Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Φύση vs περιβάλλον


Πριν αρκέψω την σημερινήν ανάρτηση, θα ήθελα που τούτον το ταπεινόν βήμαν να απευθύνω έκκλησην στον φίλτατον Άνεφ Ορίων να μετανώσει για την αναστολήν λειτουργίας του blog του διότι οι κυπρέοι μπλόγκερς εν λλίοι as it is τζιαι δεν μας παίρνει να χάσουμεν έναν "σημαίνων στέλεχος". Δαμέ να σημειώσω ότι εν που τον Άνεφ που έκλεψα την ιδέαν να χρησιμοποιώ το "sh" στες λέξεις της κυπριακής διαλέκτου που το απαιτούν, ελλείψει αντίστοιχου ήχου συμφώνων στην κοινήν ελληνικήν. Πέραν τούτου η εκτίμηση μου στον εν λόγω συν-μπλόγκερ εν μεγάλη, τζι'ας μεν καταφέρνουμεν να συνεννοηθούμεν πολλές φορές.
Πίσω στην ανάρτηση μας. Ο τίτλος βασίζεται στο σημαντικόν τζιαι διαχρονικόν debate που ονομάζεται στα αγγλικά χωριά nature versus nurture. Με λλία λόγια, σε ποιον βαθμόν ο άθρωπος, ως κοινωνικόν (τζιαι γενικά ως) όν καθορίζεται αφενός που τα γονίδια τζιαι αφετέρου που τες συνθήκες στες οποίες αναπτύσσει το σώμαν τζιαι το πνεύμαν του. 
Όταν ήμουν μιτσής τζιαι εθνικιστής, αθθυμούμαι που μας ελαλούσαν την ιστορίαν των κακομάζαλων των ελληνόπουλων που τα εσυνάαν οι τουρκαλλάδες τζιαι εκάμναν τα γενίτσαρους, τζιαι μετά όταν έρκουνταν πίσω να πολεμήσουν τους "δικούς" μας, κάτι "μέσα" τους εμπόδιζεν τα. Εξυπνούσεν ο "έλληνας" μέσα τους. Ήταν δηλαδή "γονιδιακόν" το θέμαν τζιαι "φυγείν αδύνατον" παρά το ανάγιωμαν μέσα στα τζαμιά τζιαι τα χαρέμια. Ορισμένοι "ελληνάρες" ακόμα τζιαι σήμερα παρελαύνουν φωνάζοντας ότι "έλληνας γενιέσαι, εν γίνεσαι".
Άλλα παραδείγματα συναφών αποφθεγμάτων τζιαι ισχυρισμών είναι το "γεννημένος ηγέτης", καθώς επίσης τζιαι το θέμαν του σεξουαλικού προσανατολισμού. Εν γνωστή η αναζήτηση της κοινότητας ΛΟΑΤ για τεκμήρια που να ρίχνουν φως σε ενδεχόμενον "ΛΟΑΤ" γονίδιον. Καλήν τύχην αν τζιαι νομίζω η αναζήτηση τέθκοιου γονιδίου ενδεχομένως να εν τόσον μάταιη όσον η αναζήτηση του "εθνικού" γονιδίου.
Που την άλλην, ακούμεν  συχνά περί "παιδιών με προβλήματα λόγω χωρισμένων γονέων" ή "ήταν καλός αλλά εφάν τον οι κακές συναναστροφές" ή "να μεν υιοθετούν κοπελλούθκια τα ΛΟΑΤ άτομα γιατί εννά γίνουν τζιαι τζιείνα ΛΟΑΤ " κλπ.
Τι ισχύει τελικά; Η πιο εύκολη απάντηση είναι ότι "τζιαι τα θκιό παίζουν ρόλο". Ναι, οκ, αλλά ποιον που τα θκιό παίζει παραπάνω ρόλο; Αν δηλαδή βάλουμεν που τα 100%, πόσον % εν "φύση" τζιαι πόσον εν "περιβάλλον" στην σούμαν ενός εκάστου αθρώπου ως εξελικτικόν κοινωνικόν όν;
Επειδή γουστάρω παραδείγματα, πάμεν στο θέμαν "έλληνας γενιέσαι, εν γίνεσαι", δηλαδή υπάρχει γονίδιον με ελληνικήν σημαιούλαν ας πούμεν, το οποίον "ανθίσταται" τες ξένες περιβαλλοντικές επιβουλές, όποιες τζιαι να'ναι τούτες. Αν το πείτε τούτον σε κανέναν επιστήμοναν της γενετικής, στην shιειρόττερην (έτο το "sh" που σας ελάλουν) περίπτωσην θα αρκέψει να σας περιπαίζει, στην καλλίττερην θα σας πει ότι εν υπάρχουν τεκμήρια για έτσι πράμαν. Άρα, αφού εν υπάρχει γονίδιον, τζιαι αφού αν γεννηθείς Ελλάδαν είσαι ελληνάρας ενώ αν γεννηθείς (ο ίδιος) στην Τουρκίαν είσαι τουρκαλάς, μπορούμεν να συνάγουμεν ότι στο θέμαν "εθνικότητα", η "φύση" παίζει μηδαμινόν ρόλον, εν ούλλα "περιβάλλον" ("τζι'ας σαλαβατούν ακόμα ορισμένοι στα κοπελούθκια ακόμα για τους γενίτσαρους). 
Πάμεν τωρά στο θέμαν του "σεξουαλικού προσανατολισμού". Όπως επροανέφερα, η κοινότητα ΛΟΑΤ ουσιαστικά τείνει στην υιοθέτησην τζιαι υπεράσπισην της θεώρησης ότι "ΛΟΑΤ γεννιέσαι". Ότι τροποντινά, δεν έshιεις επιλογήν επί του θέματος, ότι νομοτελειακά θα καταλήξεις να γουστάρεις συγκεκριμένο φύλο ως ερωτικόν σύντροφον. Μπορείτε να θκιαβάσετε κάτι ενδιαφέρον επί του θέματος στο εξής άρθρον της Guardian. Εγώ μέχρι πρόσφατα έτεινα σε τούτην την θεώρησην αλλά ελλείψει πειστικών τεκμηρίων, διατηρώ τες επιφυλάξεις μου. Εξάλλου, όπως πολλά εύστοχα λαλεί η πρώτη σχολιογράφος στο άρθρον που έβαλα, με το να εντοπίσεις το "gay γονίδιον" εν τζιαι εννά εξαλείψεις τον ρατσισμόν, όπως εν τον εξαλείψαν τα γονίδια της ράτσας τζιαι του φύλου.
Μεν ξεχνούμεν επίσης ότι τα γονίδια, θέλουμεν εν θέλουμεν, καθορίζουν μας σε κάποια επίπεδα. Λόγω χάρην, στο επίπεδον των ασθενειών, κάποιες εν σαφώς γονιδιακές, τζιαι το περιβάλλον μπορεί απλά να αμβλύνει τες συνέπειες τους. Που την άλλην, οι στόχοι της γενετικής περιλαμβάνουν τον εντοπισμόν τζιαι την εξάλειψην γονιδίων που προκαλούν προβλήματα, όπως ο καρκίνος. Ποιος θα ήταν εναντίον της γενετικής τροποποίησης που θα εξάλειφεν τούτην την μάστιγαν για τον άθρωπον;
Κάτι ενδιαφέρον που παρατηρώ διαχρονικά είναι ότι στο ιδεολογικόν επίπεδον, οι πιο συχνοί υποστηρικτές της "φύσης", ως κυρίαρχον παράγονταν του καθορισμού του αθρώπου, εν οι "δεξιοί". Αντίθετα, οι "αριστεροί" εν υποστηριχτές της θεώρησης ότι τα πάντα μπορούν να προσαρμοστούν υπό το "κατάλληλον περιβάλλον". Έτσι εννά ακούσεις τους μεν να λεν ότι "ο άθρωπος εν αλλάσσει" ενώ οι δε επενδύουν στην "διαμόρφωσην των κατάλληλων συνθηκών" για την επόμενην "ουτοπίαν". Οι δε αριστεροί συνήθως είναι εναντίον των "γενετικά τροποποιημένων" προϊόντων. Μα, έννεν "περιβαλλοντικός παράγοντας" η τροποποίηση τούτη; Αν ναι, γιατί ενοχλεί; Τροποποιήσεις κάμνουν έτσι τζι'αλλιώς τα ίδια τα γονίδια που μόνα τους χωρίς να τα πειράξουμεν εμείς, που στο κάτω κάτω είμαστεν τζιαι μεις μέρος του "περιβάλλοντος".

Κλείνοντας θα πω ότι δυστυχώς, όπως τζιαι στο θέμαν του "άτομον vs κολλεκτίβα", εν έχω καταλήξει ακόμα. Ψάχνω το τζιαι ενδεχομένως να μεν καταλήξω ποττέ.
Ώσπου καταλήξω ή να το πάρω απόφασην, stay cool and keep rocking!

11 σχόλια:

  1. Για το θέμα του εθνικού γονιδίου, δεν το πιστεύω. Θεωρώ ότι στο παράδειγμα των γεννίτσαρων, αν πράγματι υπήρχαν ενδοιασμοί, πιο πιθανόν να δημιουργούνταν από βιώματα και μνήμες, ίσως υποσυνείδητα- σίγουρα όχι γονιδιακά.
    Για το θέμα των ΛΟΑΤ θεωρώ ότι υπάρχουν και οι 2 περιπτώσεις. Έχω γνωρίσει - είμαι σίγουρη κι εσύ- ανθρώπους που από νεαρή ηλικία έτειναν προς την κατεύθυνση. Ένα παράδειγμα που εντόπισα πρόσφατα είναι η κόρη του Brad Pitt και της Angelina. Shiloh Pitt ονομάζεται, αν δεις φωτογραφίες της, είναι 9 χρονών και ήδη εδώ και χρόνια οι κινήσεις της, η συμπεριφορά της και σύμφωνα με την μάνα της νιώθει αγόρι. Δεν θεωρώ όμως ότι αυτό ισχύει για όλους τους ΛΟΑΤ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι όντως, τζιαι γω θυμούμαι πάντα στες τάξεις του γυμνασίου τζιαι του λυκείου υπήρχαν πάντα ορισμένα άτομα, αγόρια που ήταν πολλά λεπτεπίλετπα τζιαι θηλυπρεπή καθώς τζιαι κορίτσια "αντράκια" ή αγοροκόριτσα. Ενδεχομένως ο σεξουαλικός προσανατολισμός να ορίζεται παραπάνω που τα γονίδια παρά που το περιβάλλον σε σημαντικόνμέρος του πληθυσμού των ατόμων ΛΟΑΤ, ενώ σε άλλα να είναι έναν πιο "ίσο" μίγμαν περιβάλλοντος τζιαι γενετικής προδιάθεσης. Γι'αυτόν βλέπουμεν πλήρως "αρρενωπούς" άντρες τζιαι "θηλυπρεπείς" γυναίκες να προτιμούν το ίιδο φύλον ή τζιαι τα θκιό.

      Διαγραφή
  2. Θίγεις τόσα πολλά θέματα, αλληλένδετα, που θα προτιμούσα να σου ζωγράφιζα παρά να εξηγήσω με λόγια. Ελπίζω τα bullet points να με βοηθήσουν.

    1. Τα γονίδια μας είναι μια ζωντανή κατάσταση που μεταβάλλεται. Όμως, δεν μπορούν να αλλάξουν τα πάντα. Αν για παράδειγμα, ένας Άγγλος ανοιχτόχρωμος, γαλανομάτης μετακομίσει στην Αφρική δεν θα αλλάξουν τα γονίδιά τους. Όπως και μια φίλη, πριν λίγες μέρες που μιλούσαμε, μου έλεγε ότι στο αεροδρόμιο κάποια φάση, άκουσε κάποιους να στοιχηματίζουν αν ήταν περσίδα ή κύπρια. Και μου λέει πρέπει να έχω ρίζες από τους σαρατζινούς.
    Τώρα, η αυτοεικόνα του κάθε ατόμου και τι νιώθει ότι είναι, αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική κατάσταση. Επηρεάζει και το περιβάλλον και ο τρόπος που μεγαλώνει αλλά και η ιδιοσυγκρασία του ατόμου. Είναι καθαρά προκατάληψη.

    2. Για τη σεξουαλική ταυτότητα, επειδή πιστεύω ότι πηγάζει από το κέντρο μας και είναι μια προσωπική μας έκφραση που έχει να κάνει με τα βασικά μας ένστικτα, αξίζει τον σεβασμό μας.

    Και για να είμαι σύντομη, (τελικά! Γλίτωσες τη μουρμούρα), τόσο στους κλάδους της ψυχολογίας όσο και στους κλάδους της επιστήμης, δίνονται κάποια ποσοστά όπου το άθροισμα της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος φτάνουν στα 95% . Και υπάρχει ένα 5% όπου είναι η ελεύθερη βούληση. Σε αυτό το 5% πιστεύω.

    Δηλαδή, μπορεί να είμαι 100% γνήσια κυπραία ( τιμή μου και καμάρι μου ) και να μην έζησα ποτέ αλλού αλλά το τι νιώθω και πως ζω εγώ το καθορίζω ( όσο μπορώ.)

    Τώρα για τους ΛΟΑΤ εμένα με ενοχλεί η ομαδοποίηση. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι τα περισσότερα ομοφυλόφιλα άτομα, ειδικά στις μέρες μας όπου μπορεί ο καθένας να εκφραστεί ελεύθερα, είναι gay καθαρά από επιλογή τους και όχι κάτι γονιδιακό.

    Αν κάτι με λυπεί στην μαζικότητα του θέματος είναι η μαζικότητα. Δηλαδή, η τάση να υπάρχουν όλο και περισσότεροι gay επειδή είναι η τάση της εποχής. Άρα, πάλι χάνουμε το νόημα όπου η σεξουαλική επιλογή θα έπρεπε να είναι γνήσια και να προκαλεί τη μέγιστη ευχαρίστηση στο άτομο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τείνω να συμφωνήσω με την "ομαδοποίησην" όταν παίρνει τη μορφή "πολιτικοποίησης", δηλαδή την καταφυγήν στην "μάζα" τζιαι τους αριθμούς για να πιέσεις προς την εφαρμογήν "ενδεχομένως μεροληπτικών" νομοθεσιών τζιαι πολιτικών αποφάσεων, όπως η πρόσφατη νομοθεσία που εξειδικεύει την ποινικοποίηση "έκφρασης μίσους" ειδικά προς τα άτομα ΛΟΑΤ, λες τζιαι μια γενική νομοθεσία με τη σωστή διατύπωσην περί "έκφρασης μίσους" έννεν αρκετή. Που την άλλην, εν πολλά τα παραδείγματα όπου η "ένωση δυνάμεων" εν πιο αποτελεσματική που την ατομικήν πρωτοβουλίαν, ή αν θέλεις, μπορεί να έshιεις "πρωτοπόρα άτομα" αλλά αν δεν συνειδητοποιηθεί η "πλειοψηφία" δύσκολα επιτυγχάνονται στόχοι.

      Διαγραφή
  3. Τα γονίδια είναι πιο ισχυρά από το περιβάλλον. ότι και να κάμω είμαι κοντή, μεκάτι που μοιάζει με πράσινο μάτια για παράδειγμα, δεν έχω καλή φωνή, διαβάζω εξαιρετικά γρήγορα και είμαι σκράπας στα μαθηματικά. Που να φακκώ χαμέ, δεν μπορώ να ψηλώσω δεν μπορώ να αλλάξω τα μάτια μου, να αποκτήσω καλή φωνή, να διαβάζω πιο αργά ή να καταλάβω τους αριθμούς.

    Αλλά είναι τόσα άλλα πράματα στη ζωή μας που δεν εξαρτώνται από γονίδια. που χου ο εθνικισμός, η σεξουαλική προτίμηση, οι οικολογικές τάσεις είναι επιρροές από την κοινωνία.

    από την άλλη όμως είναι μάταιος τούτος ο προβληματισμός. είτε γονίδια είτε επίκτητες κάποιες ιδιότητες εν τζαμέ τζαι υπάρχουν.

    Υγ. Γιούπιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι η επαλήθευση ήταν να διαλέξω παγωτό. αρέσκει μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαρτάται πως ορίζουμεν το "περιβάλλον" τζιαι ποιιον εν το πεδίον που εξετάζουμεν. Λόγω χάρη έννεν "περιβαλλοντική" επίδραση να βάλεις ειδικούς φακούς επαφής με άλλο χρώμαν μαθκιών, ή να κάμεις χειρουργικές επεμβάσεις αλλαγής του σώματος σου;
      Έννεν μάταιος ο προβληματισμός καθώς πρέπει να συμφιλιώσουμεν τες επιδιώξεις μας σαν κοινωνία με το τι μπορούμεν πραγματικά να καθορίσουμεν τζιαι το τι οϊ, ώστε να αποφεύγουμεν τες διακρίσεις τζιαι να διούμεν σημασίαν στα πραγματικά καίρια ζητήματα. Βέβαια με την γενετικήν επιστήμην εν είμαι σίουρος πλέον τι εν "αδύνατον να αλλάξει", αφού είμαστεν σε θέσην να κλωνοποιήσουμεν τα πάντα τζιαι να επιλέξουμεν γονιδίωμαν εκ των προτέρων. Νέες τεχνολογίες, νέα ηθική....

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Woofis,

    Κατ’ αρχάς σ’ ευχαριστώ για την αναφορά ΣΟΥ και την (εύφημο) μνεία στην εισαγωγή της παρούσας ανάρτησης ΣΟΥ. Ο κύβος για την αποχώρηση ΜΟΥ, καλώς ή κακώς, σωστά ή λανθασμένα ερρίφθη και δεν βλέπω κάτι [όσο δικαιολογημένο ή βάσιμο κι αν ακούγεται ή λέγεται] που να με κάνει ν’ αλλάξω την απόφαση ΜΟΥ και ΜΕ αποτρέπει από του να συνταξιοδοτηθώ από το blogging… Όπως γράφει και ο Stelios Papalangi σε σχόλιο ΤΟΥ στο Blog ΜΟΥ [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2015/06/302015.html?showComment=1434356551013#c8355806079810267323], «λίγο η κόπωση, λίον η έλλειψη χρόνου, λίον το πόσες φορές να λέμεν τα ίδια (οι ίδιοι), έχουν φέρει ένα κορεσμό», κάτι που σε συνδυασμό με κάποια άλλα πολύ πρόσφατα blogger-ικά γεγονότα με οδήγησαν στη συγκεκριμένη απόφαση. Ήμουν που ήμουν αφορμολοημένος, [αλλά ΜΟΎ έλειπεν η αφορμή!], τα πήρα και στο κρανίο με κάτι που με ενόχλησε˙ δεν έκανα καν δεύτερη σκέψη, ούτε και σήκωσα κουβέντα…

    Δυο-τρία λόγια θα ‘θελα να πω και για το θέμα της ανάρτησης ΣΟΥ, που είναι όντως αρκετά ενδιαφέρον και με διιστάμενες απόψεις…

    1. Πρώτον, οι «σαρατζινοί» [στους οποίους αναφέρθηκε η σχολιογράφος Neraida] ήταν οι Άραβες μωαμεθανοί, [ο λαός της Σαρακηνής Αυτοκρατορίας, όνομα που χρησιμοποιήθηκε για την Αραβική Αυτοκρατορία] και σίγουρα δεν ήταν Πέρσες. Τώρα αν κάποιοι εξ Ημών έχουμε περσικά χαρακτηριστικά (στα πρόσωπα), ας μην ξεχνάμε ότι στην αρχαιότητα η Κύπρος είχε διατελέσει υπό την κατοχή ΚΑΙ των Περσών και σίγουρα θα υπήρξαν επιμειξίες. Άστε που στην νήσο είχε αναπτυχθεί τότε [ένεκα προφανώς κάποιων οικονομικών συμφερόντων] κι ένα δυνατό φιλοπερσικό ρεύμα… [Λέτε να ήταν κάτι αντίστοιχο του σημερινού φιλο-ευρωπαϊσμού;]…

    2. Δεύτερον, να σημειώσω επίσης ότι μια προσφιλής κουβέντα των σημερινών “δεξιών” [και που την έχω πλειστάκις διαβάσει σε κείμενα και σχόλια του παλιοκουμπάρου του Strovolioti], είναι το μοιρολατρικό, μεταφυσικό και βολικό για κάθε βολεμένο «έτσι εν η φύση του ανθρώπου»… Τα γονίδια όμως ενός ανθρώπου [για να κάνω και μια τοποθέτηση πάνω στο επίμαχο θέμα που έχει θέσει ο Blogοδεσπότης], καθορίζουν ας πούμεν, την ομάδα αίματος του, ή κάποια κληρονομικά χαρακτηριστικά [όπως κάποια οικογενειακή πάθηση, ή κάποιο οικογενειακό/κληρονομικό γνώρισμα, π.χ. τη μακροζωία], ή τα φυλετικά χαρακτηριστικά του όπως το χρώμα του, ή πτυχές του χαρακτήρα του, αν είναι δηλ. ευέξαπτος, ή πράος, ή ατάραχος, ευαίσθητος, συναισθηματικός, ρομαντικός, ή άκαρδος κι άσπλαχνος, δραστήριος, ή άτολμος. Από την άλλη πλευρά, η διαμόρφωση του τρόπου σκέψης και των αντιλήψεων ενός ανθρώπου [και τού πώς σκέφτεται, λειτουργεί και πράττει], είναι απότοκο κυρίως του κοινωνικοοικονομικού του status και του (κοινωνικού) περιβάλλοντος μέσα στο όποιο αναγιώθηκε και ζει… Οι άνθρωποι δεν γεννιούνται ούτε κλέφτες, ούτε φονιάδες, ούτε πόρνες , αλλά ούτε και κομμουνιστές ya φασίστες. [Δεν θα πω και έλληνες, άραβες, ή τούρκοι γιατί αυτές οι ταυτότητες (προ)καθορίζονται από άλλους παράγοντες, όχι όμως γενετικούς ή/και κοινωνικοοικονομικούς]… Κάποιοι άνθρωποι μπορεί να είναι [λόγω γονιδίων] πιο βίαιοι, πιο παρορμητικοί, ή πιο ερωτικοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνουν και φονιάδες, επαναστάτες, ή πόρνες…

    Εν κατακλείδι, Woofis, αν και ο προβληματισμός ΣΟΥ είναι φαινομενικά βάσιμος και εύλογος, εν τούτοις κατ’ ΕΜΕΝΑ είναι anef_περιεχομένου και άκυρος, γιατί στην ουσία μιλάμε για δύο διαφορετικά πράματα. Η Φύση ενός ανθρώπου [δηλ. η φάτσα του και εν μέρει ο χαρακτήρας του] έχει σίγουρα γονιδιακή προέλευση και δεν καθορίζεται απαραίτητα από το κοινωνικό του περιβάλλον, όμως είναι αυτό το περιβάλλον (με τις αντιφάσεις κι αντιθέσεις του) που θα παίξει τον πιο καταλυτικό και καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής του συνείδησης και των όποιων κοσμοθεωριών του [των αντιλήψεων του για ερμηνεία του κόσμου και του κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι]…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζιαι γω φίλε τείνω στην θεώρησην της πλέον κυρίαρχης σημασίας του περιβάλλοντος στη διαμόρφωσην της κοινωνικής "ταυτότητας" του αθρώπου. Τζιαι όμως, πρόσεξε το εξής: στο θέμαν "σεξουαλικός προσανατολισμός" εν η "προοδευτική" προσέγγιση της χειραφέτησης των ΛΟΑΤ που επαφίεται στο "γενετικόν στοιχείον", ενώ η "συντήρηση" (π.χ. η θρησκεία). προτάσσει το "περιβάλλον" υπό τον όρον των "κακών επιρροών" ως το "αίτιον" της ύπαρξης των ΛΟΑΤ ατόμων, προσπαθώντας να τεκμηριώσει ότι "αμαρτάνουν συνειδητά". Το ίδιον τζιαισ το θέμαν των "γενετικά μεταλλαγμένων" προϊόντων. Οι πολιτικές δυνάμεις της οικολογίας, οι οποίες ενίοτε "αριστερίζουν", έρκουντα να αντιταχθούν στην "επέμβασην" στο γονιδίωμαν ως λλίον πολλά "αμαρτίαν", ενώ σε άλλα θέματα εν θιασώτες της δύναμης του περιβάλλοντος. Τούτα τα θκιό παραδείγματα δείχνουν τζιαι το "περιεχόμενον" τζιαι την "εγκυρότηταν" του προβληματισμού μου, καθώς είναι μεν θκιό διαφορετικές δυνάμεις, είναι όμως το μίγμαν τους που καθορίζει την συμπεριφοράν τζιαι άλλα στοιχεία μας, σε κάποιες περιπτώσεις δε επικρατεί η "φύση", σε άλλες το "περιβάλλον".

      Διαγραφή
  6. Αυτό που πρέπει να λάβεις υπόψη στα γενετικά τροποποιημένα είναι πως αυτοί που θέτουν θέμα είναι το θέμα υγείας, δηλαδή κατα πόσο αυτή η παρέμβαση θα έχει επιπτώσεις στην υγεία μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μόνη διαφορά της γενετικής τροποποίησης που κάμνει ο άθρωπος που τζιείνην που γίνεται ανέκαθεν στη φύση είναι ότι την καταλαβαίνουμε τζιαι την επιδιώκουμεν για τους δικούς μας σκοπούς (ήδη ανέφερα το θέμαν του καρκίνου που ενδεχομένως με συνδέεται με συγκεκριμένο γονιδίωμα). Εξάλλου, γιατί θεωρούμεν ότι η ανθρώπινη παρέμβαση εν οτιδήποτε άλλον πέραν της περιβαλλοντικής παρέμβασης; Εν είμαστεν μέρος, ως είδος, τόσον του περιβάλλοντος όσον τζιαι της φύσης; Φυσικά η ασυδοσία τζιαι η επιδίωξη ευτελών σκοπών, όπως το εύκολον κέρδος με κάθε κόστος προκαλεί τα γνωστά προβλήματα, τόσον σε μας όσον τζιαι στο οικοσύστημαν. Αλλά τούτον εν σημαίνει ότι πρέπει να δαιμονοποιούμεν την γενετική μηχανική/ τροποποίηση όπως κάμνουν πολλοί.

      Διαγραφή