γίνει με πρόβατα στα οποία έβαλαν επισκληρίδειο για να γεννήσουν, οι μητέρες μετά δεν αναγνώριζαν τα μικρά τους και αρνούνταν να τα θηλάσουν. Επειδή όμως ο άνθρωπος είναι νοήμον ον και δε λειτουργεί ΜΟΝΟ με βάση το ένστικτο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αλλά το να πιστέψουμε ότι δεν επηρεάζει καθόλου, ούτε αυτό πιστεύω ότι είναι σωστό.
Ιόλη μου εν είμαι υπέρμαχος της καισαρικής, τζιαι αν εφάνηκεν τέθκοιον πράμαν, διαβεβαιώνω σε ότι δεν ισχύει. Εν άλλον το νόημαν που επροσπάθησα να περάσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε φυσικά "αμφισβητώ" τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών. Η διαφορά στο πως τες θωρούμεν είναι ότι εγώ δεν τες θεωρώ "θέσφατα", ώστε να θεωρώ αδύνατον να "καταρριφθούν" που νέαν γνώσην στο μέλλον.
Δες ας πούμεν δαμέ τι εφκαίναν τζιαι ελέαν γιατροί για το κάπνισμαν, σχετικά πρόσφατα:
http://www.healio.com/hematology-oncology/news/print/hemonc-today/%7B241d62a7-fe6e-4c5b-9fed-a33cc6e4bd7c%7D/cigarettes-were-once-physician-tested-approved
Μιλάς για την "τελειότηταν" του ανθρώπινου ματιού, τζιαι όμως πλήθος "ανθρώπινων ανακαλύψεων" έχουν ήδη πάρει τον άνθρωπων στο να "δει" που το μικρόττερον σωματίδιον ως το υπερπέραν. Τζιαι εν υπάρχει τίποτε που να μας δείχνει ότι η τεχνολογική εξέλιξη έshιει "όρια", όπως τούτα που θέτεις, με μιαν στάσην, επέτρεψε μου να πω, απαισιόδοξην. Η ιατρική (για να μεν αναφέρω το πλήθος άλλων επιστημονικών τομέων) κάμνει "θαύματα" που λλίες δεκαετίες πριν δεν υπήρχαν στο μυαλόν της συντριπτικής πλειοψηφίας των αθρώπων. Οι ορμόνες, λόγω χάριν, που περιγράφεις ως "αποκλειστικότητα" του "φυσικού τοκετού" μπορεί κάλλιστα να παρασκευαστούν τεχνητά τζιαι η "κατάθλιψη" να μελετηθεί, να προληφθεί τζιαι να αντιμετωπιστεί επαρκώς. Τούτα εν η "φύση" που τα εδημιούργησεν; Οξά ξεχνούμεν την παιδικήν θνησιμότηταν ως πολλά πρόσφατα τζιαι το πόσον έshιει μειωθεί, ακριβώς γιατί είμαστεν έτοιμοι να "παλέψουμεν με τη φύση";
Γενικά, εν θέλω να σε βάλω σε "θέσην άμυνας", σε πλείστα όσα συμφωνούμεν, όπως την κατάχρησην της χειρουργικής πρακτικής τζιαι την επιπόλαιαν λήψην τόσον σημαντικών αποφάσεων. Αλλά θέλει προσοχήν πότε ξεφεύκουμεν που τα δεδομένα τζιαι την προοπτικήν τζιαι μπαίνουμεν σε "χωράφκια" ηθικολογικά τζιαι "μεταφυσικά" (κατ'εμέναν), όπως η "τελειότητα της φύσης" (παντελώς ανυπόστατη αίσθηση). Τζιαμέ, ο καθένας δικαιούται να θωρεί τον κόσμον όπως γουστάρει, στο τέλος της ημέρας. Stay cool.