Τρίτη 8 Ιουλίου 2025

Η "σωστή" πλευρά της ιστορίας

 

Που τες πιο μεγάλες τσ̆ιόφτες που έχω ακούσει ever ο τίτλος. Εξ αφορμής των θκυό αιματηρών πολέμων που εν σε εξέλιξην την τελευταίαν τριετίαν, παρόλον που έννεν οι μόνοι, αλλά απλά εν στο προσκήνιον, οι οπαδοί της εκάστοτε πλευράς σύρνουν την εν λόγω τσίόφταν είτε ως ισχυρισμόν είτε ως κατηγορητήριον εναντίον των απέναντι οπαδών.
Κατ' αρχήν η ιστορία εδώ τζ̆αι πολλά χρόνια υπάγεται στον τομέαν της επιστήμης. Βασίζεται σε τεκμήρια τζ̆αι κάθε στοιχειωδώς έγκυρος ιστορικός προσπαθεί να την αποτυπώσει όσον το δυνατόν αμερόληπτα τζ̆αι αντικειμενικά, όντας πάντα έτοιμος να ανασκευάσει τες τοποθετήσεις του υπό το φως νέων τεκμηρίων. Που τούτην την άποψην, η ιστορία εν έσ̆ιει "σωστήν" τζ̆αι "λάθος" πλευράν, η ιστορία είναι μία τζ̆αι μοναδική. Το πως την ερμηνεύκει ή παρουσιάζει αποσπασματικά ο καθένας στους διαδικτυακούς καφενέδες των κοινωνικών δικτύων επειδή έτσι τον βολεύκει εν άλλη υπόθεση.
Ο δε πραγματικά αξιόπιστος τζ̆αι αντικειμενικός μελετητής της ιστορίας είναι πρώτιστα αμερόληπτος, σκέφτεται έξω που το κουτίν του εκάστοτε στερεοτυπικού φανατισμού τζ̆αι χρησιμοποιεί αποκλειστικά την λογικήν, περιορίζοντας την παράθεσην συναισθήματος στο ελάχιστον. Εν απασχολεί τον μελετητήν της ιστορίας η "ηθική" τζ̆αι οι "ευαισθησίες" του κάθε οπαδού αλλά η προσέγγιση της ιστορικής αλήθειας, σε μιαν προσπάθειαν αφενός να μεν ξεχαστεί το τι έλαβεν χώραν στο παρελθόν τζ̆αι αφετέρου να αντληθούν διδάγματα τα οποία να βοηθήσουν στην αποφυγήν των ίδιων λαθών στο μέλλον τζ̆αι την βελτίωσην της ζωής μας γενικώς.
Όταν λοιπόν σε μιαν συζήτησην αρκέψουν να σας πετάσσουν την τσ̆ιόφταν της "σωστής" πλευράς της ιστορίας, τζ̆αι συνοδεύσουν το με την άλλην τσ̆ιόφταν του ότι "οφείλετε να θκιαλέξετε πλευράν", απλά μεν αφιερώσετε άλλην φαιάν ουσίαν στο να τους απαντήσετε. Αφήστε τους να ξεχαρμανιάσουν με άλλους της ίδιας νοοτροπίας τζ̆αι ασχοληθείτε με την, συνήθως, μειοψηφίαν που προσπαθεί να συζητήσει λογικά τζ̆αι χωρίς "απολυτότητες".
Ώσπου να μάθουμεν ιστορίαν, χωρίς τα καφριλίκκια της "σωστής" της πλευράς, stay cool and keep rocking!

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025

Ακτιβισμός τζιαι η Γκρέτα

 

Ζούμεν μέρες πόλωσης, αφού εν σε εξέλιξην οϊ ένας αλλά θκυό πολέμοι τζ̆αι όσοι εξ ημών εν είμαστεν άμεσοι συμμέτοχοι, αρκούμαστεν σε συρράξεις του πληκτρολογίου για το ποια πλευρά έσ̆ιει "δίκαιον", ποιος εν με την "σωστήν πλευράν της ιστορίας" (λες τζ̆αι έσ̆ιει κάποιου είδους δικαίωσην στο μέλλον), υπό την σκιάν πάντα του κινδύνου κλιμάκωσης των εν λόγω συρράξεων μέχρι τζ̆αι σε πυρηνικόν πόλεμον.
Προσωπικά έχω τες θέσεις τζ̆αι απόψεις μου για τους θκυό πολέμους, τες οποίες έχω αναπτύξει εκτεταμένα τζ̆αι επανειλημμένα, οπότε εν θα μπω στην ίδιαν διαδικασίαν τωρά. Πιο πολλά εννά αναφερτώ στο πόσον εύκολον είναι για τον καθέναν μας να "κλάννει" ανέξοδα μπροστά που μιαν οθόνην την στιγμήν που πολλύς κόσμος σκοτώνεται τζ̆αι υποφέρει. Πόσον λλίον μπορούμεν να αντιληφθούμεν την πραγματικότηταν των συγκρούσεων επί του εδάφους τζ̆αι αντίστοιχα πόσον αδυνατούμεν να μπούμεν στην θέσην της κάθε πλευράς τζ̆αι να τοποθετηθούμεν νηφάλια, αφού ως τρίτοι τουλάχιστον έχουμεν την πολυτέλειαν να βρισκούμαστεν "έξω που το κουτίν". 
Σε αντίθεσην με τούτην την πλειοψηφίαν, υπάρχουν αθρώποι που εν μεινίσκουν στα λόγια τζ̆αι τες πορδές του πληκτρολογίου αλλά προχωρούν έναν, ή παραπάνω, βήματα παραπέρα, αναλαμβάνοντας κάποιου είδους δράσην με την φυσικήν τους παρουσίαν. Μια φυσική παρουσία που τους εκθέτει συχνά σε κινδύνους, είτε άϋλους είτε κυριολεκτικούς, τζ̆αι έσ̆ιει φυσικά πολλά πιο μεγάλον αντίκτυπον που μιαν ανάρτησην ή έναν σχόλιον στα κοινωνικά δίκτυα.
Το αν ο ακτιβισμός (έτσι λέγεται τούτη η συμπεριφορά) αποφέρει καθοριστικά αποτελέσματα, ειδικά σε τόσον μακροχρόνια τζ̆αι σύνθετα προβλήματα όπως το ουκρανικόν τζ̆αι το μεσανατολικόν/ παλαιστινιακόν, εν ανοικτόν προς συζήτησην, αφού αν οι αντιμαχόμενες πλευρές τζ̆αι η διεθνής κοινότητα, μέσα που την ισχύν των κυβερνητικών τζ̆αι συλλογικών αποφάσεων, εν αποφασίσουν να σταματήσουν την βίαν τζ̆αι να επιστρέψουν στο τραπέζιν του διαλόγου, κανέναν τέθκοιον πρόβλημαν εν μπορεί επί της ουσίας να έσίει ελπίδαν να επιλυθεί. Κανένας εν μπορεί να αρνηθεί όμως ότι ο ακτιβισμός εν σίουρα μια πολλά πιο ουσιαστική τζ̆αι επιδραστική παρέμβαση παρά τα λοούθκια στα κοινωνικά δίκτυα.
Η Greta Thunberg ανήκει σε τούτου του είδους αθρώπους. Εν μιλά απλώς, πράττει, εν χώννεται, εκτίθεται τζ̆αι εν αρκείται στο να εκθέτει τα κυρίαρχα αφηγήματα, προσπαθεί έμπρακτα να τα αλλάξει ή έστω να τους προκαλέσει ρωγμές. Που τούτην την άποψην, ποσώς με ενδιαφέρει προσωπικά ήντα κουσούρκα κουβαλά, είτε στον χαρακτήραν είτε στην ψυχολογίαν της, ούτε αν κάποιες θέσεις της εν ακραίες ή ατεκμηρίωτες, ούτε αν την καπηλεύκουνται διάφορα συμφέροντα. Η διάθεση της να εκτεθεί μέσα που ενέργειες για μέναν εν σεβαστή ούτως ή άλλως. Ειδικά αφού εγώ εν είμαι σε θέσην, ούτε έχω ιδιαίτερην διάθεσην, να κάμω κάτι αντίστοιχον.
Η υπόθεση με την βαρκούαν προς την Παλαιστίνην, στην οποίαν επιβιβάστηκεν για μέρες, προσπαθώντας να στείλει το μήνυμαν ότι η κατάσταση στην Γάζαν εν απαράδεκτη για οποιονδήποτε έσ̆ιει στοιχειώδην ανθρώπινην εμπάθειαν εν μπορεί να κρίνεται για το "αποτέλεσμαν" μόνον. Κανένας, ούτε η ίδια φαντάζουμαι, εν επερίμενεν ότι εννά σωθούν οι Παλαιστίνιοι επειδή μια βάρκα με μιαν φούχταν ακτιβιστές ήταν να (προσπαθήσει να) φτάσει, ως ένδειξη συμπαράστασης, στα ερείπια της πόλης. Θα εμπορούσεν όμως, όπως η συντριπτική πελιοψηφία που μας, να κάτσει στα βραστά της τζ̆αι να σύρνει δηλώσεις τζ̆αι αποφθέγματα εκ του ασφαλούς. Επέλεξεν, αντίθετα, να κάμει κάτι χειροπιαστόν, μιαν δια ζώσης παρέμβασην. Θεωρώ το ευτελές όσοι διαφωνούν με την τοποθέτησην της, να προσπαθούν να μηδενίσουν τούτην την προσπάθειαν. Εν τον εαυτόν τους που εκθέτουν, οϊ την Γκρέτα. Μακάρι παραπάνω αθρώποι να εγίνουνταν έστω λλίον "ακτιβιστικοί", αντί απλά να σαλαβατούν εκ του ασφαλούς. Ο κόσμος πιθανότατα θα ήταν σε πολλά καλλύττερην μοίραν έτσι.
Ώσπου να γίνουμεν πιο ακτιβιστές ως κοινωνία εφ' όλης της ύλης, stay cool and keep rocking!

Πέμπτη 1 Μαΐου 2025

Κλεμμένα τριαντάφυλλα

 


Ένας σοφός είπεν κάποτε, "έννεν κακόν να θαυμάζεις

έναν ωραίον, ξένον κήπον,

κακόν είναι να απλώννεις τα ξερά σου 

τζ̆αι να κόφκεις τα λουλλούθκια

Αλλά τούτος ο σοφός εξήασεν να αναφέρει

νάμπου γίνεται με τα φκιόρα που ρέμπουν πόξω;

που εποταβρίστην το φυτόν 

τζ̆αι άπλωσεν τα πάνω που τον τοίχον

τζ̆είνα τα τριαντάφυλλα τα αναρχικά

έννεν πκιόν για τον υπόλοιπον κόσμον;

εν δικαιούμαστεν εμείς οι περαστικοί

να απλώσουμεν τα σίέρκα μας τζ̆αι να κόψουμεν έναν;

ή θκιό ή τρία;

ειδικά άμαν όπως περπατούμεν τα απογεύματα

θωρούμεν τζ̆αι άσπρα, τζ̆αι ροζ, τζ̆αι τζ̆ίτρινα

τζ̆αι στο χρώμαν του αίματος

με τζ̆είνην την μυρωθκιάν που σε εθίζει

εξάλλου εννά ξεράνουν στο τέλος

εννά λουβήσουν χαμέ, εννά τα πάρει ο αέρας

νάμπου πειράζει να τα πιάσω εγώ

τζ̆αι να τα πάρω της αγάπης μου

αφού τα μυρίσω πρώτα καλά-καλά

νάμπου πειράζει;


Ώσπου να ξεπεράσω τέθκοιου είδους ηθικά διλήμματα, stay cool and keep rocking!