Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Σεβασμός τζιαι ανοχή


Άλλη μια που τες περιπτώσεις όπου η γλώσσα εν αποδίδει σωστά τες έννοιες. Πόσες φορές ακούμεν την έκφρασην: "Διαφωνώ, αλλά σέβομαι την άποψη σου"; Λάθος τζιαι αντίφαση. Αν διαφωνείς, εξ ορισμού ΔΕΝ "σέβεσαι" την άποψην του. Μπορεί να σέβεσαι το άτομον που τη διατυπώνει, προφανώς οϊ λόγω της συγκεκριμένης άποψης, με την οποίαν διαφωνείς, αλλά για διάφορους άλλους λόγους. Την άποψην του "ανέχεσαι" την. Ούτε το "αποδέχομαι" εν ορθή έκφραση, εν μπορείς να αποδέχεσαι κάτι με το οποίον διαφωνείς. 
Γιατί πρέπει να ανέχεσαι απόψεις με τες οποίες διαφωνείς; Μα προφανώς γιατί υπάρχουν νόμοι, γραμμένοι τζιαι άγραφοι, που σου το επιβάλλουν. Γιατί υπάρχουν έτσι νόμοι; Γιατί, καλώς ή κακώς, ανήκουμεν σε έναν κοινωνικόν σύνολον μέσα στο οποίον επιδιώκουμεν να συνυπάρξουμεν γιατί μας συμφέρει παραπάνω παρά να είμαστεν ο καθένας μόνος του. Η μη ανοχή της "αντίθετης" ή "διαφορετικής" άποψης προφανώς θα οδηγούσεν σε σύγκρουσην τζιαι διατάραξην της "κοινωνικής ειρήνης". Άρα η ανοχή συμφέρει σου παραπάνω που τη σύγκρουση, όμως προφανώς εν σε αναγκάζει να "σεβαστείς" τον άλλον.
Έτσι, ξανά, άλλον το ανέχομαι μιαν άποψην τζιαι άλλον το σέβομαι την. Λόγω χάρην, δεν σέβομαι την άποψην ότι η παράσταση στο αρχαίο θέατρον της Σαλαμίνας συνιστά έμμεσην ή άμεσην αναγνώρισην του ψευδοκράτους, διότι απλά οι θεατρικοί οργανισμοί, δημόσιοι ή ιδιωτικοί, ΔΕΝ είναι πολιτικοί σχηματισμοί τζιαι δεν είναι δουλειά ή αρμοδιότητα τους να "αναγνωρίσουν" πολιτικά οτιδήποτε. Όποιος, όταν του το πεις τούτον, επιμένει στην ανυπόστατην άποψην του, δεν πρόκειται να σεβαστώ την άποψην του διότι εν ανυπόστατη κατ'εμέναν, ασχέτως αν την διατυπώνει "κόσμια" ή "ευγενικά". Κοινώς λαλεί πελλάρες, τζιαι οι πελλάρες είτε ευγενικά είτε αγενώς τες σύρνεις, παραμένουν πελλάρες. Άρα, θα "ανεχτώ" προφανώς να την λαλεί, αλλά θα την καταρρίψω με επιχειρήματα μπας τζιαι συμφωνήσουμεν. Αν δε, λαλεί τζιαι άλλες παρόμοιες πελλάρες παρά τα επιχειρήματα που θα του υποβάλω, τότε προφανώς δεν θα τον σεβαστώ στην ολότηταν του ως άτομον τζιαι αργά ή γλήορα θα σταματήσω να ασχολούμαι τζιαι να ξοδεύκω το χρόνο μου μαζίν του. Αλλά φυσικά δεν θα έχω κανέναν δικαίωμαν να του επιβάλω την άποψη μου, τζιαι θα ανεχτώ να λαλεί τες πελλάρες του, όσον τζιαι να με ενοχλούν.
Εν για τούτον που θεωρώ τζιαι λλίον αντιφατικόν, σε κοινωνίες που θεωρούνται "δημοκρατικές", να φκαίνει νόμος που να λαλεί ότι "απαγορεύεται να έshιεις την τάδε άποψην". Για παράδειγμαν, φκαίνει ένας τύπος τζιαι λαλεί ότι εν πιστεύκει στο "ολοκαύτωμαν" τζιαι ότι ο αριθμός των νεκρών Εβραίων κατά τον Β' Παγκόσμιον πόλεμον εν πολλά πιο μικρός που τζιείνον που αναφέρουν τα επίσημα ιστορικά συγγράμματα. Πόθεν ως πόθεν δικαιούσαι να φκάλεις νόμον που του επιβάλλει να μεν διατυπώνει την συγκεκριμένην άποψην, όσον βλακώδης τζιαι να θεωρείται; Ενώ ας πούμεν, καταπίνεις ότι υπάρχει ουράνιος φιλαράκος που μας προσέχει αλλά στέλλει μας στην κόλασην αν είμαστεν gay; Σαν να τζιαι εν  θκιό μέτρα τζιαι θκιό σταθμά; Που εν η ανοχή σου στην "διαφορετικήν άποψην" τζιαμέ;
Ώσπου να ξεχωρίσουμεν την ανοχήν που τον σεβασμόν, stay cool and keep rocking!

6 σχόλια:

  1. Διαφωνώ αλλά σέβομαι το δικαίωμα σου να έχεις την αντίθετη άποψη. Ουδεμία αντίφαση. Πόσες φορές μου έτυχε εμένα σε τούτο το μπλογκ; χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σέβομαι το δικαίωμαν (άρα ανέχομαι σε), οϊ την άποψη σου. Τεράστια διαφορά. Άμα λαλείς πελλάρες (κατ'εμέναν) κανένας σεβασμός.
      Λαλώ τα τούτα με το εξής απόσπασμαν:

      "Μα προφανώς γιατί υπάρχουν νόμοι, γραμμένοι τζιαι άγραφοι, που σου το επιβάλλουν. Γιατί υπάρχουν έτσι νόμοι; Γιατί, καλώς ή κακώς, ανήκουμεν σε έναν κοινωνικόν σύνολον μέσα στο οποίον επιδιώκουμεν να συνυπάρξουμεν γιατί μας συμφέρει παραπάνω παρά να είμαστεν ο καθένας μόνος του. Η μη ανοχή της "αντίθετης" ή "διαφορετικής" άποψης προφανώς θα οδηγούσεν σε σύγκρουσην τζιαι διατάραξην της "κοινωνικής ειρήνης". Άρα η ανοχή συμφέρει σου παραπάνω που τη σύγκρουση, όμως προφανώς εν σε αναγκάζει να "σεβαστείς" τον άλλον."

      Διαγραφή
    2. Αυτό σου λέω κι εγώ. Εσύ πήρες μιαν έκφραση που δεν έχει νόημα και την θεωρείς αντιφατική. Σου εξηγώ ότι αυτό που λέμε σέβομαι δεν είναι εσένα (άλλωστε με ποια λογική ο σεβασμός να έχει να κάνει αποκλειστικά με μια πεποίθηση σου) αλλά με το δικαίωμα σου να λες αυτό που εγώ θεωρώ πελλάρες. Εξού και το πάραδειγμα που σου έδωσα!
      Π.χ. η γιαγιά μου λέει πολλές πελλάρες. Το πιστεύω πραγματικά. Έχω όμως χίλιους δυο άλλους λόγους να τη σέβομαι. Άρα αυτό που σέβομαι όταν λέει τις πελλάρες είναι το δικαίωμα της να τις λέει. Ο σεβασμός προς το πρόσωπο της δεν αλλάζει.

      Διαγραφή
    3. Εγώ αναφέρομαι στο "σεβασμός στην αντίθετην άποψην" που ακούεται, ως μόττο, κατά κόρον τζιαι φαντάζομαι έshιεις το ακούσει τζιαι συ ασχέτως αν την θεωρείς "χωρίς νόημα". Καταδεικνύω στην ανάρτησην την αντίφασην της συγκεκριμένης έκφρασης τζιαι αναπτύσσω τζιαι τούτον που λες ακριβώς για να μεν παρεξηγηθώ ότι εν "σέβομαι το δικαίωμαν". Προφανώς εν το εκατάφερα διότι επαράφρασες ότι είπα τζιαι κάμνεις case σε κάτι που εν είπα. Ο "σεβασμός στο δικαίωμαν" θα αποδίδετουν πιο καλά ως" ανοχή" παρά ως "σεβασμός" με την έννοιαν της "εκτίμησης" της άλλης άποψης. Εν πελλάρες, εν την σέβομαι ούτε την εκτιμώ, ανέχομαι να την εκφέρεις τζια να την εκφράσεις. Ελπίζω να εν πιο ξεκάθαρον τωρά.

      Διαγραφή
    4. Προφανώς μιλάς για τον εαυτό σου διότι είναι καλά γνωστό ότι όσο που ανέχεσαι, πόσο μάλλον σέβεσαι το δικαίωμα στην αντίθετη άποψη. Ίσως, λέω να υπάρχουν και κάποιοι που την σέβονται. Τέσπα, για να μην γίνει ακόμα πιο κουραστική αυτή η συζήτηση το αφήνω εδώ κι ελπίζω κάποιος άλλος να πιάσει το πραγματικό νόημα της ανάρτησης!

      Διαγραφή
    5. Έshιεις σαντανώσει το σεβασμό στο δικαίωμαν διατύπωσης άποψης με το σεβασμόν στην άποψην τζιαι το σεβασμόν στο άτομον. Εγώ όχι, η ανάρτηση εν ξεκάθαρη, ξαναθκιάβαστην προσεκτικά.

      Διαγραφή